گفتگو با ایراندخت نوری طارمسری؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم از رشت

سعی می‌کردم حتما طبق برنامه راهبردی مطالعه داشته باشم و مطالب را تا جایی که مشخص شده کامل بخوانم، از کتابهای سه سطحی و کتاب آبی کانون استفاده می‌کردم.

گفتگو با ایراندخت نوری طارمسری؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم از رشت

نام و نام خانوادگی: ایراندخت نوری طارمسری

پایه: ششم

نام شهر و استان: گیلان، رشت

شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس، مدرس دانشگاه

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس، کمیسر دریایی

میانگین تراز:  6000

معدل : خیلی خوب

تعداد سال‌های حضور در کانون: 1 سال

تعداد کل آزمون ها: 13 آزمون


مصاحبه‌گر: سرکار خانم نسترن صفری

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟  

از آنجایی که پدر و مادرم تجربه شرکت در آزمونهای قلمچی و مشابه آن را داشتند و همیشه از نتایج آزمونها در پیشرفت تحصیلی خود کمک می‌گرفتند مرا هم تشویقم کردند  که در این آزمونها شرکت کنم.  در واقع درس خواندن طبق برنامه ریزی، مرحله به مرحله با کانون پیش رفتن و تحلیل آزمونها به من کمک کرد که همیشه در مدرسه نسبت به همکلاسی هام جلوتر و آماده تر باشم و این  آماده بودن به من انگیزه بیشتری می داد که برای آزمونهای بعدی مطالب را بهتر و عمیق تر بخوانم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟  
  2. سعی می کردم حتما طبق برنامه راهبردی مطالعه داشته باشم و مطالب را تا جایی که مشخص شده کامل بخوانم، از کتابهای سه سطحی و کتاب آبی کانون  استفاده می کردم. نکات مهم  کتابها را یادداشت می کردم، سوالات آزمون های قبلی را مطالعه و روز قبل از آزمون آنها را مرور می کردم.

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟ 

تمام آزمون های هدف گذاری و مشابه را حتما شرکت می کردم چون بعد از یک هفته مطالعه می توانستم در آزمون هدف گذاری خودم را  ارزیابی کنم، نقاط ضعف ام مشخص می شد و می دانستم در هر درسی چه قسمت‌هایی را خوب مسلط نیستم تا بتوانم بهتر برنامه ریزی کنم. شرکت در  آزمون مشابه پارسال باعث می شد قبل از آزمون اصلی یک فرصت دیگر به خودم بدهم تا بتوانم بهتر و عمیق تر مطالعه کرده و خودم را ارزیابی کنم و در نتیجه روز آزمون اعتماد به نفس و آرامش  بیشتری داشته باشم.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟
  2. خب خستگی یک امر کاملا طبیعی هست اینکه مدام و هر روز یکسری مطالب را باید مطالعه می کردم، تست می زدم، اشکالات را برطرف می کردم، حجم درسها و تکالیف مدرسه، سختی بعضی مطالب همه اینها بود اما همیشه و هر زمان که خسته میشدم به هدف هام فکر می کردم و مادرم همیشه به من می گفت خستگی برای آدم هایی است که رویا ندارند. و به من  یادآوری می کرد برای بدست آوردن آن چه که می‌خوام باید هر روز سرسختانه تلاش کنم. من هم همیشه سعی میکردم که هدفهای کوچکی برای خودم داشته باشم اینکه در هر آزمون نسبت به قبلی بهتر بشوم. و تعداد  آزمون  های زیاد هم کمکم کرد که استرسم کمتر شود و هر بار نکات جدیدتری را یاد می‌گرفتم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟  
  2. باعث می شد که جدی تر مطالعه کنم  در نتیجه وقت بیشتری برای مطالعه میگذاشتم  مطالب را بهتر تحلیل میکردم  چون می‌دانستم که باید آزمون بدهم .

