گفت و گو با نازنین زهرا جلالوند؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ در نیم سال دوم سعی میکنم که ساعت مطالعه ام را افزایش دهم چون برای هدفم که تیز هوشان هست باید تلاشم را زیاد کنم به همین خاطر از تست‌های بیشتر و کتاب‌های تستی کانون

گفت و گو با نازنین زهرا جلالوند؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

 نام و نام خانوادگی: نازنین زهرا جلالوند

مقطع :ششم

نام شهر و استان: استان همدان- شهرستان نهاوند

میانگین تراز: 5500

سال‌های حضور در کانون: یک سال

شغل و تحصیلات مادر:سیکل-خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم-آزاد


مصاحبه‌گر : ثمین ظفری



  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

در نیم سال دوم سعی میکنم که ساعت مطالعه ام را افزایش دهم چون برای هدفم که تیز هوشان هست باید تلاشم را زیاد کنم به همین خاطر از تست های بیشتر و از کتاب های تستی کانون استفاده میکنم.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

در ایام عید بیشتر وقتم را برای مرور نیم سال اول و جبران نقاط ضعفم قرار میدهم و سعی میکنم که برای مرور از کتاب نوروزی استفاده کنم.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته خیلی ایام نوروز را جدی نگرفتم و تلاش زیادی برای آن نکردم اما امسال چون آزمون تیزهوشان دارم خیلی از ایام عید بهتر و بیشتر میخواهم استفاده کنم.


  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

خیر غیبت نداشتم. من سعی میکنم همیشه آزمونهایم را بصورت حضوری شرکت کنم چون فکر میکنم که آزمونهای تیزهوشان هستند و شرایط آزمون اصلی را برای من ایجاد میکند و ترسم کم میشود و آماده تر میشوم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

باعث شد که بتوانم زمان دفترچه ی دوم را که در اکثر اوقات زمان کم میاوردم را مدیریت کنم و دقتم را بیشتر کنم و تست ها را با جزئیات بررسی کنم.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله باعث میشود که نقاط ضعف و قوتم را بشناسم و جاهایی که نیاز هست و ضعف دارم را جبران کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله. آزمونهای مشابه پارسال مرا برای آزمون اصلی آماده میکرد  و با سوالات بیشتر و متنوع تری برخورد میکردم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در آزمونها به من کمک کرد که درس های مدرسه ام را با دقت و با جزئیات بیشتر درس بخوانم و بفهمم که کدام مباحث را خوب خواندم   یا کدام مباحث را با کیفیت نخواندم .


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله. پیش می آید که درس های مدرسه با برنامه ی راهبردی مطابقت ندارد اما من تا جایی که میتوانم، خودم درس ها را پیش خوانی میکنم. در هفته ی اول سعی میکنم درس هایم را بخوانم و در هفته ی دوم تست بیشتر کار میکنم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟

در دروس عادی ریاضی که اول کتاب درسی و سوال حل میکنم و سوالاتی را که بلد نیستم یا نکته ی خاصی دارند را علامت دار میکنم و مباحثی را که ضعیف هستم، تست بیشتری کار میکنم.

در دروس تیزهوشان هم هوش منطقی را درصد بالایی را کسب میکنم. چون تست بیشتری برای آن کار میکنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله. نحوه ی درست استفاده از زمان هایم در منزل را به من نشان میدهد که بتوانم از زمانی که دارم به بهترین حالت استفاده کنم و نحوه ی صحیح مدیریت زمان را به من یاد میدهد که برای هر درسی چقدر زمان بگذارم .


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله. من در حین تست زنی سوالاتی که بلد هستم را تیک میزنم و سوالاتی راکه بلدم اما زمانبر هستند را دایره میکشم که در آخر اگر زمان اضافه داشتم برگردم و روی آنها کار کنم و سوالاتی را که کلا بلد نیستم را علامت منفی میگذارم که حین تحلیل بفهمم که چرا بلد نبودم و با دقت بیشتر بررسی کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من بعد از هر آزمون بعد از گرفتن کارنامه و دریافت پاسخ تشریحی یا از سایت کانون و یا از آموزشگاه دونه به دونه سوالاتی را که غلط زدم را بررسی میکنم و بعد سوالات نزده را بررسی میکنم و سوالاتی که مهم هستند را یادداشت میکنم که بعدا مجددا آنها را حل کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدرم همیشه مرا تا جلسه ی آزمون همراهی میکند و مادرم هم مرا در مشکلات درسی که ممکن است برای من پیش کمک میکند.

Menu