گفت و گو با آوا زابلی؛قهرمان پیوستگی نهم

معمولا من در هر روز 4 ساعت تست می‌زدم و زمان باقی مانده که فرصت داشتم را صرف مطالعه و روخوانی کتاب‌های درسی می‌کردم، در طول سال این مطالعه مرتب افزایش پیدا می‌کرد.

گفت و گو با آوا زابلی؛قهرمان پیوستگی نهم

نام و نام خانوادگی: آوا زابلی

پایه :نهم

نام شهر و استان: کرمان- جیرفت 

میانگین تراز: ۶۵۰۰

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:

 ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، ۲۴ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار_ فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: نظامی_ فوق لیسانس


مصاحبه‌گر : صدیقه منصوربهمنی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

 در خانواده کسی عضو کانون نبود من از طریق معلمم و در مدرسه با کانون آشنا شدم.

 

دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

من به این دلیل از تابستان به کانون آمده ام که علاوه بر جمع بندی درس های سال گذشته، درس های سال پیش رو را نیز پیش خوانی کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ 

بله من مطابق برنامه ی راهبردی درس می خوانم و تست می زدم.روش مطالعه ام نیز اینگونه بود که با توجه به برنامه ی راهبردی اول متن کتاب درسی را می خواندم و بعد از آن از کتاب های آبی و سپس سه سطحی استفاده می کردم . 

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

مادرم، در مواقعی که ترازم کاهش پیدا می کند من را راهنمایی می کند تا اشتباهاتم را جبران کنم و در آزمون های بعد افزایش تراز داشته باشم.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ 

ریاضی و علوم‌، من با استفاده از کتاب های آبی و سه سطحی این دروس را می خوانم و اشکالات را با استفاده از تست زدن برطرف می کنم،در مدرسه همیشه نمره ۲۰ را در این دو درس گرفته ام و در آزمون نیز همیشه درصد بالای ۷۰ در این دروس کسب کرده ام.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

پاسخ : بله من در درس ادبیات ضعیف بودم و درصد های پایینی در آزمون ها داشتم ولی با استفاده از کتاب سه سطحی درصد خود را در این درس نیز افزایش دادم.

 

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

معمولا من در هر روز ۴ ساعت تست می زدم و زمان باقی مانده که فرصت داشتم را صرف مطالعه و روخوانی کتاب های درسی می کردم، در طول سال این مطالعه مرتب افزایش پیدا می کرد.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

تابستان، نیم سال دوم و دوران طلایی نوروز-در تابستان به دلیل پیش خوانی درس های سال آینده و تست زدن و استفاده از کتاب های آبی باعث می شد پیشرفت داشته باشم و در دوران طلایی نوروز زمانی فراهم می شد تا کتاب های درسی ام را دوره و مرور کنم 

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

برسی اشتباهات_ من در تحلیل آزمون اول سراغ سوالاتی می روم که اشتباه پاسخ داده ام و سعی میکنم همه ی آنها را تحلیل و برسی کنم.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ 

من در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن تراز عادی یعنی همان دروس هشتم و نهم می روم و سعی می کنم آن را تحلیل و برسی کنم و دلایل افزایش و کاهش ترازم را پیدا کنم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

 بله می بینند و سعی می کنند کمکم کنند تا در آزمون های بعد نتیجه ی بهتری بگیرم و پیشرفت داشته باشم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من برای همه ی دروس از کتاب های آبی و سه سطحی کانون استفاده می کنم و با استفاده ی مداوم از این کتاب ها همه ی نقاط ضعفم را به نقاط قوت تبدیل کرده ام.

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

استراتژی بازگشت، من در طول سال تحصیلی و در آزمون های مدرسه و در آزمون های کانون از این استراتژی استفاده می کنم.

 

Menu