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
  2. در واقع زندگی تحصیلی من به دوران قبل از آشنایی با کانون و بعد از کانون تقسیم می شود. من حتی قبل از ثبت نام در  آزمون ها در مدرسه همیشه دانش آموز فعال و خوبی بودم اما بعد از شرکت در آزمونها  حتی نحوه درس خواندن من کاملا تغییر پیدا کرد، دیگر می‌دانستم که به چه شیوه ای باید مطالعه کنم و بخاطر آزمونها همیشه مطالب رو زودتر از همکلاسی هایم پیش خوانی می کردم و در نتیجه در مدرسه همیشه بهتر از آنها آماده پاسخگویی به سوالات بودم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

بله، دقیقا منطبق با برنامه راهبردی پیش می روم گاهی از پشتیبان های عزیز کانون در برنامه ریزی کمک می گیرم. سعی میکنم ابتدا  هفته اول مطالب کتاب را طبق برنامه مطالعه کنم سپس تست های مربوط به آن قسمت را انجام بدهم  و تا جایی که می توانم سعی میکنم که در هفته دوم مرور داشته باشم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟

درس ریاضی و علوم. ریاضی را مبحث به مبحث  مطالعه میکنم، روی سوالات خوب فکر میکنم، اگر سوالی را نتوانم حل کنم فورا بررسی میکنم که دقیقا  نقاط ضعف ام کجاست سعی میکنم با تمرین و تکرار زیاد نقاط ضعف ام را برطرف کنم. درس علوم را هم بعد از مطالعه کتاب درسی مباحث را برای خودم تعریف میکنم و نکته برداری از مطالب مهم و پر تکرار همیشه در برنامه ام هست.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟
  2. بله، حتما دارم. دفتر برنامه ریزی باعث میشود که ذهنی آرام و منظم داشته باشم. با ذهن نا آرام نمی شود روی درس تمرکز کرد به همین خاطر برنامه روزانه خودم را در دفتر برنامه ریزی یادداشت می کنم و در پایان روز می توانم عملکردم را ارزیابی کنم و حتی ببینم برای هر درس چند ساعت مطالعه داشتم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. بعد از اینکه کارنامه ام را دریافت میکنم  سوالات اشتباه و نزده را از دفترچه مشخص  میکنم و سپس جواب درست را از کتاب  یا پاسخنامه پیدا میکنم اگر سوال نکته جدیدی داشت حتما آن را یادداشت میکنم و کنار سوال دلیل اشتباهاتم را می نویسم اینکه مثلا سوال را تا انتها نخواندم یا اینکه دقت کافی نداشتم پ، همه این نکات در آزمونهای بعدی به کمکم می آیند.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2. پدر و مادرم همیشه پیگیر  کارهای من هستند . بخصوص مادرم  چون در حوزه آموزش فعالیت دارند همیشه برنامه های درسی مرا بررسی میکند و با هم تبادل نظر داریم  آنها سعی میکنند  محیط آرامی برایم فراهم کنند و هر  زمان که خسته میشوم  به کمکم می آیند  و با حرف زدن با آنها انرژی و انگیزه بیشتری میگیرم و سعی میکنم هر بار بهتر از قبل ام باشم.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟
  2. من همگام با برنامه کانون پیش رفتم و دو هفته بعد از آزمون جامع کانون ، امتحانات پایان سال ما هم شروع شد و خوشبختانه من کاملا آماده و به مطالب هم مسلط بودم و تنها با یک مرور توانستم  نتیجه خوبی در امتحانات بدست بیاورم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟  
  2. ابتدا سعی میکنم نقاط ضعف سال قبل را برطرف کنم، هدف مند پیش بروم، قبل از شروع امتحان های پایان سال مطالب را کاملا مسلط شوم.

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟
  2. بله استفاده می کنم بعد از مطالعه کتاب همیشه یک زمانی را در نظر میگیرم  و تعدادی از سوالات سایت کانون را حل می کنم. 
Menu