گفت و گو با ملیکا خراسانی ؛قهرمان پیوستگی فارغ التحصیل تجربی

با توجه به میزان مطالعه ای که تاکنون در اردوی نوروزی داشته ام ، فکر میکنم بتوانم به اندازه 600 واحد به ترازم اضافه کنم.

گفت و گو با ملیکا خراسانی  ؛قهرمان پیوستگی فارغ التحصیل تجربی

نام و نام خانوادگی دانش آموز : ملیکا خراسانی

تعداد سال های کانونی بودن:1 سال

رشته :فارغ التحصیل تجربی

شهر:تهران

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار _لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : کارمند _ لیسانس


مصاحبه گر:غزال بدری


چند سال دانش آموز کانون بودید ؟

امسال اولین سالی است که در آزمون های کانون شرکت میکنم و قهرمان پیوستگی شدم . همیشه اولویتم این بوده است که در تمام آزمون ها با انسجام شرکت کنم . چون نسبت به بسیاری از رقبا ، دیرتر کانونی شدم و در آزمون ها ثبت نام کردم ، پس باید نهایت استفاده را بکنم.


هدف شما از شرکت در اردوی نوروزی چیست ؟

هدف اصلی من از شرکت در اردوی نوروزی این بود که بتوانم مطالعه بهتری داشته باشم ، رفع اشکال کنم و نواقصم را به نقطه قوت تبدیل کنم و برای کنکور اردیبهشت آماده شوم. امسال به دلیل وجود کنکور اردیبهشت ماه اهمیت عید و دوران جمع بندی و شرکت در اردوی نوروزی برای دانش آموزانی که برای این کنکور برنامه ریزی کرده اند بسیار بیشتر است.


در این بازه بیشتر وقت خود را برای تست می گذارید یا مطالعه تشریحی می کنید ؟

من امسال از ابتدا کار برای کنکور اردیبهشت برنامه ریزی کردم و این مرحله را کنکور اصلی خود می دانم . به همین دلیل بیشتر زمانم را برای تست زنی می گذارم . به نظر من دوران جمع بندی بیشتر مناسب تست زنی است تا مطالعه تشریحی.


از چه منابعی استفاده می کنید ؟

با توجه به اینکه الان در دوران جمع بندی نوروز قرار گرفته ایم ، من از کتاب زرد و نوروز قلم چی استفاده می کنم . این دوران محدود است و نمی توان از کتاب ها و منابع متعدد استفاده کرد و باید منسجم و محدود اما با کیفیت مطالعه کنیم که به نظرم در راستای رسیدن به این هدف ، منابع مذکور به من کمک کردند . از کتاب زرد جهت حل سوالات کنکور های گذشته استفاده می کنم و کتاب نوروز را نیز به صورت آزمونی مورد بررسی قرار می دهم.


به نظر شما بعد از اتمام اردوی نوروزی به چه میزان به تراز شما اضافه خواهد شد ؟

با توجه به میزان مطالعه ای که تاکنون در اردوی نوروزی داشته ام ، فکر میکنم بتوانم به اندازه 600 واحد به ترازم اضافه کنم.از عید و دوران جمع بندی و فرصت شرکت در اردوی نوروزی استفاده می کنم تا بتوانم به تراز بهتری دست پیدا کنم.


میانگین ساعت مطالعه شما چقدر است ؟

من چون در اردوی نوروزی شرکت میکنم از ساعت 7 صبح تا 17 عصر در اردو هستم و آنجا مطالعه میکنم و شب که منزل می روم نیز حدود دو ساعت مطالعه می کنم و حوالی 11 ساعت در روز مطالعه مفید دارم.


دستاورد شما از ایام نوروز چیست ؟ 

شرکت در اردوی نوروزی خود مهم ترین تصمیم من قبل شروع تعطیلات بود. به کمک اساتید و پشتیبانم توانستم برخی مباحث را رفع اشکال کنم و برخی دیگر را جمع بندی کنم و به اولویت بندی هایی که در ذهنم داشتم تا حد زیادی برسم.


تا چه اندازه خود را کانونی می دانید؟

خب من با توجه به اینکه دانش آموز کانون هستم و از تمام منابع کانون نیز استفاده می کنم خودم را تا حد زیادی کانونی می دانم.

 

بهترین درس شما کدام است ؟

فیزیک نقطه قوت من است . این درس پیش تر نقطه ضعف من بود و الان درسی است که با تست زنی بیشتر توانستم به نقطه قوت تبدیل کنم.


لطفا روش بازیابی را به دانش آموزانی که مصاحبه شما را مطالعه می کنند توضیح دهید.

روش بازیابی به نظرم چند مرحله دارد . ابتدا تست هارا حل می کنم ، در این مرحله بین سوالات ، تست هایی هستند که به آنها به درستی پاسخ داده اید ، این سوالات دسته ی اول هستند که در ذهن تثبیت شده اند . اما گروه دوم سوالاتی هستند که شما تسلط نداشتید . این سوالات را نشانه دار کرده تا بعدا به آنها برگردیم و بتوانیم به کمک کتاب درسی مطالب را تکمیل کنیم.


توصیه شما به دانش آموزانی که مصاحبه شما را مطالعه می کنند چیست ؟

ساعت مطالعه خود را افزایش دهند ، از ایام نوروز استفاده کنند و تعداد تست هایی که بررسی می کنند را بیشتر کنند.

Menu