گفتگو باسیدطاهانظری قهرمان پیوستگی ششم از یاسوج

گفتگو باسیدطاهانظری قهرمان پیوستگی ششم از یاسوج ....

گفتگو باسیدطاهانظری قهرمان پیوستگی ششم از یاسوج

نام و نام خانوادگی :  سید طاها نظری

مقطع و رشته :  کلاس ششم دبستان

نام شهر و استان :  کهگیلویه و بویراحمد  یاسوج

میانگین تراز : 6100

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است ؟ یکسال- ششم- 14 شرکت کردم 

شغل و تحصیلات مادر : کارمند علوم پزشکی لیسانس 

شغل و تحصیلات پدر: راننده –فوق دیپلم

مصاحبه‌گر :   مریم سلامی 


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

 دوستان و آشنایان که در آزمون های کانون شرکت می کرد و وقتی  خانواده پیشرفت آنها رو دیدن تصمیم گرفتند من را  هم به کانون قلم چی بفرستند.   نتیجه: آزمون های کانون و روش تست زنی باعث سرعت بخشیدن به نحوه تست زنی و سرعت العمل را افزایش می دهد

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟امسال اولین سالی است  در آزمون ها شرکت کردم از کلاس ششم وارد کانون شدم برای قبولی در مدارس سمپاد و تیزهوشان شروع به تست زنی کردم 

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ در تک تک آزمون های اصلی و هدیه شرکت کرده ام و خداروشکر سعی کردم هیچکدام از این فرصت ها رو از دست ندهم. 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ موفقیت و پیشرفت تحصیلی – همچنین ایجاد علاقه و انگیزه نسبت به شرکت در آزمون های پی در پی کانون قلم چی

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟  با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

نه خسته نشدم ، اتفاقاً حضوردر آزمون ها به من انرژی بیشتری میداد چون به اشتباهاتم پی میبردم و آنها را رفع می کردم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ مسلماً باعث شد که تمرکزم بیشتر شود و نقاط ضعف و قوتم را بهتر پیدا کنم.

 

 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید

قطعاً شرکت می کنم... بنظرمن بعد از آزمون های اصلی مهمترین آزمون هدف گذاری است  که باعث میشود دانش آموز به هدف خودش و اون چیزی که از قبل برای هدفش مشخص کرده برسه و باعث تسلط بر برنامه های از قبل مشخص شده می باشد.

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله  شرکت میکنم چون سوالات این آزمون ها شبیه سوالات آزمون اصلی است و برخی از این سوالات در آزمون اصلی تکرار می شود.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. از کارنامه اشتباهات استفاده میکردم چون می توانستم سوالاتی که در آنها یادگیری ناقص داشتم را بررسی کنم و یادگیری ناقص را به یادگیری کامل تبدیل کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ بله چون این برنامه بسیار دقیق و حساب شده نوشته شده بود و یک برنامه دو هفته ای میباشد 

 

آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟ بله . بازیابی باعث میشه که مطالب فراموش نشه و چیزهای که آموختیم در ذهن   ما حفظ شود. آزمونهای کانون باعث میشه که ما بیشتر به سراغ مطالب دشوار و نقاط ضعف و قوت خود برویم و مطالبی را که قبلاً خواندیم را دوباره یادآوری کنیم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

روش بازیابی چون دانش آموزان در دوران جمع بندی به خوبی می توانند از این روش استفاده کنند.

در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

بیشتر دروس حفظیاتی – مثبت و تاثیرگذار بود

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

به این صورت که دو روز بعد از آزمون شروع به تحلیل آزمون میکنم معمولاً تست ها و سوالاتی را که  در جلسه آزمون مشکل داشتم تحلیل میکنم تا مشکلم برطرف شود و آنها را کامل یاد بگیرم 

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ مادر در روحیه دادن و تشویق نقش زیادی دارند و حتی گاهی برایدرس های من برنامه مینویسند. 

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ درس ریاضی نقطه قوتم می باشد، سر کلاس  خوب گوش میدادم و از روش تست زنی و کتابهای کانون استفاده می کردم، بیشتر آزمون ها ریاضی را بالای  درصد جواب دادم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ درس فارسی ، با گرفتن کتاب فارسی مبتکران و دقت و مطالعه بیشتر توانستم در همین آزمون  آبان درصد بزنم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟   به طور میانگین روزانه  ساعت درس میخوانم و تست میزنم

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش برنامه ای ، چون طبق برنامه درس میخواندم ، هدف گذاری میکردم و با برنامه ریزی برای رسیدن به اون هدف تلاش بیشتری میکردم.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟

در آزمون های اول تقریباً  اشتباه داشتم اما برور زمان این اشتباهات را با مطالعه بیشتر و تست زنی همچنین تجربه های بیشتر کمتر کردم تا جایی که در آزمون قبلی به  اشتباه رساندم.

 

نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ قطعاً نقش بسزایی داشته چون معلمان ما  خوب تدریس می کنند و هماهنگ با آزمون های قلم چی پیش میروند.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ به درس هایی که نقاط قوتم می باشد

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ بله تمام  خانواده بیشتر پدر و مادرم کارنامه من را می بینند ، آنها به من امید می دهند و می گویند تو میتوانی خیلی بهتر از این بشی و بسیار توانمند هستی.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ بله ، باعث  میشه که من منظم تر و دقیق تر د رکارها پیش بروم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های آبی کانون 

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟  روش ضربدر و منها – در بیشتر آزمونها از این روش استفاده میکنم.

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

این که در خودم این توانایی را میبینم و اگر همینگونه ادامه بدهم آینده روشن و درخشانی برای خود ، خانواده و جامعه ام رقم میزنم.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله ، قطعاً هر انسانی در کنار کار مفید باید استراحت کافی داشته باشد تا بتواند در آن موفق شود اگر شما بخواهید بدون استراحت درس بخوانید بیشتر از درس دور می شوید زیرا درس را عامل رنج خود می بینید.

 

آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ 

بله ، بعضی اوقات پدرم سعی میکرد به من حروف الفبا را یاد بدهد که تا حدودی هم موفق بودم.

 

قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟ بله بیشتر پدرم ، کتاب های شعر و داستان های آموزنده

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله اما اینطور نیست که با هم درس بخوانیم بلکه با یک رقابت سالم سعی در پیشرفت داشتیم اما این دوستی ها باید حد و مرزی داشته باشد.

 

آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟ بله  از سرکار خانم بهروزی معلم پایه ششم و جناب آقای فرزادیان معلم ریاضی

Menu