گفتگو بافاطمه اندرز قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از یاسوج

گفتگو بافاطمه اندرز قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از یاسوج...

گفتگو بافاطمه اندرز   قهرمان پیوستگی  دوازدهم انسانی  از یاسوج

نام و نام خانوادگی :فاطمه اندرز

نام شهر و استان یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد

میانگین تراز 5800

سال‌های حضور در کانون : یکسال (دوازدهم)

چند آزمون شرکت کرده است: 13آزمون

شغل و تحصیلات مادر خانه دار، ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر دیپلم، کارگر

 

مصاحبه‌گر :فرشته فرجی  

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین تراز ۵۰۷۵ ، اخرین تراز ۵۸۳۹

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

برنامه ریزی منظم و مدیریت ازمون و تلاش و پشتکار در خواندن درس های ک در انها ضعیف بودم و تلاش برای بهتر شدن در ان درس ها و تبدیل انها از نقاط ضعف به نقاط قوت .

 

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

سعی کردم   همه ازمون ها را از اول حل کرده و    تست های اشتباه خود را از کتاب درسی   رفع اشکال کنم  و  مرور منظم و تسلط کافی بر درس های که در ازمون ها نقاط قوتم بودنند و در این دوران سعی کردم در مدریت  ازمون خود نیز پیشرفت کنم و بتوانم از تکنیک های مدیرت ازمون و زمان های نقصانی  و تکنیک ضربدر منفی استفاده کنم که وقت خود را  در ازمون ها هدر ندهم.

 

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ (روش خود را توضیح دهید.)

جمعبندی کنکور اردیبهشت را مطابق با برنامه راهبردی  پیش بردم و اول مباحث پایه را جمع کردم و تست های ازمون ها را حل و رفع اشکال از کتاب درسی انجام می دادم و طبق برنامه ازمون ها پیش میرفتم ، برای کنکو تیر   جمع بندی را از اواخر  خرداد اغاز کردم و در ازمون های سه روز یکبار شرکت کردم   طبق ان ازمون ها جمعبندی  و مرور  رفع اشکال در مباحثی که کاملا مسلط بودم انجام می دادم

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در ازمون ها سبب شد که من از مسیر  برنامه ریزی خود خارج نشوم و طبق برنامه راهبری پیش روم و باعث افزایش تراز های من شد.

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

از تکنیک زمان های نقصانی و ضربدر منفی برای مدریت ازمون های خود استفاده کردم  و همین طور شب قبل از ازمون نیز برای خودم هدف ها و کارهای که فردا میخواستم در جلسه اجرا کنم را روی برگه مینوشتم تا استرس من نسبت به ازمون ها کم شود ، و این تکنیک ها را هم در کنکور اجرا کردم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه ۵ نوع درس   استفاده می کردم تا نقاط قوت و ضعف خود را بیابم ، از کارنامه پروژه ی و هدف گزاری نیز استفاده می کردم تا روند تغییرات خود در ازمون ها را پیگری کنم و از پیشرفت  یا پس رفت در ازمون ها مطلع شوم و برای پیشرفت در انها تلاش کنم

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

از اول شرکت در ازمون ها طبق برنامه راهبردی درس میخواندم و برنامه ریزی  میکردم ، وسعی کردم ک از این برنامه خارج نشوم و اگه درسی یا مبحثی را نمی رسیدم به برنامه سعی میکردم در  برنامه هفته   بعد  ان را جبران کنم .

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

تحلیل ازمون یکی از بهترین روش های پیشرفت در ازمون هاست ، من برای تحلیل ازمون ها سعی میکردم ک اول تست های اشتباه و نزده خود را حل و از کتاب درسی رفع اشکال کنم و تمام نکات   هر تحلیل ازمون را در کتاب های ان یا دفتر خود یادادشت میکردم  و سعی میکردم برای مرور از انها استفاده کنم بخصوص در درس عربی  و منطق  تحلیل ازمون و نکته برداری به من خیلی کمک کرد

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

من  هر درسی را   که میخواندم اول کامل بر ان درس مسلط می شدم و بعد چند تست ازموشی می زدم و بعد از ۲۴ ساعت بعد تست  برای میزان یادگیری  از ان درس   میزدم و  و به طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مطالعه را برای تست و تحلیل ان    وقت می گذاشتم و البته دورس پایه را که   از قبل در تابستان نیز تست زده بودم در این دروان بیشتر تست  میزدم،   و روند تست زنی دورس دوازدهم در بهمن و اسفند ماه بیشتر از  قبل شد . و بطور میانگین ۶۰ درصد مطالعه دروس بود و ۴۰ درصد نیز تست .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

دفتر برنامه ریزی یک رکن اصلی من در پیشرفت هایم  بود و باعث میشد تا از سردر گمی رها شوم من از سال دهم برنامه هر هفته خود را یادداشت میکردم و طبق ان درس میخواندم در سال دوازدهم نیز برنامه ریزی من و توجه به دفتر برنامه ریزی بیشتر شد و سعی میکردم برنامه ۲ هفته ازمون و میزان مطالعه و تست   خود را از قبل برنامه ریزی و یادداشت کنم تا دچادر استرس  و سردرگمی نشوم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از برخی   از کتاب های تست کانون مانند تست ابی قلم چی  و  و  تست فنون پایه و مجموعه سوالات امتحانی  ان استفاد میکردم و ، و سطح تست های ابی قلم چی خوب بودن و برخی از انها سطح بالای داشتن و این باعث میشد تا خود را با این تست ها محک بزنم   و باعث پیشرفت در برخی از درسها می شد .

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

من  سعی کردم ک در تابستان  خود تمام دورس   دهم و یازدهم را جمع بندی و مرور  کنم و تست های زیادی را نیز حل کردم و در دوران دوازدهم سعی میکردم ک این دورس را یکی در میان در برنامه هفتگی خود بچینم و بیشتر انها را در  روز های اخر هفته مثل چهارشنبه و پنجشنبه میخواندم تا هم به برنامه مدرسه برسم و هم به برنامه ازمون ها.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

در نیمسال دوم سعی کردم ک ساعت مطالعه خود  را افزایش و  مقدار و سرعت تست زنی خود را نیز بالا ببرم و این باعث افزایش تراز من تا ۶۰۰۰  شد.

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
    لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

من هم روی کنکور اردیبهشت  و هم تیر تمرکز کردم و سعی کردم که در  دو کنکور تمام تلاش خودم را  به کار بگریم تا بهترین نتیجه را بدست بیارم چون هر دوی انها برای من مهم بودن .

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

در بهمن و اسفند سعی کردم طبق برنامه عادی پیش روم   بخصوص  برای دوروس دوازدهم و تا جای که وقت بیشتری داشتم دورسی مانند عربی و جامعه   را نیز با برنامه پیش روی سریع میرفتم اما ، سعی کردم که برنامه عادی را اولویت قرار دهم .

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

باتوجه به این که  تاثیر امتحانات در  در کنکور ۵۰ درصد است سعی کردم که امتحانات را در اولویت قرار دهم و برخی از ازمون های اول خرداد را نیز می دادم اما امتحانات در اولویت بود برایم . و سعی کردم ک در اوخر امتحانات باتوجه به ازمونهای سه روز یه بار جمع بندی کنکور تیر را شروع کنم .

Menu