گفت و گو با نرگس سادات پورمرشد ؛ قبولی تیزهوشان1402

گفت و گو با نرگس سادات پورمرشد ؛ قبولی تیزهوشان1402 از دزفول

گفت و گو با نرگس سادات پورمرشد ؛ قبولی تیزهوشان1402

نام و نام خانوادگی: نرگس سادات پورمرشد

پایه: هفتم

نام شهر و استان: دزفول- خوزستان

میانگین تراز: 6422

سال‌های حضور در کانون: ششم و هفتم

شغل و تحصیلات مادر: پرستار – لیسانس پرستاری

شغل و تحصیلات پدر: نقشه کشی ساختمان – لیسانس معماری


 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

یکی از بستگان قبلا عضو کانون بودند و پزشکی سراسری قبول شدند به پیشنهاد ایشان و همچنین با پیشنهاد معلم عزیز کلاس ششم با کانون آشنا شدم و نتیجه اش قبولی تیزهوشان بود.

 

از کلاس چندم در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردید؟ 

از سال ششم عضو کانون شدم و با پی بردن به اهمیت برنامه جدی تر شدم تا به کار خود ادامه دهم و با برنامه بودن را سرلوحه کار خود قرار دهم تا کنکور سراسری

 

تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

بدون شک پیشرفت و رسیدن به موفقیت بدون سخت کوشی و تلاش میسر نخواهد شد، در کانون یاد گرفتم که با برنامه بودن و جدیت تمام، می شوداز همه سختی ها عبور کرد و به اوج رسید ، همین کمک می کرد تا هیچ گاه عقب نمانم ، نا امید نشوم و با تلاش دوچندان به نتیجه برسم.

 

چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

بر این باور  هستم  که شرکت در آزمون ها باعث مسلط تر شدنم در درس ها و آشنایی  بیشتر با  تیپ  متنوع سوالات می شود و استمرار در آزمون دادن کمک می کرد که رشد صعودی خیلی خوبی داشته باشم و حتی در مدرسه از دوستانم جلوتر باشم.

 

نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟

بودجه بندی مناسب برنامه راهبردی کمک می کند تا هم بتوانم به همه درس های مدرسه برسم و هم با مرور و حل تست و تمرین طبق مباحث موجود در برنامه برای شرکت در آزمون ها آماده باشم و در نهایت تعادل خوبی در زمان مطالعاتی ام ایجاد می کرد.

 

از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟

اوایل  برای سرگرمی سوالات هوش تصویری را  حل میکردم و بیشتر برایم مانند بازی بود اما بعدا با توجه به هدفم و علاقه و توانایی ام در حل اینگونه سوالات کوشیدم  بیشتر به حل کردن آنها پبپردازم و  در آن زمان تصمیمم در این باره جدی شد و با علاقه بیشتر هر روز مصرانه تر ادامه می دادم.

 

سال گذشته که آزمون تیزهوشان داشتید، بعد از عید چه برنامه ای اجرا کردید؟

شرکت در در آزمون های آنلاین و حضوری  تیزهوشان را شروع کردم و  به مرور آزمون های قبل خود پرداختم تا با تحلیل سوالات ساده و دشوار بیشتری بتوانم میزان تسلط خود بر آموخته هایم را بسنجم و جایگاه واقعی خود را بدانم.

 

  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟

از نظر من جدیت و پشتکار و داشتن یک برنامه ریزی صحیح که به صورت پوششی همه ی درس ها و مباحث را در خود جای دهد کمک می کند تا بدون نگرانی و با آرامش بیشتری به ادامه مسیر بپردازیم و از هیچ سختی نهراسیم.


از کدام کتاب های کانون استفاده می کنید؟

کتاب های سه سطحی و آبی  بیشترین کاربرد را برایم به ویژه در  امتحانات پایان سال داشته اند و همچون یک معلم کمک کردند تا بتوانم با حل تست های متنوع و بیشتر نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنم و اشکال زدایی کنم.

 

جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟

به اندازه ای که فکر می کردم با آرامش همراه نبود به ویژه دقایق اول که بر روی صندلی خود نشسته بودم و به صحبت های مراقبان گوش میدادم اما پس از مدتی با آرامش همراه شدم  و  با صدای مراقبی که می گفت تا دقایقی دیگر آزمون شروع می شود به خود آمدم و خود را برای آزمون آماده کردم و به خود تلنگر زدم که تری نداشته باشم چرا که بارها آزمون دادن را در کانون قلم چی تجربه کرده بودم و همین به من اطمینان خاطر بیشتری داد.

 

از نقش اولیای خود بگویید.

