گفتگو با قهرمان پیوستگی ملیکا روشنی کلخوران

پیوستگی در دادن آزمون باعث میشود مبحثی را نخوانده باقی نگذاریم . حتی اگر به بودجه بندی ازمون نرسیده باشیم از همه مباحث وبخش‌ها ، نکاتی را بدانیم.

گفتگو با قهرمان پیوستگی ملیکا روشنی کلخوران

نام و نام خانوادگی:ملیکا روشنی کلخوران

مقطع و رشته:دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: تهران

شغل و تحصیلات مادر:دبیر ،خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:دیپلم ،آزاد

عیارکانونی:دو سال ،یازدهم ودوازدهم


مصاحبه ‌گر : مطهره یادگارنیا

 

چرا و به توصیه چه شخصی ، در ازمون های کانون شرکت کردید؟

برای  تعیین سطح خود و سنجش درس ها و پیشروی با برنامه راهبردی ازمون   ها پیش رفتم.جامعه اماری شرکت کنندگان نیز برای من مهم است .


 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

جمع بندی پایه دهم یازدهم و خواندن دروس نیم سال دوم دوازدهم را انجام خواهم داد. بیشتر تست می زنم .به مباحث نیمسال دوم نیز بیشتر توجه خواهم داشت .


 

آیا امسال از کتاب نوروز و تابلوی نوروز استفاده کردید؟

بله از کتاب نوروز و تابلوی نوروز استفاده کردم.با توجه به استراتژی تابلوی نوروز و کتاب نوروز درس ها را خواندم ،مرور کردم و تست زدم و کتاب نوروز را ازمون  محورتست  حل کردم. در اردوی نوروزی دانشگاه امیرکبیر شرکت کردم و برایم مفید بودم.

 

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

کنکور تیرماه ،ولی تمام تلاشم را برای اردیبهشت انجام خواهم داد. در اردوی نوروز  و دوران طلایی تمرکز کردم و کنکور سال های قبل را تست می زنم .


 

آیا در ازمون های کانون غیبت داشتید؟دلیل شما برای عدم غیبت در ازمون ها چه بود؟

خیر ،غیبتی نداشتم ،زیرا عدم حضور در یک ازمون باعث افت تراز ما می شود.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چه تاثیری در پیشرفت شما دارد ؟

پیوستگی در دادن آزمون باعث میشود مبحثی را نخوانده باقی نگذاریم . حتی اگر به بودجه بندی ازمون نرسیده باشیم از همه مباحث بخش ها و نکاتی را  بدانیم.



مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

خیلی زیاد، دقیقا با برنامه راهبردی مطالعه می کنم   و برنامه ازمون و مدرسه ی من هماهنگ است .برای نیمسال دوم با  پیش روی عادی برنامه ریزی داشتم ،اما گاهی وقت ها درس ها و مباحث جلو تر از برنامه ی کانون بود تست های ان بحث هم را می زدم . (پیشروی سریع )

 

نقاط چالشی شما کدام درس ها بودند و به نقطه قوت تبدیل شدند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس شیمی،چون از قبل بیشتر مباحث خوانده شده به جای اینکه دوباره وقت بگذارم و بخوانم از اول،تست میزنم که دوباره همه مباحث  یادم بیاید و در واقع بازیابی دارم .



کدام درس ها نقطه قوت شماست ؟ روش مطالعه خود را بفرمایید؟

در درس زیست.روش مطالعه ی من در درس زیست به این صورت است که ابتدا کتاب را می خوانم سپس تست زیادی می زنم و نکات مهم را می خوانم و مجدد تست می زنم.

 

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت کردید؟شرکت در این ازمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟

بله آزمون مشابه پارسال را روز قبل روز قبل از ازمون در منزل به صورت شبیه سازی انجام می دهم .هر چقدر تعداد ازمون بیشتری حل شود  تسلط به درس بیشتر می شود و مهارت آزمون دادن بالا می رود.شرکت در ازمون مشابه پارسال  باعث شد نکات برایم یاد اوری شود.

 

 

تکمیل دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می کند؟

بله دارم،باعث میشود بدانم در کل هفته چه کارهایی انجام دادم و عملکردم چگونه بوده و ایا باید برنامه خود را تغییر دهم یا افزایش ساعت مطالعه داشته باشم یانه .

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله سرجلسه ازمون از تکنیک های تست زنی استفاده می کنم و ،تست های زمان دار می زنم ،و از تکنیک زمان های نقصانی هم استفاده می کنم.

 

 

تحلیل ازمون را چگونه انجام می دهید؟

برای  درس زیست تمام سوال های درست و نادرست و نزده را  تحلیل می کنم،بقیه درس ها انهایی  که نزدم یا غلط بود را بررسی می کنم .


.

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

کلی حمایت کردند و در این دوره حواسشان به من  بوده  است ،همیشه سعی کردند که شرایط مناسبی را برای درس خواندن من فراهم می کنند .

 


از آن جایی که امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور دارد شیوه ی مطالعه و ابزارهای مورد استفاده خود را بفرمایید؟

کتاب درسی بسیار مهم است ، از کتاب های کمک اموزشی استفاده می کنم .از نمونه سوالات امتحانی که روی سایت کانون قرار می گیرد استفاده می کنم.

 

 

Menu