پنجمین سالگرد بازگشایی کتابخانه توسعه یافته شهید باهنر لاهیجان

پنج سال قبل در 13 تیرماه 1398، کتابخانه شهید باهنر شهر لاهیجان در استان گیلان که پروژه توسعه آن توسط بنیاد قلم‌چی اجرا شده بود، بازگشایی و بهره‌برداری شد.

پنجمین سالگرد بازگشایی کتابخانه توسعه یافته شهید باهنر لاهیجان

پنج سال قبل در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۸، کتابخانه شهید باهنر شهر لاهیجان در استان گیلان که پروژه توسعه آن توسط بنیاد قلم‌چی اجرا شده بود، بازگشایی و بهره‌برداری شد.


این کتابخانه با قدمتی بیش از نیم قرن (۶۵ سال) در زمینی به مساحت ۴۷۷ مترمربع واقع شده که بنای نوسازی‌شده آن (بخش جدید) با زیربنای ۳۰۰ مترمربع در ۳ طبقه شامل سالن‌های مطالعه، مخزن کتاب، نشریات، کتب مرجع، سایت کامپیوتری و بخش مطالعه وی‌آی‌پی است.

با توسعه کتابخانه لاهیجان، ظرفیت استفاده همزمان کاربران برای مطالعه از ۵۰ نفر به ۹۰ نفر و همچنین ظرفیت مخزن کتاب‌ها از ۲۰ هزار جلد به ۵۰ هزار جلد افزایش یافته است؛ این کتابخانه با قدمت طولانی، سالانه ۲۰۰۰ عضو فعال را میزبانی می‌کند.

به گفته مدیر کتابخانه، توسعه فضای کتابخانه بستر فعالیت‌های علمی جدیدی از قبیل تحقیق و پژوهش خصوصا برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کاربران روستایی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌تر را فراهم آورده، ضمن اینکه با افزودن بخش‌های مجزا از قبیل سالن‌های مطالعه و بخش نوجوانان به آن، میزبانی از اعضا در همه روزهای هفته امکان‌پذیر شده است.


پنجمین سالگرد بازگشایی کتابخانه توسعه یافته شهید باهنر لاهیجان

منبع :

Menu