گفت‌وگو با ثنا بلوچ سرجو دانش‌آموز باشگاه 500تایی ها

بله، صدرصد من برای امتحانات ترم اول و دوم سال گذشته از نمونه سوالاتی که در سایت کانون قرار گرفته بود استفاده یاد کردم و همچنین از کتاب‌های عالی آبی کانون.

گفت‌وگو با ثنا بلوچ سرجو دانش‌آموز باشگاه 500تایی ها

نام و نام خانوادگی:ثنا بلوچ سرجو

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان:سراوان، سیستان و بلوچستان

شغل و تحصیلات مادر:ابتدایی،خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: سیکل،آزاد 

میانگین تراز:6186

معدل:19/80

سال‌های حضور در کانون:۳سال از دهم

چند آزمون شرکت کرده اید؟37آزمون


مصاحبه کننده : مهین ریگی


هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

این که بتوانم آمادگی بیشتری در کنکور و امتحانات نهایی داشته باشم و تکنیک های تست زنی را یادگیری و آنهارا تقویت کنم از همه مهمتر سنجیدن خودم از میزان یادگیری و تسلط دروس.


شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من همیشه سعی می کردم تا مهارت تست زنی خود را تقویت کنم  و نکته های مهم کتاب را چندین بار خوانده و مطالعه زیاد که داشتم . من همیشه متن کتاب را به صورت دقیق خوانده تا در آن تسلط کامل پیدا کنم در این صورت سرعت تست زنی افزایش پیدا می کنید.


دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

 مهم ترین چیز این بود که این آزمون‌ها برای من مثل یک راهنما بود چرا که با شرکت در آنها می توانستم اشکالات و مباحثی را که مشکل دادم پیدا کنم و قبل از آزمون اصلی روز جمعه بر طرف کنم.


از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

قطعا خیر، چرا که باعث پیشرفت در مدرسه و افزایش تراز کانون می شد ، هر بار که سر جلسه آزمون می رفتم تصور می کردم که جلسه کنکور هست علاوه بر آمادگی در کنکور باعث می شد بیشتر تلاش کنم  برای هدفم اگر واقعا چیزی را بخواهید از جانتان باید برای آن مایه بگذارید.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

در راه رسیدن به هدف خستگی وجود دارد ولی  فکر کردن به نتیجه رسیدن هدف باعث می شود خستگی خنثی شود و همین پیوستگی شرکت در آزمون باعث می شود که مطلبی که فراموش کردم دوباره بازخوانی و یادآوری شوند و همین بر امر پیشرفت تراز می انجامد.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

قطعا باعث می شود در مدرسه پیشرفت زیادی در معدل داشته باشم و با انواع سوالاتی که دبیر برای حل کردن به ما می داد از قبل در آزمون‌های کانون آشنا شدم و به راحتی قابل حل بود و باعث می شد جزو نفرات برتر باشم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

 بله،من در هفته اول بیشتر دروسی را که مشکل داشتم سعی می کردم به کمک دبیرم حل کرده و نقاط ضعف خود را پیدا و اصلاح کرده و سپس در هفته دوم بقیه دروس را مطالعه و تست آنها را حل می کردم.


نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من دروس جامعه و تاریخ و اقتصاد هست دروسی مانند تاریخ بیشتر حفظی هستند ولی دروسی مانند اقتصاد بیشتر شامل فرمولها  و حل کردنی و دارای مسائل پیچیده هست و درس جامعه درسی مفهومی و نیاز به تست زیاد هست من در این روش مطالعه این دو کتاب اول تسلط خود را در متن کتاب بالا برده سپس از تست های آسان شروع کرده و تا بسیاری دشوار ادامه داده تا مفهوم مطلب به طور کامل دستم آمده و دستم در زدن تست های آنها روان شده است.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، این دفتر برای من خیلی با ارزش است چون در پایان هر هفته یک ارزیابی از تلاش و کوشش  خودم در طول یک هفته می داد  و میزان ساعت مطالعه و ‌کیفیت مطالعه خود را میسنجیدم و میزان پیش رفتم را نسبت به هفته قبل مقایسه می کردم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در قدم نخست سراغ سوالات اشتباهی که جواب دادم می روم و سعی می کنم آن را یک بار دیگر حل کنم و بعد سراغ پاسخنامه بروم سپس دلیل آنکه آن سوال را اشتباه جواب داده پیدا و نقطه ضعف در آن مسئله را جبران می کنم بعد سراغ سوالات نزده رفته و آنها  را تحلیل می کنم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در طول این سال ها هم پدر و هم مادر شرایط من را درک کرده و محیط را برایم فراهم کرده تا بتوانم در محیطی مساعد مطالعه داشته باشم.


سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

برنامه من در امتحانات پایان سال این بود که اول متن کتاب را با دقت و تسلط تمام مطالعه می کردم سپس به سراغ حل نمونه سوالات رفتم و جزو نفرات برتر هم شدم.


امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال قطعا برنامه من فشرده تر خواهد بود چراکه بحث سر تاثیر قطعی معدل هست و حتی که بیست و پنج صدم هم برای من ارزش دارد و سعی بر این هست که کتاب درسی را باجدیت تمام خوانده و سراغ حل نمونه سوال بروم و در ازمون ها شرکت کنم.


برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، صدرصد من برای امتحانات ترم اول و دوم سال گذشته از نمونه سوالاتی که در سایت کانون قرار گرفته بود استفاده یاد کردم و همچنین از کتاب های  عالی آبی کانون.


برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

از آنجایی که من امسال کنکوری هستم اولویت من جمع بندی دهم و یازدهم  است و تسلط در زدن  تست های آنها و تقویت مهارت ها و تکنیک های تست زنی بلخصوص تست های زمان دار و در نهایت پیشخوانی دوازدهم.


Menu