گفت و گو با آیدا اصلانی قهرمان پیوستگی از نجف آباد

اگر هدف تعیین شده باشد انسان دست از تلاش بر نمی‌دارد .

گفت و گو با آیدا اصلانی  قهرمان پیوستگی از نجف آباد

نام و نام خانوادگی : آیدا اصلانی

گروه آزمایشی : ورودی دوازدهم انسانی

نام شهر و استان : نجف آباد ـ اصفهان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : ذوب آهن

میانگین تراز : 7032

معدل : 20

سال های حضور در کانون : دو سال

 مصاحبه گر : معصومه فروزان

 

« به دانش آموزان توصیه می کنم حتما بخش نگاه به آینده را در تابستان مطالعه کنند چون در یادگیری دروس در طول سال تحصیلی بسیار موثر است . برای وقت خود ارزش قائل باشند .برای رسیدن هدف خود تلاش کنند . »


1 ـ به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟

به دلیل اینکه باعث پیشرفت من در دروس مدرسه می شود و تاثیر خوب روی معدل سال بعد من دارد و بخش نگاه به آینده در تابستان باعث می شود که در طول سال تحصیلی بیشتر تست مبحث زده شود وقتی در تابستان مبحث را خوانده ای و در طول سال مرور می شود و تست کار می شود باعث افزایش معدل می گردد .

 

2 ـ در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی می کنید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کنید ؟

سعی می کنم نقاط قوت تثبیت شود و نقاط ضعف به قوت تبدیل شود و همزمان با هم اینکار را انجام می دهم چون تاثیر مثبت در نتیجه کارم دارد . پیش خوانی هم می کنم چون با پیش خوانی دروس ، در طول سال تحصیلی کارم راحتتر است و مباحث مرور می شود و زمان بیشتری برای کار تستی دارم .

 

3ـ دفتر برنامه ریزی را در تابستان تکمیل می کنید ؟

بله ، به صورت روزانه برنامه می نویسم و شب قبل برنامه فردا را در دفتر تکمیل می کنم و این کار باعث می شود طبق برنامه ریزی منظم پیش بروم و وقتم تلف نشود و برای آزمون کاملا آماده باشم .

 

4 ـ آیا فعالیت فوق برنامه هم در تابستان داشتید؟

خیر ، بیشتر می خواهم روی درس های مدرسه و تست زنی تمرکز داشته باشم و زمان را از دست ندهم .

 

5 ـ چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از تابستان در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

حتما بخش نگاه به آینده را مطالعه کنند چون در یادگیری دروس در طول سال تحصیلی بسیار موثر است . برای وقت خود ارزش قائل باشند .برای رسیدن هدف خود تلاش کنند

 

6 ـ منابع مطالعاتی شما در تابستان کدام ها هستند ؟

برنامه پلکان و کتاب آبی کانون . در درجه اول کتاب درسی را مطالعه می کنم و بعد از کتاب آبی تست می زنم چون پیمانه ای است و بعد سراغ برنامه پلکان می روم و آزمون می دهم تا نقاط ضعفم را شناسایی و برطرف کنم.

 

7 ـ در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته است یا نگاه به آینده؟چرا؟

هر دو ، نگاه به گذشته برای تثبیت مطالب خوانده شده و نگاه به آینده برای آشنایی با مباحث و یادگیری بهتر در طول سال تحصیلی جدید و اینکه اگر در تابستان روی نگاه به آینده کار کنیم در طول سال تحصیلی وقت بیشتری برای مرور درس های پایه داریم .

 

8 ـ  چه عاملي باعث شد كه به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟

اگر هدف تعیین شده و مشخص باشد آدم دست از تلاش برنمی دارد اگر نتیجه خوبی می گرفتم انگیزه ام بیشتر می شد و درصورت کسب نتیجه بد هم دست از تلاش بر نمی داشتم و سعی میکنم با شرکت منظم در آزمون ها آزمون به آزمون اشکالات کارم را برطرف و پیشرفت کنم .

 

9ـ مهم‌ترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي‌دانيد؟

افزایش انگیزه برای آزمون بعدی ـ افزایش تراز و درصد و شرکت پیوسته باعث می شد مباحثی که در آن ضعف دارم مشخص گردد و برای آزمون بعد برای آن مباحث بیشتر وقت بگذارم .

 

10 ـ آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

خیر ، همچنان امیدوار هستم و قرار نیست اگر در یک آزمون نتیجه دلخواهم را کسب نکردم ناامید شوم اگر هدف مشخص باشد ناامیدی و خستگی معنایی ندارد و دلیلی ندارد که برای هدفم تلاش نکنم .

 

11 ـ چه تغییر  مثبتی در تابستان  امسال نسبت به تابستان سال قبل می‌خواهید در خود ایجاد کنید؟

نحوه برنامه ریزی کردنم برای مطالعه دروس بهتر شده است و وقتی برنامه ریزی اصولی و دقیق باشد هممه مطالب کامل خوانده می شوند .

 

Menu