گفت و گو با فاطمه سجادی قبولی تیزهوشان نهم از آمل

فاطمه سجادی دانش آموز نهم مدرسه غیرانتفاعی رشد از مسیر مطالعه اش برای قبولی تیزهوشان می‌گوید

گفت و گو با فاطمه سجادی قبولی تیزهوشان نهم از آمل

نام و نام خانوادگی : فاطمه سجادی 

نام شهر و استان : آمل ، مازندران

پایه : نهم 

نام مدرسه : غیر انتفاعی رشد 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم 

میانگین تراز : 5436 

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون: ا سال

 

 

 مصاحبه‌گر : امیر اسفندیاری

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید ؟ 

در اولین آزمون 5400 و  آخرین آزمون به  6300 رسید .

 

مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید ؟

مهم ترین علت پیشرفت من نظم و انسجام مطالعه و پیگیری و برنامه ریزی دقیق بود . 


برنامه شما برای تابستان و نوروز چه بود ؟

از  کتاب تابستان در کنار سایر کتاب ها برای دوره پایه هشتم و همین طور پیش خوانی نهم استفاده کردم و در کنار مطالعه درس ها تمرین استعداد تحلیلی را منظم انجام می دادم . در عید هم کتاب نوروز و استفاده از آن در اولویت من بود و هر جا احساس ضعف می کردم ، همان قسمت را از سایر کتاب ها با جدیت بیش تری مطالعه می کردم .

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای را اجرا کردید ؟

 استفاده از آزمون های  کانون مثل آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال و مرور برای امتحانات نهایی در کنار رفع اشکال و شرکت در آزمون های اصلی کانون ، برنامه های من در این فاصله بود .

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید ؟ (روش خود را توضیح دهید)

 از دوران امتحانات و همراه آن، جمع بندی من هم شروع شد و همزمان با مطالعه تشریحی، تست های جمع بندی هر درس را هم می زدم .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟

  با بررسی اشکالات و تحلیل دقیق و به موقع آزمون در کنار فهمیدن اشتباهاتم و عدم تکرار آن ها در آزمون بعدی هم چنین کاهش استرس ناشی از جلسه آزمون و فضای رقابتی که آزمون های منظم و پیوسته برای من ایجاد می کرد . 


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کردید ؟ آیا در آزمون تیزهوشان  هم استفاده کردید؟

  از بیشتر روش های مدیریت زمان اعم ازروش ضربدر و منها استفاده کردم  و  پرکاربردترین روش زمان نقصانی و استراتژی بازگشت برای من بود که در آزمون اصلی هم به من خیلی کمک کرد . 

 

آیا در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

 بله اتفاقا یکی از بهترین و پرکاربرد ترین و کلیدی ترین سنجش های فردی همین آزمون های مشابه سال گذشته برای من بوده است که باعث تسلط بالا و درک بهتر بودجه بندی آزمون برای من می شد . همین طور باعث می شد در هفته دوم مانده به آزمون بسیار هدف دار تر و دقیق تر درس هایی که ضعف بیش تری داشتم مطالعه کنم .

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌ کردید ؟ 

 کانون قلم چی کارنامه های بسیاری دارد اعم از پروژه ای و درس به درس اما جامع ترین کارنامه برای من کارنامه پنج نوع درس بود چون دروس نوسانی و نیاز به تلاش بیشتر را به صورت مبحثی پیدا می کردم و کار بیشتری روی مباحثی که دقیقا  مشکل داشتم ، صورت می گرفت .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

 بله ، برنامه من تلفیقی از برنامه کانون و شخصی سازی شده بود تا با مدرسه هم هماهنگ باشم. 

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود ؟ 

 یکی از بهترین  روش های من استفاده و تحلیل اشکالات و تهیه یک جزوه جامع از آن  بود  که گاهی حتی چندین روش و راه حل جدید پیدا می کردم . ابتدا سوالات ساده ای که نتوانسته بودم حل کنم یا غلط حل می کردم را بررسی می کردم سپس سراغ نزده ها و سخت ها می رفتم .

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت مطالعه داشتید ؟

شروع اولیه کار را از 3 ساعت شروع کرده و کم کم این روند سیر صعودی داشت و با توجه به توان کشش مطالعه ام میزان تست زنی ام را نیز به همین نسبت افزایش می دادم. 

 

 دفتر برنامه ریزی  داشتید ؟

بله ، چون باعث نظم بخشیدن به برنامه ریزی و مطالعه می شد و باعث می شد هر درس را به اندازه اهمیت آن و به طور متعادل مطالعه کنم . 

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟

 از کتاب های آبی به دلیل پاسخنامه قوی و تحلیل دقیق و کتاب های سه سطحی به دلیل تنوع تست زیاد و برای ایام جمع بندی کتاب های جمع بندی مثل 1500 تست را استفاده کردم . 

 

 برنامه شما برای مطالعه در سال آینده چگونه است ؟

 طبق برنامه های کانون و مدرسه به روند خودم ادامه می دهم. 

 

Menu