رتبه‌های برتر در روز کنکور خود چه کارهایی انجام دادند؟

رتبه‌های برتر در روز کنکور خود چه کارهایی انجام دادند...

رتبه‌های برتر در روز کنکور خود چه کارهایی انجام دادند؟

برای کسب نتیجه مطلوب در کنکور عوامل متعددی دخیل است. برنامه روز قبل از کنکور و مدیریت جلسه آزمون موارد مهم و از این جمله هستند‌‌. در این مطلب رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲ از برنامه و کارویژه‌های خود در روز قبل از کنکور و مدیریت‌شان در جلسه کنکور می‌گویند...




رتبه‌های برتر در روز کنکور خود چه کارهایی انجام دادند؟

نرگس صفری؛ رتبه 838منطقه 2 کنکور تجربی - پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبريز

من برای روز قبل از کنکور چون از دوستان و آشنایان شنیده بودم و مصاحبه‌ها را خوانده بودم، می‌دانستم ممکن است با مشکل بی‌خوابی یا کم خوابی مواجه شوم که خیلی عادی و به دلیل هیجان زدگی است. پس سعی کردم روز قبل کنکور فعالیت داشته باشم و خودم را خسته کنم در حدی که خوابم بیاید. چون در کنکور دی هم تجربه بی خوابی شب کنکور را داشتم. 

در آن روز برخلاف برنامه روزهای قبلم خواب عصر را حذف کردم، صبح زود بیدار شدم. سعی کردم پیاده‌روی و ورزش داشته باشم تا شب به دلیل خستگی به موقع و کافی بخوابم. میزان مطالعه‌ام نسبت به روزهای قبل کمتر شد. البته اینگونه نبود که کلا مطالعه نداشته باشم، نکته‌هایی که نوشته بودم را مرور کردم. قبل از خواب دوش آب گرم گرفتم و ساعت ۱۱ یا ۱۲ بود که خوابیدم. صبح کنکور از برخی دوستانم می‌شنیدم که مشکل خواب داشتند ولی من توانستم مدیریت کنم. 

همچنین نسبت به تغذیه‌ام کنترل داشتم. روز کنکور هم صبحانه کاملی خوردم. 

در جلسه کنکور براساس استراتژی که از شرکت در آزمون‌های سه روز یکبار یاد گرفته بودم، مشکل مدیریت زمان نداشتم. مثل آزمون‌های دیگر از اول شروع کردم به سوالاتی که بلد بودم پاسخ دادم. بعد سوالاتی که سخت بودند و یا زمانبر بودند را دورشان خط کشیدم و به این ترتیب از روش ضربدرومنها استفاده کردم که اگر در انتها زمان اضافه داشتم به این سوالات برگردم. حتی یادم است در درس زیست شناسی زمان اضافه آوردم و دوباره به سوالات برگشتم و بازهم زمان اضافه داشتم. براساس آخرین آزمونی که داده بودم معلوم بود و آمادگی داشتم که سوالات درس ریاضی دشوار خواهد بود و وقتی در جلسه کنکور به سوالات دشوار ریاضی رسیدم اصلا شوکه نشدم و می‌دانستم قرار نیست به همه سوالات پاسخ دهم یا در حد زیادی به سوالات جواب دهم ولی خوب تلاشم را کردم تا به سوالات پاسخ دهم. تا آخر آزمون سعی کردم با این آرامش روانی که قبلا هم تمرین کرده بودم، مدیریت بحران داشته باشم.  شاید برای همه پیش بیاید که وسط جلسه دچار پرش ذهنی شوند ولی من با تمرین توانستم آن را کنترل کنم تا به سوالات برگردم و زمان را از دست ندهم.



محمدمهدی آبیار؛ رتبه 9 ایثارگران و 133کشوری کنکور تجربی - پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

من روز قبل کنکور سعی کردم بیشتر استراحت کنم و ذهنم را از آن استرس‌هایی که بود دور کنم. و بیشتر کارهای تفریحی در برنامه‌ام داشتم و سعی کردم خوابم هم منظم باشد و تغییر چندانی نسبت به قبل ایجاد نکنم. 

در روز کنکور صبحانه‌ام مثل روزهای قبل بود و سعی کردم طبق عادت روزهای قبل و آزمون‌هایی که شرکت کرده بودم باشد. 



حمیدرضا جوکار؛ رتبه 73منطقه 3 کنکور تجربی - دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شيراز

روز قبل از کنکور تورق سریع انجام دادم. البته ساعات مطالعه‌ام مثل قبل نبود و بعداز ظهر استراحت هم داشتم. چون رشته من تجربی بود و کنکورم روز دوم و بعد از کنکور رشته ریاضی و انسانی بود، سوالات درس‌های ریاضی، فیزیک و شیمی رشته ریاضی را بررسی کردم و سطح دشواری درس‌ها را متوجه شدم.



