آیا فرزندتان می‌تواند درس‌ها را برای‌تان توضیح دهد؟

این مقاله توسط خانم بابادی ریحانی، مادر هدیه بابادی ریحانی که یکی از دانش‌آموزان خوب ماه‌شهری است و در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت می‌کنند نوشته شده است. خواندن این مقاله برای اولیا می‌تواند ...

آیا فرزندتان می‌تواند درس‌ها را برای‌تان توضیح دهد؟

این مقاله توسط خانم بابادی ریحانی، مادر هدیه بابادی ریحانی که یکی از دانش‌آموزان خوب ماه‌شهری است و در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت می‌کنند نوشته شده است. خواندن این مقاله برای اولیا می‌تواند ترغیب‌کننده باشد چرا که توسط یکی از اولیای دانش‌آموزان نوشته شده است. این مقاله را بخوانید و خودتان هم دست به قلم بگیرید و بنویسید.

 

همه‌ی ما دوست داریم فرزندانمان در امر تحصیل موفق باشند اما این را بدانیم که با بیش‌تر خواندن چیزی که آن را یاد گرفته‌اند، بیش‌تر از آن چیزی نخواهند آموخت. به مطالعه‌ی اضافی، وسواس می‌گویند. اگر می‌خواهید بدانید که مطالعه‌ی مبحث کافی است یا نه، ببینید آیا می‌توانند تمرین‌های متفاوت را حل کنند یا می‌توانند آن مطلب را توضیح دهند. باید سعی کنند مطالعه و یادگیری مطالب جدید را به قبل از سال یعنی تا اسفندماه موکول کنند و برای ایام بعد از عید بیش‌تر به دوره‌ی درس‌ها و تمرین بیش‌تر بپردازند. فراموش نکنید دوره و جمع‌‌بندی، نقش بسیار مؤثری در کسب نتیجه‌ی خوب در امتحانات و آزمون‌ها دارد. این روزها و هفته‌ها بهترین فرصت برای یادگیری مطالبی است که آن‌ها را نمی‌‌‌‌دانند. در آخر بدانیم که موفقیت تدریجی است. آرامش و اطمینان بهترین موفقیت است. هدف تنها گنجی است که ارزش جستجو کردن دارد.

Menu