گفتگو با مریم روشنی؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم

از طریق آشنایان و به توصیه خانواده با کانون آشنا شدم، بله و توانستم در اولین آزمون با توجه به اینکه تست کار نکرده بودم تراز 6753 را کسب کنم.

گفتگو با مریم روشنی؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی: مریم روشنی

پایه: نهم

میانگین تراز: ۶۷۵۳

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، بازنشسته آموزش و پرورش

شغل و تحصیلات پدر:فوق لیسانس، بازنشسته آموزش و پرورش 


مصاحبه گر: هدایت دهقانیان

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق آشنایان و به توصیه خانواده با کانون آشنا شدم، بله و توانستم در اولین آزمون با توجه به اینکه تست کار نکرده بودم تراز 6753 را کسب کنم.  

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟      

داشتن برنامه منظم مطالعه درس ها و آزمون ها و پیشخوانی مطالب سال آینده دستاورد های بسیار مهم هستند و دارم از درس خواندن لذت می برم. 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

خیر غیبت نکردم چون آزمون های کانون باعث ایجاد نظم در درس خواندن و باعث پیشرفت درسی  و عقب نماندن از برنامه های مطالعاتی ام را به همراه دارد. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در ازمون ابتدا باعث ایجاد نظم در در برنامه های درسی من شد و همین امر باعث شد که من بتوانم برای ازمون ها با مطالعه و تست زنی کافی در آزمون شرکت کنم وتراز قابل قبولی کسب کنم. 

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله شرکت می کنم چون  برای آشنایی با سوالات آزمون اصلی و کشف نقاط ضعف و برطرف کردن آنها تا روز آزمون بسیار مفید است و این کار سبب افزایش نمره و ترازم میشه و موفق تر می شوم. 

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟

کارنامه آزمون ها و کارنامه اشتباهات، از کارنامه آزمون ها برای دیدن درصد و تراز هر درس و مقایسه خودم با هم ترازان خود در سراسر کشور و از کارنامه اشتباهات برای اینکه بتوانم به اشتباهات و نقاط ضعف خودم پی برده و برای ازمونهای بعد آنها را برطرف کرده و به نقاط قوت خود تبدیل کنم. 


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟

از هر دو روش استفاده می کنم، با توجه به درسی که می خواهم مطالعه کنم روش را انتخاب می کنم، در کل میتوانم بگویم متغیر است. 

 

در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟

در دروس علوم و ریاضی، قبلا مطالب را به مرور زمان فراموش میکردم ولی حالا با استفاده از روش بازیابی توانستم به مرحله ای برسم که مطالب تا مدت طولانی در ذهنم ماندگار شده و با انرژی بیشتری به حل تست ها می پردازم.  

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

همه سوالات را با دقت تحلیل و بررسی می کنم، چون باید مطالب ازمون قبل تثبیت شود تا برای زمان جمع بندی فقط به تورق سریع احتیاج داشته باشم نه تکرار مطالعه.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟

درس علوم و ریاضی، ابتدا به مطالب آموزشی معلم گوش داده سپس جزوه را مطالعه می کنم و هم زمان خودم هم نکات مهم را یادداشت می کنم، در مرحله دوم تست آموزشی می زنم تا نقاط ضعف و مطالب فراموش شده را کشف کنم و در مرحله آخر از تست سنجشی استفاده می کنم و خودم را محک می زنم. 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله نظم در برنامه مطالعاتی و منظم شدن در کارها و رسیدن به همه کارها در زمان مشخص شده. 

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

کتاب های آبی، باتوجه به این مطلب که کتاب های آبی کانون هم درسنامه دارند و هم تست من از کتاب های آبی برای شروع و پیش خوانی مطالب نگاه به آینده استفاده می کنم. 

Menu