قبل از هر چیزی باید  از پدر و مادرم که  در این یک سال حمایتم کردند تشکر کنم و بعد به نقش آنها در این مدت اشاره کنم، اولین بار  سوالات  استعداد تحلیلی را  مادرم نشانم داد و آن گاه برای سرگرمی و رقابت با یکدیگر ساعت ها به حل آنها پرداختیم بعد ها که خانواده ام متوجه توانایی و تلاش من  شدند به صورت جدی  شروع کردند به من نکاتی را در این باره گفتند و در اسرع وقت مرا در آزمون ها و کلاس تیزهوشان کانون ثبت نام کردند ، از نظر من آنها  به موقع و به جا عمل کردند و نقش عمده ای در قبولی من و رسیدن به این جایگاه داشته اند.

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول ؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

تصمیم دارم مرور کلی بر روی تمام مطالب نیم سال اول داشته باشم و تاکیدم بر استفاده از کتاب نوروز ، سه سطحی و آزمون های پلکان است تا با حل تست ها و تمرین کردن به نکات آموزشی بیشتری دست پیدا کنم.

 

سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

علاوه بر مرور مطالب نیم سال اول به مرور تمام سوالات آزمون های تیزهوشان کانون پرداختم چرا که هدفم برایم مهم بود و می کوشیدم تا با رفع همه اشکالاتم از فرصت بدست آمده استفاده کنم و همین نتیجه خیلی خوبی را عایدم کرد.

 

آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟

بله – کتاب نوروز به من در سرعت بخشیدن به مرور نکات نیم سال اول کمک کرد و همین باعث شد تا در زمانی محدود بتوانم به همه درس هایم برسم مخصوصا با استفده از تابلوی نورز توانستم به جمع بندی دقیق تری از مطالب بپردازم.

 

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اکثر اوقات بله – آزمون های هدف گذاری در آشنایی با سوالات و هدف گذاریم برای آزمون پیش رو نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل است که برایم اهمیت فراوانی داشت و شرکت می کردم تا با ضعف های خود آشنا و تا قبل از آزمون اصلی بتوانم آن ها را رفع نمایم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

از نظر من همیشه باید به دنبال راه های جدید و متنوعی برای آشنایی با سوالات بیشتر و پرتکرار تر بود و آزمون های کانون این کار را برایم آسان تر کرده اند، به خصوص در ایجاد آرامش و انگیزه دادن که خودباوری خوبی را در من ایجاد می کرد.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه آزمون با نمره و درصد وضعیت کلی مرا در هر درس نشان می داد و ضعف و قوت هایم را عرضه می کرد- کارنامه اشتباهات تعداد غلط هایم را به من نشان می داد و با تحلیل آن در رفع ایراداتم بکوشم و ...

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله – با استفاده از دفتر برنامه ریزی نظم بهتری به مطالعه ام بخشیدم و کمک کرد تا زمان را جهت مطالعه هر درس و مبحث بهتر ککنترل کنم و غفلت ننمایم هرچند از نقش انگیزشی دفتر در افزایش ساعت مطالعه نمی توان غافل شد.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

معمولا همان روز بعد از اعلام نتیجه ام به تحلیل سوالات شک دار و همچنین ساده هایی که نزده بودم یا اشتباه زده بودم می رفتم تا با حل دوباره آن متوجه خطایم شوم و اصلاح نمایم و همین باعث مرور دوباره و از طرفی تسلط بر مباحث می شد.

 

یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

نظم اجرای آزمون ها به گونه ای بود که از همان ابتدای ورود به حوزه با پیدا کردن نام خود در لیست اسامی تا شروع و اتمام آزمون و آرامشی که در محیط آزمون و در کنار دیگر دوستانم داشتم تداعی کننده و زمینه ساز این بود که از همان ابتدا کار را جدی بگیریم و آزمون اصلی تیزهوشان را برای خود شبیه سازی نمایم که همین نقش به سزایی در قبولی من داشت.

 

در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ 

در ماه آخر ساعت مطالعه ام روزانه به بیش از 12ساعت می رسید ، همزمان با مرور و حل تست و تمرین با شرکت در آزمون های شبیه ساز کانون توانستم اشتباهاتم را پیدا کنم و با تحلیل و شبیه سازی های مناسب به آمادگی بهتر برسم.

 

قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

قبل از دبستان پدر و مادرم کتاب هایی با زمینه داستان، شهر، علمی و کاوش در طبیعت می خواندند و همین علاقه ای در من ایجاد کرد که به صورت مداوم و روزانه زمانی را برای مطالعه غیر درسی در نظر بگیرم.

Menu