متین پورعجم؛ رتبه 80منطقه 1 کنکور تجربی - دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

من به کنکوری‌های امسال پیشنهاد می‌کنم روز قبل از کنکور بعد از ناهار و نهایتا بعد از ساعت 16 دیگر سراغ درس خواندن ومطالعه نروند، چون این خواندن می‌تواند باعث برهم خوردن نظم ذهنی و فراموش شدن آموخته‌ها می‌شود. و به جای مطالعه در آن ساعت به استراحت و انجام کارهای مورد علاقه‌شان بپردازند. مثل کارهایی که باعث کاهش استرس می‌شود. شب قبل هم سعی کنند خوب بخوابند، البته اگر در این مورد موفق نبودند خیلی هم نگران نباشند. چون برخی هستند ممکن است به دلیل همین بی‌خوابی هم استرس بگیرند در حالیکه یک شب تاثیر منفی نخواهد داشت.

در جلسه کنکور یکی از مهم‌ترین موضوعات این است برای باز کردن بسته پاسخبرگ خیلی عجله نکنند. چون من اینکار را کردم و کمی هم بارکد پاسخبرگم مخدوش شده بود. در هر صورت برای باز کردن و تکمیل اطلاعات خیلی عجله نکنند و با آرامش این کار را انجام دهند. 

این را هم بدانند اگر درسی در کنکور سخت باشد، برای همه سخت و دشوار است. اگر به راحتی و مثل همیشه نمی‌توانند به سوالات پاسخ دهند استرس نگیرند که بر پاسخگویی به بقیه دروس هم تاثیر منفی بگذارد و به این فکر کنند این درس برای دیگران هم سخت است. با بکارگیری تکنیک‌ها و آموخته‌های قبلی به سوالاتی که بلد هستند پاسخ دهند و به موقع سراغ سوالات درس‌های دیگر بروند تا آنها را از دست ندهند.



ثمین میرزایی؛ رتبه 101منطقه 3 کنکور تجربی - پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

من روز قبل از کنکور خیلی درس نخواندم ولی یک روز قبل از آن آخرین آزمون جمع‌بندی کانون قلم‌چی را مجددا شبیه سازی کردم و آزمون دادم. پاسخنامه آن را کامل تحلیل کردم و تورق سریع هم داشتم و کار دیگری به جز این دو مورد انجام ندادم. روز قبل از کنکور هم فقط برای نکاتی که یادداشت کرده بودم، به ویژه در دروس زیست و شیمی تورق سریع انجام دادم. برای ریاضی و فیزیک هم فقط فرمول‌ها را مرور کردم. البته این کارها را تا ساعت 15 روز قبل کنکور انجام دادم و مابقی روز را به استراحت پرداختم و در حدی که خیلی خسته نشوم و فقط روحیه‌ام مثبت باشد، به تفریحاتی که مورد علاقه‌ام است، پرداختم. صبح روز قبل از کنکور هم زودتر از معمول بیدار شده بودم تا شب بتوانم خواب به موقع و مناسب داشته باشم و روز کنکور توانستم حدودا ساعت 5 یا 5.30 از خواب بیدار شوم.



محمدمهدی نصرتی؛ رتبه 9 منطقه 3 کنکور تجربی - پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

من روز قبل از کنکور کار خیلی خاصی انجام ندادم و برنامه‌ای که روزهای قبل داشتم را اجرا کردم، البته ساعات مطالعه‌ام نسبت به روزهای قبل خیلی کمتر بود و بیشتر سعی کردم زمان خودم را با خانواده‌ام سپری کنم و ذهنم را از درس و موارد مربوطه دور نگه دارم و به خودم استرس وارد نکنم که روز کنکور را مانند آزمون‌هایی که قبلا داده بودم تلقی کنم و پشت سر بگذارم. به خودم گفته بودم کنکور هم دقیقا مشابه آزمون‌های کانون قلم‌چی است که قبلا شرکت کرده بودم و تفاوتی نداشت و خیلی خودم را کنترل کردم که استرس نداشته باشم. 

 در جلسه کنکور سعی کردم روش‌هایی که قبلا در آزمون‌های آزمایشی تمرین کرده بودم را اجرا کنم. البته کمی استرس داشتم و این طبیعی است که نسبت به آزمون‌های دیگر کمی استرس داشته باشی، چون به هرحال می‌دانی این آزمون برای آینده تاثیرگذار است. تلاش کردم این استرس را مدیریت کنم و از اواسط جلسه کنکور، استرس من کاملا از بین رفته بود و جلسه برایم مثل آزمون‌های کانون بود و من صرفا داشتم کار خودم را انجام می‌دادم.



مبینا زمانی؛ رتبه 42 منطقه 1 کنکور تجربی - دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

پیشنهاد می‌کنم روز قبل از کنکور حتی گوشی خود را خاموش کنند و خیلی درگیر کنکور و جلسه کنکور نباشند. چون کنکور تجربی روز دوم است، می‌توانند از تحلیل‌ها و اطلاعاتی که در سایت کانون هم از کنکور ریاضی قرار می‌گیرد استفاده کنند، تا روز قبل از کنکور یکسری جمع‌بندی به چشم‌شان بخورد. البته مرور درس زمین شناسی هم می‌تواند مفید باشد. 

حفظ آرامش در جلسه کنکور خیلی مهم است، برای حواشی ایجاد شده یا حتی سروصدای احتمالی حوزه خودشان را مدیریت کنند. 

چون الان کنکور اردی‌بهشت است، پیشنهاد می‌کنم بعد از کنکور به جای درگیر کردن ذهن‌شان با نتیجه و درصدها دنبال تحلیل سوالات باشند تا از آنها برای کنکور تیرماه استفاده مفید ببرند.


Menu