گفت وگو با مهدیس عبداللهی؛دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

70 درصد ساعت مطالعه را برای دروس تخصصی اختصاص می‌دادم که در این مدت چه به صورت تشریحی و چه تستی مطالعه را انجام می‌دادم و 30 درصد مطالعه را هم به مطالعه تشریحی دروس عمومی اختصاص می‌دادم ،معمولا روزان

گفت وگو با مهدیس عبداللهی؛دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی:مهدیس عبداللهی

پایه : دوازدهم تجربی

میانگین تراز:5900

تحصیلات پدر: فوق دیپلم-بازنشسته فرهنگی

تحصیلات مادر: لیسانس-بازنشسته فرهنگی

تراز کنکور سراسری:9200

میانگین درصد ها در کنکور تیر:

زیست شناسی:60 درصد

فیزیک:41 درصد

شیمی:41 درصد

ریاضی:37 درصد

زمین:71 درصد

مصاحبه گر:معصومه رئیسی


از چه پایه ای به کانون آمدید  و شرکت در آزمونهای کانون پیشنهاد چه کسی بود؟

از پایه دهم و به پیشنهاد خانواده به خصوص خواهرم که قبلا تجربه شرکت در آزمونها را داشت و از آن نتیجه کسب کرده بود.


آیا در آزمونهای کانون غیبت هم داشتید؟

خیر،تمام تلاشم برای حضور در آزمونها و حفظ پیوستگی انجام می دادم وشرکت در آزمونها را فرصتی برای بهبود عملکرد خود می  دانستم.


با توجه به اینکه دو سال تحصیلی درگیر کرونا بودیم شرایط آن زمان چه تاثیری بر برنامه ریزی شما داشت؟

برای جبران نبود تدریس حضوری،ساعت مطالعه خودم را افزایش داده و از تدریس های مجازی استفاده می کردم اما برنامه ام در همان چارچوب برنامه قلم چی بود که برای تسلط بر مطالب مرور و دقت بیشتری را بکار می بردم.


آیا شما در آزمونهای هدفگذاری کانون شرکت می کردید؟تاثیر این آزمونها بر روند مطالعه و تراز شما چگونه بود؟

بله، از آزمونهای هدفگذاری به صورت زماندار استفاده می کردم تا مدیریت آزمونم بهبود پیدا کند و این آزمون از نظر سنجش یادگیری مباحثی که تا آن زمان به اتمام رسانده بودم بسیار با اهمیت بود و ضعف در مبحثی که در آزمون برایم مشخص می شد را با ارائه راهکارها و یا آموزش دوباره رفع می کردم.


اولین ترازی که در کانون کسب کردید چه ترازی بود؟

5100


دلیل این رشد خوب تراز را چه چیزی میدانید؟

2 مورد مهم وجود داشت1-پیوستگی و استمرار هم در مطالعه و هم در شرکت در آزمونها2-اینکه دید من به آزمونهای کانون صرفا برای کسب نتیجه نبود بلکه برای پیدا کردن اشتباهات و تقویت مدیریت هیجانات و کنترل سر جلسه آزمون بود که این موجب میشد که با وجود افت تراز،باز هم مطالعه و تست زنی را مصمم تر از قبل ادامه دهم.


به نظر شما شرکت در آزمونهای تابستان برای دانش آموزان لازم است چرا؟

بله، قطعا چون تابستان فرصتی برای تثبت و بالا بردن ساعت مطالعه و رفع اشکال وتکمیل کردن مباحث در زمان بیشتر بود برنامه راهبردی قلم چی و آزمونها برای به ثمر رساندن این امربسیار مفید و تاثیرگذار بودند.


شما در آزمونهای تابستان شرکت می کردید؟

بله،با جدیت آزمونها را دنبال می کردم.


نقطه قوت آزمونهای کانون را چه می دانید آیا با برنامه مدرسه هماهنگی دارد؟

ارائه ایده های متنوع در طرح سوال با درجه سختی متفاوت از یک مبحث موجب گسترده تر شدن دیدگاه دانش آموز می شود و تعادل میان برنامه مدرسه و امتحانات و برنامه کنکور کار آسانی نیست اما با پیروی از برنامه راهبردی کانون این امر ساده تر می شود طوری که اکثر اوقات نسبت به مدرسه پیشروی داشتم و مطالب در مدرسه برایم مرور و تکمیل می شد. 


