گفت و گو با مهسا بحیرایی؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ با توجه به اهمیت بسیار زیاد نیم سال دوم من تصمیم گرفتم که تست بیشتری نسبت به نیم سال اول کار کنم چون هم امتحانات پایان ترم رو پیش رو دارم و هم آزمون تیرهوشان

گفت و گو با مهسا بحیرایی؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

نام و نام خانوادگی: مهسا بحیرایی

مقطع :ششم

نام شهر و استان: استان همدان- شهرستان نهاوند

میانگین تراز: 5600

سال‌های حضور در کانون: یک سال

شغل و تحصیلات مادر: پزشک عمومی

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس _کارمند بهداشت

 

مصاحبه‌گر : ثمین ظفری




  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

با توجه به اهمیت بسیار زیاد نیم سال دوم من تصمیم گرفتم که تست بیشتری نسبت به نیم سال اول کار کنم چون هم امتحانات پایان ترم رو پیش رو دارم و هم آزمون تیرهوشان در پایان خرداد ماه. بطور میانگین روزانه ۳۰۰ تست کار میکنم اما در نیم سال دوم تلاشم بر این هست که تعدا تست های روزانه ام را افزایش دهم و ساعت مطالعه ی با کیفیت و بالایی را هم داشته باشم..

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

من در آزمونها غیبت نداشتم چون فکر میکنم اگر در آزمون غیبت داشته باشم، بخش زیادی از سوالاتی که نکته های جالب و مهم دارند را از دست میدهم از طرفی هم دوست دارم در شرایط رقابت با هم دوره هایم قرار بگیرم و عملکرد دو هفته ی خودم را نسبت به سایر هم دوره هایم بسنجم و تلاشم را بیشتر کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

یکی از ویژگی های خوبی که پیوستگی در آزمونها به من داد این بود که نقاط ضعف و قوتم را توانستم شناسایی کنم. گاهی ممکن بود که تصور کردم ک بر مباحثی مسلطم اما در آزمون متوجه میشدم ک بخش هایی از آن مبحث نیاز به تسلط بیشتر هستند. از طرفی هم باعث شد که ساعت مطالعه ام را ثابت نگه دارم و اگر میخواهم ترازم بهتر شود ساعت مطالعه ام را افزایش دهم.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله. آزمون های هدف گذاری را شرکت میکنم و بررسی تست های آن باعث میشود که از بقیه ی رقبا جلو بیوفتم و بهتر بتوانم نقاط قوتم را شناسایی کنم و نقاط ضعف را به نقطه ی قوت تبدیل کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله سعی میکنم در روزهای قبل از آزمون اصلی، آزمون مشابه پارسال را انجام دهم چون نسبت به آزمون اصلی و سطح سوالاتش آگاه تر میشوم و راحت تر از عهده ی سوالات آزمون اصلی بر می آیم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در آزمون ها به من کمک کرد که با جزئیات و دقیق تر متن کتاب را بخوانم و دقت و تمرکزم را در جلسه ی آزمون بیشتر کنم. گاهی پیش می آمد که برنامه های آزمون از برنامه های مدرسه ام جلو تر باشد اما سعی میکردم که پیش خوانی کنم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله. بیشتر مواقع درس های مدرسه با برنامه ی آزمون هماهنگ هست اما گاهی ممکن بود که مدرسه کند تر پیش میرفت و سعی میکنم خودم همیشه بخوانم و خودم را به برنامه برسانم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ 

در دروس عادی؛ درس علوم که اول متن کتاب را میخوانم و بعد برای خودم یا یک شخص دیگر توضیح میدهم درست مثل یک معلم و بعد به سراغ کتاب تستم میروم و تست های آن را بررسی میکنم.  اما برای دروس تیزهوشان سرعت و دقت را بهتر میزنم چون از کتابهای سرعت و دقت قلمچی استفاده میکنم و خیلی در این مسیر و کسب درصد بالا کمکم کرد.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله دفتر برنامه ریزی ام را هر روز با دقت پر میکنم و پشتیبانم هم آن را نگاه میکند و روز هایی که کم کاری کردم را به من تذکر میدهد که جبرانش کنم و از بقیه هم دوره هایم عقب نمانم. 

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

از تکنیک مدیریت زمان هم در منزل و هم در جلسه ی آزمون استفاده میکنم. من سعی میکنم زمانی را که برای هر درس پیشنهاد شده را به همان درس اختصاص دهم و در کنار این موضوع از تکنیک های ضربدر منها و زمان نقصانی هم استفاده میکنم به همین خاطر خیلی دچار کمبود وقت در آزمون نمیشوم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از آزمون دفترچه ی سوالاتم را با پاسخ نامه ی تشریحی مقایسه میکنم و من سوالات را از اول تا اخر حل میکنم به عبارتی در منزل یک بار دیگر سوالات را خودم از خودم امتحان میگیرم و مقایسه میکنم که عملکردم در جلسه ی آزمون چه تفاوتی با عملکردم در منزل دارد و بعد از همه ی سوالات را با پاسخ تشریحی مطابقت‌ میدهم و نکات مهمی که داشت را یادداشت میکنم. 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

مادرم همواره به من انگیزه میدهد حتی زمانی که ممکن است من ترازم افت کند.

Menu