گفت و گو با محمدعلی میگویی ؛ رتبه 26 منطقه 2 کنکور تجربی 402

درس زیست قطعا که از درصد 38 به 97 رسیدم . بهترین و مفید‌ترین کار در این درس برای من حل مجدد تعداد زیادی از آزمون‌های آزمایشی بودکه موجب افزایش تسلط به متن کتاب و مدیریت زمان آزمون می‌شد.

گفت و گو با محمدعلی میگویی ؛ رتبه 26 منطقه 2 کنکور تجربی 402

 

نام و نام خانوادگی دانش آموز: محمدعلی میگویی 

نام شهر، استان:  همدان 

سال های حضور در کانون: یک سال 

تعداد آزمون: ۱۶

میانگین تراز: ۷۲۸۹

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم ، خانه‌دار 

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم ، آزاد 

تراز کنکور: ۱۲۷۱۰ 

درصدهای کنکور : زیست ۹۷٪   شیمی‌۵۳٪ فیزیک ۷۳ ٪ ریاضی ۴۰٪  زمین ۴۶٪ 

تراز معدل: ۱۰۳۵۴ 

رشته و دانشگاه قبولی: پزشکی دانشگاه تهران 

رتبه در منطقه و کشور:  ۲۶ منطقه و ۶۰ کشوری

مصاحبه‌گر: لیلا محمدی

 

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرقته اید چیست؟

 فرآیند آزمون زدن و به ویژه  تحلیل آن‌ها  نقش بسیار مهمی‌در پیشرفت دارد و چیزی که در آزمون ها به ویژه آزمون‌ های حضوری کانون  می‌تواند کمک کند ، حس اطمینان به خودمان هست که هنگام حل سوالات و آزمون دادن باید داشته باشیم مثلا این که طبیعتا برای همه حل چند سوال اول آزمون به دلیل  استرس سخت می‌شود و همین می‌تواند روحیه را به شدت خراب کند ولی با تمرین می‌توان  کنترل خوبی داشت که آزمون ها در این موارد به شدت موثر هستند .

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟

هم موجب جمع بندی و مرور درست نکات می‌شود و هم نقاط ضعف وقوت را به من نشان می‌داد تا بتوانم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را حفظ کنم . 

  

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می‌دهید؟

دروس زیست و فیزیک 

به نظرم به طور کلی  شامل سه مرحله‌ی آموزش ، کتاب تست و آزمون می‌باشد . درکنار این به صورت جزئی در درس زیست دفعات مرور و تحلیل تست‌ها همراه با متن و شکل کتاب بسیار برایم مفید بود  . 

 

در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟

درس زیست قطعا که از درصد ۳۸ به ۹۷ رسیدم .  بهترین و مفید ترین کار در این درس برای من حل مجدد تعداد زیادی از آزمون‌های آزمایشی بودکه موجب افزایش تسلط به متن کتاب و  مدیریت زمان آزمون‌  می‌شد.  

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟

صددرصد خستگی و نا امیدی بخش جدانشدنی هرتلاشی هست. برای کنکور هم طبیعتا این خستگی چه بسا بیشتر هم باشد‌. من سعی می‌کردم زمان‌های خستگی بعد مدتی مطالعه یه کم استراحت مثلا بیرون بروم یا کاری که دوست دارم را انجام بدهم و بعد دوباره با انرژی بیشتر به درس برگردم .  

 

چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟

طبیعتا آزمون دادن بخش جدانشدنی از کنکور است و نمی‌توان نادیده گرفت . به همین خاطر اغلب داوطلبان کنکور این آزمون را شرکت می‌کنند و به نظرم درصد زیادی  از ان ها هم اگر استفاده خوبی داشته باشند قطعا می‌توانند نتیجه ی خوبی بگیرند.  

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

 بله من خودم به شخصه مشاوری نداشتم و برای برنامه ریزی  از برنامه‌ی راهبردی کانون استفاده می‌کردم.سعی می‌کردم تا چندروز قبل از آزمون مباحث را به اتمام  برسانم و چند روز آخر را  به مرور و آزمون‌های بیشتر بپردازم . 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟

همیشه به عنوان همراه و دوست کنار من بودند و مهم‌تر از همه مشوق اصلی من هستند  و به هیچ وجه نمی‌توان از نقش مهمی‌که در این سال مهم داشتند چشم پوشی کرد. 

 

  آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

 بله طبیعتا سعی می‌کردند بهترین مسیر را برای من هموار کنند . اگر افتی بود یا کمبودی وجود داشت سعی بر این بود که دنبال راهکار باشیم و هم چنین یک روحیه‌ی تازه با صحبت کردن با ایشان داشته باشم تا بتوانم محکم تر مسیر را  ادامه بدهم و دل سرد نشوم .

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟  

کاملا همراه با متن کتاب و جزوه دبیران در دروس مختلف تحلیل را انجام می‌دادم  . سعی می‌کردم سوالات و نکات جدیدی که در آزمون‌ ها می‌بینم در کتاب درسی یادداشت کنم تا بعدا مجدد تست‌های مهم را حل کنم . 

 

  شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

من به طور کلی از آزمون‌ها وکتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کردم ، کتاب های سه سطحی برای روزهای پایانی مانده به آزمون‌ جهت جمع بندی و افزایش درصد بسیار مناسب هستند.

 

  از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردی؟ کدام بخش‌ها برای تو جالب‌تر بود؟

از سایت کانون  برای اطلاعاتی  مثل ترازها ، رتبه های برتر سال های گذشته و  مصاحبه‌ها و تجربیاتی که داشتند  به ویژه در ماه های اخر که استرس عجیبی سراغ همه می‌رود استفاده می‌کردم   .

 

  تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

بله من اوایل حضور در آزمون‌ ها بسیار مشکل داشتم به گونه ای که درصدها وتراز هایم کم می‌شد ولی به مرور با امتحان کردن شیوه های مختلف و تکرار آزمون دادن در شرایط جلسه بهبود پیدا کرد .

  

برنامه ریزی شما برای مطالعه ی دروس عمومی‌چگونه است ؟

من تقریبا از اوایل اردیبشهت شروع کردم . سخت بود چون من دیر شروع کردم ولی واقعا سخت گذشت یکم از کنکور فاصله گرفتم و همین باعث بهم ریختگی برنامه‌ام شد ولی در نهایت خداروشکر  نتیجه هم بد نشد. توصیه می‌کنم به دوستان کنکوری که حتما مطالعه برای امتحانات نهایی را هرچه سریع تر شروع کنند.  

 

 توصیه تان در ارتباط با خواب و تغذیه ایام کنکور چگونه است ؟

 تنظیم خواب در سال کنکور بسیار اهمیت دارد . به نظرم باید ساعت مشخصی برای خواب و بیداری داشته باشند تا عادت کنند و راس ساعت مطالعه داشته باشند . 

 

به نظرت مهم‌ترین خود ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید ؟

به نظرم منعطف بودن با شرایط . من همیشه سعی کردم با هر شرایط یا اتفاقی که هست  کنار بیایم و به جای ناراحتی سعی کنم مسیر جدیدی را باز کنم و در راستایران حرکت کنم تا به مقصدی که مدنظرم هست نزدیک شوم.

Menu