آیا از کتاب های کانون استفاده میکردید؟

بله، از فیزیک و شیمی آبی کانون استفاده می کردم.


ویژگی مهم این کتاب ها چه بود؟

پوشش دادن انواع تیپ تست ها که برای تسلط بر یک مبحث بسیار مهم است.


چرا پیوستگی در آزمونهای کانون مهم است؟

زیرا به نظر من هر آزمون می تواند منبعی برای ایده های نو در برنامه ریزی،تست زنی،مرور و....باشد تا دانش آموز به ایده آل ترین معیارهای مطالعه و تست زنی خود برسد و این نتیحه تنها با فرصتی که آزمون زدن  در زمان معین ایجاد میکند به وجود می آید بین پیوستگی در آزمون و مطالعه در طول هفته رابطه دوسویه برقرار است و اهمیت دادن به هر کدام باعث تقویت دیگری می شود.


در ایام امتحانات برنامه ریزی خاصی داشتید؟

قطعا به دلیل تفاوت در نحوه پاسخگویی به امتحانات و تست زنی،برنامه ریزی مهم دچار تغییراتی می شود اما کاملا شیوه کنکوری حذف نمی شد یعنی سعی می کردم از درس خواندنم به صورت یک مرور بسیار دقیق  و مسلط شدن بر تمرین های کتاب درسی و سوالات ساده و متوسط  در فضای کنکور استفاده کنم.


برنامه ریزی شما در طول سال چگونه بود؟

 متناسب با توان خودم ساعت مطالعه روزانه را مشخص کرده و بر طبق بودجه بندی آزمون ساعت مطالعه و تست زنی را مشخص می کردم و روزانه زمان مشخص را برای تشریحی خواندن دروس مدرسه و آمادگی برای امتحانات اختصاص می دادم.


آیا از سایت کانون استفاده می کردید؟

بله -از مصاحبه ها وتجربه رتبه های برتر و درسنامه هایی که قرار داده میشد استفاده می کردم.


تحلیل آزمون شما به چه صورت بود؟

در دفتر جداگانه ای که برای این داشتم ابتدا نکات علمی جدید یا فراموش شده که از آزمون بدست آورده بودم را در قسمت مربوطه یادداشت می کردم و برای آزمون بعدی هدفگذاری هایی برای رفع اشتباه را می نوشتم و راه حل را در برنامه ریزی یادداشت می کردم و یک قسمت دیگر هم در دفترم داشتم با عنوان اشتباهات غیر علمی که مربوط به اشتباهات سر جلسه آزمون و یا روزهای قبل از آزمون  و برنامه ریزی بود که با توجه به سوالات در این قسمت  هم مواردی رات ثبت می کردم.


از کدام قسمت صفحه شخصی دیدن می کردید؟

از جعبه ابزار و کارنامه ها استفاده می کردم.


از کارنامه اشتباهات چه موقع استفاده می کردید؟

در زمانهای جمع بندی و برای رفع اشکال به خوبی استفاده می کردم.


در طول دو هفته زمان مطالعه دروس عمومی و تخصصی شما چگونه بود؟

70 درصد ساعت مطالعه را برای دروس تخصصی اختصاص می دادم که در این مدت چه به صورت تشریحی و چه تستی مطالعه را انجام می دادم و 30 درصد مطالعه را هم به مطالعه تشریحی دروس عمومی اختصاص می دادم ،معمولا روزانه 3 تا 4 ساعت دروس عمومی می خواندم.


آیا برای درس های خود هدفگذاری هم انجام می دادید؟برچه اساسی؟

 بله-بر اساس قوت یا ضعف خود در آن درس و اهمیت آن مبحث در کنکور.


نقطه قوت شما کدام درس بود و چگونه به این موفقیت دست پیدا کردید؟

زیست-حل تست های زیاد و متنوع همراه با  مرورها  در زمان مناسب  برای افزایش درصد در این درس بسیار به من کمک کرد  و به نظرم اولویت در این درس تسلط بالا بر متن کتاب درسی است و سپس با تست زنی میتوان تسلط خود را افزایش داد.

 


Menu