رتبه‌های برتر تجربی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟(1)

رتبه‌های برتر تجربی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟-قسمت اول

رتبه‌های برتر تجربی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟(1)


برای کسب نتیجه مطلوب در کنکور عوامل متعددی دخیل است. برنامه دوران جمع‌بندی از این جمله است. در این مطلب رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۲ از برنامه و کارویژه‌های خود در دوران جمع‌بندی قبل از کنکورشان می‌گویند...



رتبه‌های برتر تجربی در دوران جمع‌بندی چه کارهایی انجام دادند؟(1)

بهار ابراهیمی ، رتبه 62 منطقه 1 ، دندانپزشکی علوم پزشکی مشهد 

در دوران جمع‌بندی بیشتر آزمون‌های جمع بندی کار کردم و نکات مهم درسی که برای خودم یادداشت کرده بودم را خواندم. به ویژه در درس زیست شناسی این روش را اجرا می‌کردم. همچنین در کنار آن، فرمول‌های مهم دروسی مثل ریاضی و فیزیک را مرور کردم.

روز قبل کنکور، فقط صبح اول وقت نکاتی که خیلی مهم بودند و خیلی یادم می‌رفت و برای خودم یادداشت کرده بودم را مرور کردم.

 

 


محمدرضا اسماعیل پور ، رتبه 63 منطقه 3 ، پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی - تهران

در این دوران من سعی کردم چون حجم مطالب زیاد بود، آزمون‌های مختلف را شرکت کنم. آزمون‌های سال‌های گذشته کانون را شرکت می‌کردم و بعد از اینکه کارنامه‌ام را دریافت می‌کردم و سوالات نزده و غلط مشخص می‌شد برمی‌گشتم و به صورت مروری قسمت‌هایی که سوال آن را غلط زده بودم، شناسایی و مرور می‌کردم. 

برخی روزها حتی 2 آزمون کار می‌کردم، به این ترتیب در طول یک هفته 7 آزمون یا بیشتر کار می‌کردم و این باعث می‌شد قسمت‌هایی که فراموش کرده و غلط زده‌ام را چندین باره از کتاب مرور کنم و به صورت جامع‌تر مروری بر کتاب داشته باشم و اشکالاتم رفع می‌شد.



هستی بابائی ، رتبه 24 منطقه 3 ، پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران 

حقیقتا من اواخر به دلیل اینکه در آزمون‌های پایانی نتایج دلخواهم را نگرفته بودم، ناامیدی بر من غلبه کرده بود. یعنی آن دو آزمون آخر من پایین‌ترین تراز سه سال کانونی خودم را کسب کردم و خوب واقعا این حس چند روز مانده به کنکور آزاردهنده بود و این باعث شد که همان روز آزمون را از دست بدهم ولی خیلی زود خودم را مدیریت کردم و سعی کردم در 6روز باقی مانده به مرور مطالبی که حس می‌کردم فراموشم شده بپردازم. در این روزها من بخش‌های حفظی که بالاخره در شکل‌های زیست می‌بینیم یا اعداد و جدول‌هایی که در شیمی هستند را مرور کردم، اما خوب ساعت مطالعه‌ام را کمتر کردم. چون یکی از دلایلی که باعث شد نتوانم در آزمون نتیجه مطلوب بگیرم این بود که روزهای قبلی ساعات مطالعه بالایی داشتم و این باعث شده بود بازدهی من کاهش پیدا کند.

در کل می‌توانم بگویم بیشتر سعی کردم روی روحیه خودم کار کنم چون فکر می‌کردم از لحاظ درسی مشکلی نداشتم و بیشتر چالش روحیه من است که نمی توانستم نتیجه خوب بگیرم.



 

محمدصادق برزگر ، رتبه 8 منطقه 3 ، پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

برنامه من در دوران جمع‌بندی این بود که کنکورهای سال‌های گذشته را کار می‌کردم و تحلیل آنها را انجام می‌دادم. وقتی که آزمون‌های کار شده را تحلیل می‌کردم می‌فهمیدم نقطه ضعف‌هایم در کدام قسمت‌ها است و در چه مبحث‌هایی مشکل دارم و بعد در پی حل کردن آن مسائل می‌رفتم.

مثلا اگر سوالی از مبحث گیاهی زیست را نتوانسته بودم جواب بدهم می‌رفتم مبحث زیست گیاهی را مرور می‌کردم تا آن مشکل برطرف شود.

آزمون‌های جامع هم در کنار کار کردن کنکورهای سال های قبل بود ولی بخش غالب برنامه‌ام همین سوالات کنکورهای سال‌های قبل بود.



 

میلاد خالدیان ، رتبه 55 منطقه 3 ، پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی - تهران

برنامه‌ام برای دوران جمع بندی اجرای روش سه روزیکبار یا دوروز یکبار بود. من هر روزی که آزمون را کار می‌کردم، بعد از آن سوالاتش را تحلیل می‌کردم و یکسری مباحث خاص که احساس می‌کردم ضعیف‌تر هستم را در روزهای بین آزمون‌ها به صورت رفع اشکال مرور می‌کردم. برای رفع اشکال هم از منابع یا آزمون‌هایی که قبلا کار کرده بودم استفاده می‌کردم و آن‌ها را دوباره کار می‌کردم تا بر آن تیپ تست تسلط کافی پیدا کنم.

برای زیست و شیمی در کنار این روش، مرورهای پراکنده هم داشتم تا آن قسمت‌هایی که احساس می‌کردم فراموش کرده‌ام یا نیاز به تحلیل بیشتر دارد را مرور کنم.



برای جمع‌بندی کدام روش را انتخاب کنیم؟


Menu