گفتگو با سینا راشدی رتبه 8 تجربی

صحبت های سینا راشدی را در برنامه زنگ برنامه ریزی بخوانید....

گفتگو با سینا راشدی رتبه 8 تجربی

زنگ برنامه ریزی

10 خرداد 93

گفتگو کاظم قلم چی با سینا راشدی رتبه 8 تجربی از تبریز

کاظم قلم چی: در روزهای اخیر من دو مقاله در سایت قرار داده ام تحت عنوان های "رسیدن به تعادل با 3 اولویت و 3 تذکر" و "تفاوت های دوران جمع بندی امسال با سال های گذشته". به همه دانش آموزان و شنو ندگان برنامه پیشنهاد می کنم آن ها را مطالعه کنند.

در زیر گفتگو کاظم قلم چی با سینا راشدی را می خوانید:

سوال: در دوران جمع بندی چه کار کردی؟

مطابق آزمون های جمع بندی کانون هر سه روز یکبار از خودم آزمون می گرفتم در مدت هایی هم که امتحان نمی دادم درس هایی را که حفظی بودند را زیاد دوره می کردم مثل زیست.

سوال: نقش والدین شما در موفقیت شما چگونه بوده است؟ والدین من نقطه قوت من بودند آن ها نقطه اتکا بودند و استرس بیرونی به من وارد نمی کردند. مادر من فرهنگی بود و او حتی کمک درسی هم به من می کرد به عنوان مثال در درس ادبیات که من ضعیف بودم تمام ادبیات های 3 سال را خلاصه نوشته بود و من به جای این که از این طرف آن طرف پراکنده بخوانم آن را خواندم و برایم مفید بود.

سوال: آیا مادر شما دبیر بودند؟

بله ولی در چند سال اخیر معاون دبیرستان هستند.

سوال: از چه زمانی به کانون آمدی؟ علت آمدنت به کانون چه بود؟ دوستان، والدین، خودت یا مدرسه؟

از دوم دبیرستان و 3 سال کانونی بودم. علت آمدنم مجموعه ای از این موارد بود از بچه های مدرسه شنیده بودم مادرم هم مشتاق به آزمون دادن من بودند و به دلیل جامعه آماری بالا و موفقیت های سال های قبل کانون و نام نیک کانون، کانونی شدم.

سوال: آیا غیبت در آزمون ها داشتید؟ آیا اگر نتیجه تان خوب نمی شد وسوسه نمی شدید شرکت نکنید یا هر زمان آماده تر شدید شرکت کنید؟ در آزمون های جمع بندی چطور؟ وسوسه شرکت در آزمون های دیگر نشدید؟ غیبت داشتید؟

درباره پیوستگی باید بگویم فقط یک بار غیبت داشتم. جامع ها را که کامل کامل آمدم. من نتایجم گاهی بالا پائین می شد حتی بد هم گاهی می شد اما من به خودم قول داده بودم که این آزمون ها را بدهم و به من هم کمک کرد و این آزمون نقاط ضعف من را به من نشان می داد.

سوال: به دیگران توصیه می کنید از چه زمانی کانونی شوند؟

کانون جدا از درس به زندگی آدم نظم می دهد و برنامه ریزی را در کانون یاد می گیری هر چه زودتر دانش آموزان بیایند بهتر است. سال را دقیق نمی دانم اما دوران دبیرستان را اگر بیایند حتما خیلی مفید خواهد بود.

گزارشی از دانش آموزان در آزمون 2 خرداد 93

سجاد رفعتی با میانگین تراز 6625: من به روش سه روز یکبار و از کتاب زرد اختصاصی جمع بندی خواهم کرد و دلیل  استفاده از این کتاب این است که سوال های کنکورهای سال های اخیر را دارد و کمک می کند که همه درس ها را به یک اندازه بخوانم.

علیرضا علیان با میانگین تراز 7800: از سال دوم دبیرستان کانونی هستم. روش سه روز یکبار را از کتاب زرد اختصاصی اجرا خواهم کرد. دلیل استفاده ام از این کتاب این است که در دوران تورق سریع بتوانم از این کتاب نکات اصلی را مرور کنم. الان بیشتر به فکر دوران انتقالی هستم.

از سال سوم دبیرستان کانونی هستم. روش سه روز یکبار را اجرا خواهم کرد. کنکورهای 6-7 سال اخیر را حل خواهم کرد و در روزهای باقی مانده هم رفع اشکال می کنم.

کاظم قلم چی: با این که این دانش آموزان هر سه تراز بالایی دارند اما هر سه به روش سه روز یکبار اشاره کردند. پارسال ما به برخی اجازه می دادیم یا توصیه می کردیم که 2 روز یکبار اجرا کنند اما امسال به دلیل نظم و هماهنگی بیشتر فقط روش 3 روز یکبار را قرار دادیم ولی اگر کسی امکان بیشتری دارد از میان آزمون های خارج کشور، غیرحضوری، کتاب شبیه ساز یکی را انتخاب کند و به موازات در یکی از نیمروزها در فاصله سه روزها آزمون بدهد. علیرضا علیان نیز به نکته خوبی اشاره کردند و آن این که از خلاصه درس های کتاب زرد اختصاصی در تورق سریع استفاده خواهد کرد. همان طور که می بینید دانش آموزان برتر در عین حال که حرف شنوی بالایی دارند خلاقیت هم دارند.

سوال یکی از والدین از بروجرد: درس خواندن دخترم زیاد طول می کشد و در حین مطالعه می نویسد. آیا ایرادی ندارد؟

کاظم قلم چی: دانش آموزانی که زمان بیشتری را صرف یادگیری می کنند عمیق تر هم یاد می گیرند خیلی از دانش آموزان این گونه هستند و در حین مطالعه می نویسند جالب است بدانید که ویکتورهوگو نیز یکی از کسانی بود که در حین یادگیری می نوشت. این دانش آموزان برای این فقط نمی نویسند که یادداشت هایشان را بعدا مطالعه کنند بلکه آن ها با نوشتن یاد می گیرند من این کار را تائید می کنم و نگران هم نیستم ما نباید به فکر سریع یاد گرفتن باشیم بلکه باید به فکر یادگیری دقیق باشیم. ما نباید شتاب زده کار کنیم. در کنکور هم شتاب زده پاسخ ندهید.

نکته پایانی: آزمون 16 خرداد اولین آزمون جمع بندی کانون است همه حضور پیدا کنند و حتی غیرکانونی ها هم می توانند بیایند و شرکت کنند. زمان کافی است و مطمئن باشید که زمانتان کم نیست در آزمون های جامع هم شرکت کنید تا به شرایط ایده آل برسید.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 

فایل های ضمیمه

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 10 خرداد
کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 10 خردادقسمت دوم
Menu