گفتگو با علی محمدی اصل رتبه 12 رشته تجربی در زنگ برنامه ریزی

گفتگو با علی محمدی اصل رتبه 12 رشته تجربی در زنگ برنامه ریزی 3 اسفند

گفتگو با علی محمدی اصل رتبه 12 رشته تجربی در زنگ برنامه ریزی

برنامه زنگ برنامه ریزی 

شنبه:  1392/12/3

مهمان برنامه : علی محمدی اصل 

كارشناس برنامه:  داوود اکبری

...........................

 

گفتگو با علی محمدی اصل رتبه 12 رشته تجربی در زنگ برنامه ریزی

 

چه رشته اي مي خوانيد كدام دانشگاه؟

رشته پزشكي دانشگاه تهران

داوود اکبری: در مورد فضاي سال گذشته اين موقع كه تقريبا در آستانه برنامه ريزي براي نوروز بوديد، شما براي اينكه يك عيد نوروز خوب داشته باشيد چكار كرديد؟

من برنامه نوبت اولم را چك  كردم با استفاده از دفتر برنامه ريزي درصدهايي كه زده بودم و ساعت مطالعه هايي كه داشتم و بعد با استفاده از آنها تابلو دوران نوروز را پر كردم كه واقعا به اندازه سه 4 سال دوران تحصيلي تاثير دارد و  واقعا يك دوران طلايي است و بعد آمدم در مباحثي كه مخصوصا ضعف داشتم به صورت مبحثي روي آن مباحث تمركز كردم و در عيد بعضي مطالبي كه ضعف داشتم مثل آرايه و قرابت ادبيات فارسي يا الكتريسيته جاري فيزيك آنها را توانستم جبران كنم.

داوود اکبری: بنابراین در اسفند ماه نگران درسهاي نيمسال اول نبوديد؟

من  آزمونهاي جمع  بندي كه در دي و بهمن ماه داديم در آن آزمونها كلا پيش يك را بستم و اگر چيزي هم مانده بود كلا گذاشتم كنار كه خيالم راحت باشد كه نوبت دوم بتوانم با تمركز كامل بتوانم پيش دو را ياد بگيرم و بعد در عيد كه يك ايستگاه جبراني هست در آنجا هم درسهاي پيش يك را خوب ياد بگيرم.

داوود اکبری: در اسفند تا چه روزي مدرسه رفتيد ؟

تا 27 اسفند

داوود اکبری: تا آخرين روزي كه مدرسه مي رفتيد تكليف داشتيد؟

بله

داوود اکبری: در انجام كار دچار دوگانگي نشديد؟

نخير چون هميشه برنامه ريزي دقيقي داشتم و چون برنامه اصلي من برنامه راهبردي بود اگر برنامه مدرسه ام يك مقدار تداخل داشت با آن جوري برنامه ريزي مي كردم كه به هيچ كدام لطمه نخورد و چون برنامه ام يكي بود دچار سردرگمي و آشفتگي  نشدم

داوود اکبری: موضوع سوالي كه در اين جلسه از ما پرسيدند در مورد شفاف بودن تابلوي آموزشي يك مقدار توضيح مي دهيد كه اتكاي اصلي و طراحي اصلي شما براي اين تابلو از چه بود؟

بهترين منبع من براي طراحي اين تابلو دفتر برنامه ريزي بود كه از اول سال با دقت كامل نوشته بودم تمام ساعات مطالعه تستي و تشريحي را و پيش و پايه همه اينها را نوشته بودم به خاطر همين اطلاع دقيقي از گذشته  خودم داشتم  كه تا اين مدت كه 5 ماه از اول سال تلاش كردم  توانسته ام چه كارهايي بكنم و توانستم چه درصدهايي را به دست بياورم براساس اين درصدهايي كه داشته ايم و دفتر برنامه ريزي و ساعات مطالعه اي كه داشتم فهميدم كه براي كدام درسها به اندازه كافي تلاش كرده ام و براي كدام درسها كم  كاري كرده  ام براي همين تابلو نوروز را با دقت پر كردم و خيلي به من كمك كرد.

داوود اکبری: يعني مي گوييد نوشتن اين تابلو به برنامه عيد شما شفافيت داد؟

بله، چون در عيد من دقيقا توانستم برنامه ريزي كنم كه چه درسي را بخوانم و  بعد از عيد هيچ نقصي در درسهاي پيش يك و پايه نداشتم.

داوود اکبری: آزمونهاي عيد شما  چقدر پيشرفت كرد نسبت به آزمونهاي بهمن؟

من چون مبحثي كار مي كردم مثلا ادبيات من در آزمونهاي جمع بندي نوبت اول پايين بود در حد  50، 60 درصد بود ولي در عيد كه مخصوصا روي ادبيات و درسهايي كه ضعف داشتم تمركز داشتم ادبيات را به 80 درصد و 90  درصد رساندم و ترازم را از 7500 به 7750 رساندم.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.ir

منبع :

فایل های ضمیمه

گفتگو با علی محمدی اصل رتبه 12 رشته تجربی در زنگ برنامه ریزی 3 اسفند
Menu