گفت وگو با نازنین زهرا آذربیگ؛قهرمان پیوستگی

بیشتر کتاب تابستان به این دلیل که هم منطبق بر برنامه‌ی راهبردی آزمون هاست و هم یک کتاب جامع است که علاوه بر بخش نگاه به گذشته داری بخش نگاه به آینده نیز است.

گفت وگو با نازنین زهرا آذربیگ؛قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: نازنین زهرا آذربیگ 

نام شهر و استان:جیرفت،کرمان

میانگین تراز: ۶۹۰۰

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟

 ۱۴۰۲_۱۴۰۳، ۴ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: کارمند_ فوق لیسانس 

شغل و تحصیلات پدر: کارمند_ فوق لیسانس 

مصاحبه‌گر : صدیقه منصور بهمنی 



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

 برادرم عضو کانون بود و مرتب در درس هایش پیشرفت می کرد و همیشه به من نیز توصیه می کرد که در کانون ثبت نام کنم.


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

 هدف اصلی من ایجاد آمادگی برای آزمون تیزهوشان و پاسخ گویی به سوالات هوش است اما در کنار آن سعی می کنم درس های پنجم را جمع بندی کنم و درس های ششم را نیز پیش خوانی کنم و در آنها نیز پیشرفت کنم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

 بله، من منطبق با برنامه ی راهبردی درس می خوانم و برای درس های ششم از کتاب تابستان و کتاب های آبی و سه سطحی و برای درس های پنجم فقط از کتاب تابستان استفاده می کنم و همچنین برای پاسخ گویی به سوالات هوش و افزایش ترازم از کتاب های هوش کانون استفاده می کنم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

 مادرم، مرتب پیگیر کارهای درسی ام است و همیشه با هم نتایج آزمون ها را تحلیل می کنیم در حل کردن سوالات و تحلیل آنها به من کمک می کند.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

ریاضی، من به دلیل اینکه به درس های حل کردنی علاقه ی بیشتری دارم در این درس ها عملکرد بهتری نیز دارم و همیشه نمره من در این درس ها ۱۹ یا ۲۰ بوده است.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

 نمی توان گفت ضعیف اما من در درس علوم همیشه نمره ام یکی دو نمره از بقیه ی درس ها کمتر بوده است که با مطالعه و تکرار و تمرین زیاد نمره ی این درس را نیز افزایش دادم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید؟

من هر چقدر که مطالعه داشته باشم به همان میزان نیز تست می زنم یعنی اگر دو ساعت مطالعه داشته باشم سعی می کنم دو ساعت نیز تست بزنم.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

تابستان، به این دلیل که پیش خوانی دارم و تا زمان شروع مدارس با توجه به برنامه ی کانون نیم سال اول سال تحصیلی پیش رو را مطالعه و جمع بندی کرده ام.


 هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌ درس اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

 من بیشتر به سوالات هوش اهمیت می دهم به این دلیل که می خواهم برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان آماده شوم اما در کنار آن همیشه سعی می کنم تراز عادی ام را نیز مرتب افزایش دهم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

 بله، اعضای خانواده همیشه کارنامه ی مرا می بینند و پیگیر کارهای درسی ام هستند و اگر افت تراز داشته باشم کمکم می کنند تا اشتباهاتم را پیدا کنم و آنها را برطرف کنم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

 بله، باعث نظم بخشیدن به کارهای درسی ام شده است و باعث شده است مرتب از جزئیات درس خواندنم آگاه باشم و ساعت مطالعه ام را روز به روز افزایش دهم و تلاشم را بیشتر کنم.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

 بیشتر کتاب تابستان به این دلیل که هم منطبق بر برنامه ی راهبردی آزمون هاست و هم یک کتاب جامع است که علاوه بر بخش نگاه به گذشته داری بخش نگاه به آینده نیز است. 







Menu