گفتگو با نیما حسن زاده؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی: نیما حسن زاده پایه: دوازدهم ریاضی نام استان و شهر: مازندران / آمل نام مدرسه: نمونه آیت الله آملی میانگین تراز: 6100

گفتگو با نیما حسن زاده؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی: نیما حسن زاده

پایه: دوازدهم ریاضی 

نام استان و شهر: مازندران / آمل

نام مدرسه: نمونه آیت الله آملی

میانگین تراز: 6100

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس / کشاورز

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم/ خانه دار

 

مصاحبه کننده: رضا پورهاشم


شما چگونه با کانون آشنا شدید ؟ 

من به پیشنهاد مشاوری که داشتم و به توصیه ایشان در آزمون های قلم چی شرکت کردم تا نقاط ضعف خود را در مطالبی که مطالعه می‌کردم بشناسم و سرعت تست زنی را افزایش دهم و با شرایط آزمون دادن آشنا شوم که خوشبختانه آزمون های قلم چی کمک زیادی در این موارد به من کرد و موثر واقع شد.

 

چند سال و چه سال هایی دانش آموز کانون بوده اید ؟

 فقط در پایه دوازدهم دانش اموز کانون بودم.

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده اید؟

در همه آزمون های اصلی و 3 آزمون هدیه شرکت کردم.

 

روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه بود؟

برای تحلیل آزمون سوالاتی که پاسخ درست داده ام نکاتشان را مرور می‌کردم و سپس سوالات غلط یا پاسخ داده نشده را تحلیل و نکاتشان را یادداشت می کردم.

 

درطول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟ 

بله . در ابتدای نوبت دوم در درس فیزیک دچار افت زیادی شدم که با تست زیاد توانستم سبک سوالاتی که از مباحث مختلف وجود دارد آشنا شوم و سوالات مختلف را پاسخ دهم.

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست ؟

درس فیزیک و حسابان را نسبت به بقیه درس ها بهتر و راحت تر جواب می دادم و دلیل آن هم این بود که ابتدا تشریحی به طور کامل این درس ها را کار کردم و سپس تست زیادی از این درس ها حل کردم.

 

کدام بازه ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ تری داشته است؟

دوران عید نوروز و تابستان نقش زیادی در پیشرفت من داشتند. دوران تابستان باعث مرور و مطالعه دوباره مباحث و دوران عید نوروز سبب تثبیت و قوی شدن مباحث مهم شد.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباهات شما چند تا بوده است ؟ 

در برخی آزمون ها اشتباهات زیادی داشتم که معمولا در آزمون بعدی این اشتباهات را جبران می کردم اما به طور میانگین اگر بخواهم بگویم تقریبا ۵ یا6 اشتباه در هر آزمون.

 

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دادید ؟ 

بررسی اشتباهات را اولویت بیشتری قرار می دهم چون سوالاتی که پاسخ می دهم را معمولا بلد هستم و دلیل اشتباهاتم بیشتر بی دقتی بود برای همین سوالات غلط را می بینم که اگر نکته ای بود که یادم نیست مرور شود و بی دقتی هایم را کم کنم.

 

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردید ؟

بله معمولا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم تا نوع سوالات طرح شده را بشناسم و دروسی که کمتر بلدم را بشناسم تا بتوانم در وقتی که تا آزمون مانده مشکلاتم را برطرف کنم.

 

مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید ؟ 

بله مطابق برنامه راهبردی پیش می روم چون تو تایم مشخص و مناسب تمام مطالب خوانده می‌شود معمولا هر هفته طبق آزمون ها برنامه را پیش می روم و بعد آزمون اگر مطلبی از آزمون قبلی را ضعیف عمل کرده ام سعی می‌کنم مرور کنم و سوالات بیشتری کار کنم.

 

دلیل اینکه در آزمون های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟

آزمون تابستان باعث مرور کامل و تثبیت مطالب پایه بود که تاثیر مثبت زیادی در روند پیشرفت من داشت.

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کردید ؟

کتاب های سه سطحی کانون به خاطر اینکه تست های متفاوتی و سخت و خوبی دارند.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید ؟ 

بله هر دانش آموزی در مقطعی پسرفت می کند. بالاخره هر مسیری پستی و بلندی های خودش را دارد، مهم ترین عاملی که کمک می‌کند تا از این شرایط پسرفت عبور کنیم داشتن روحیه بالا و پشتکار قوی می باشد حفظ روحیه و امید نقش مهمی در پیشرفت در این دوران دارد . اگر کسی ناامید شود و روحیه خود را از دست بدهد تو همین شرایط باقی می ماند.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مسئله حل می کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی کردید؟ 

اگر مطلبی را به طور کامل بلد بودم تمام وقتم را برای تست می گذاشتم تا از دل تست ها نکته پیدا کنم ولی اگر به مطلبی تسلط نداشتم تا زمانی که تسلط کافی پیدا نمی کردم سراغ تست نمی رفتم اما از میزان تستی که برای آن مبحث باید می زدم کم نمی کردم.

 

آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید ؟

در این مدت سه ساله افتخار شاگردی برای اساتید زیادی نصیب من شد که از حضور در کلاس تک تکشان مفتخرم و ممنونم از مطالب زیادی که به من آموزش دادند.

از استاد اپیک و استاد محمدی در درس حسابان که استاد محمدی استارت فهم و موفقیت و مشوق من در این درس بودند بسیار سپاس گزارم. و استاد غلام نیا که در درس فیزیک مدیون ایشان هستم بسیار متشکرم.

در آخر هم تشکر می‌کنم از پدر و مادرم که زحمات زیادی در این مدت برای من کشیدند و خانم دکتر محمدیان مشاور بسیار خوبم که اگر تدبیر و برنامه ایشان نبود شاید رسیدن به درصدهای خوب و امید و انگیزه آرزویی بیش نبود.

از کانون قلم چی و پشتیبان گرامی شان آقای پورهاشم بابت زحماتی که کشیدند هم تشکر می کنم.

امیدوارم همه دانش اموزان نتیجه زحماتشان را ببینند و به جایی که دوست دارند برسند و ناامید نشوند.

 

Menu