گفت وگو با پرنیا شجاعی؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

درواقع به این نتیجه رسیدم که باید تلاش خود را بیشتر کنم و از موقعیتی که برایم پیش آمده بهترین استفاده و بهره را ببرم.

گفت وگو با پرنیا شجاعی؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی: پرنیا شجاعی

نام شهر و استان : بروجرد ، لرستان

پایه : نهم  ، قبولی تیزهوشان

شغل و تحصیلات مادر : مهندس کشاورزی،کارشناسی ارشد

شغل و تحصیلات پدر:دبیر زیست شناسی ،کارشناس ارشد


مصاحبه‌گر: مریم گودرزی 

 

 لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید کجا قبول شدید؟

به نام خدا پرنیا شجاعی هستم و به یاری خدا و کمک مادر و پدر عزیزم توانستم در دبیرستان فرزانگان دوره دوم (تیزهوشان دخترانه) در رشته تجربی قبول شوم.


پیگیر آموزشی شما چه کسی بود و ایشان چگونه به شما کمک می کردند؟

  پدر و مادرم در این زمینه و با معرفی کتاب های تستی و کمک درسی به من کمک کردند. همچنین ثبت نام در آزمون های کانون قلم چی بسیار موثر بود.


آیا توانستید در جلسه آزمون تیزهوشان سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟

 بله قطعا . با آزمون های کانون قدرت تشخیص سوالات ساده را داشتم.


آیا در جلسه آزمون تیزهوشان از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ آیا وقت کم آوردید؟

 بله،به مرور زمان تکنیک ضربدر منها را یاد گرفتم . در دوسه آزمون اول در آزمون ها وقت کم می آوردم ولی با یاد گرفتن این تکنینک و تکرار و تمرین آن در این زمینه توانستم پیشرفت کنم و وقت خودم را به درستی مدیریت کنم.


مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

 برنامه ریزی درسی شرکت در آزمون های کانون و افزایش تست زدن. 


آیا در آزمون ها غیبت می کردید؟

خیر، تا کنون در آزمونی غیبت نداشتم و آزمون هارا به موقع انجام داده و تحلیل می کردم. 


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها باعث می شد که مطالب آزمون های قبل از یادم نرود و همچنین پیش زمینه ای بود برای اینکه من آزمون ها را بلافاصله تحلیل کنم و به اشتباهاتم پی ببرم.


فایده شرکت کردن در آزمون های کانون برای شما چه بود؟

در درس ها نکات کلیدی را به من یاد آوری می کرد و همچنین باعث می شد که بتوانم به اشکالاتم پی ببرم و آنها را رفع کنم.

 

آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید. 

بله با برنامه راهبردی درس می خواندم،

و طبق آن درس ها را با درس های مدرسه تطبیق می دادم و انهارا می خواندم و مرور می کردم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

در تحلیل آزمون ها اول به سراغ  سوالاتی می روم که در آن اشکال داشتم و یا آنها را غلط زده بودم و بعد از آن به ترتیب تمامی سوالات را تحلیل می کردم. 


به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دادید؟

در دوران سال تحصیلی بین ۵ تا ۷ ساعت را برای مطالعه صرف می کردم و در این ساعت ها اول تکالیف مدرسه و امتحان و پرسش هارا می خواندم و بعد به سراغ تست همان درسی که از آن پرسش داشتم می رفتم و حدود ۲ تا ۳ ساعت را صرف آن می کردم ‌. در تابستان حدود ۴ تا ۶ ساعت درس می خواندم درس های سال بعد را پیش خوانی کرده و بیشتر تست کار می کردم. 


آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله . این دفتر به من کمک کرد تا وقت خود را بشناسم و بتوانم برای آن برنامه ریزی کنم.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های سه سطحی 

پرتکرار

جامع

و کتاب نوروز و هوش کلامی

استفاده می کردم.

  این کتاب ها به من کمک زیادی از لحاظ درسی می کردند و باعث می شدند که مطالب درسی را بالاتر از حد تیزهوشان  یاد بگیرم و اشکالاتم را بفهمم و آنها را رفع کنم. همچنین در آزمون های کانون هم بسیار به من کمک می کرد.


برنامه شما برای مطالعه آزمون تیزهوشان چگونه بود؟

روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تست استعداد تحلیلی حل می کردم و در کنار آن دروس مدرسه را می خواندم ، تک تک تست های هر درس را می زدم و بعد آنها را تحلیل می کردم.


 با توجه به قبولی آزمون تیزهوشان چه تصمیم‌های جدیدی برای ادامه راه خود گرفته‌اید؟ 

درواقع به این نتیجه رسیدم که باید تلاش خود را بیشتر کنم و از موقعیتی که برایم پیش آمده بهترین استفاده و بهره را ببرم.


Menu