گفت و گو با زینب بیغمی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

من سال دهم که بودم ، ازطریق مدرسه با آزمون‌های کانون آشنا شدم و از همان سال عضو کانون شدم و اکنون به مدت 3 سال است که به طور منظم در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم .

گفت و گو با زینب بیغمی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: زینب بیغمی

رشته : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان: تهران، تهران

میانگین تراز: 6600

سال های حضور در کانون: سال های دهم و یازدهم  و دوازدهم

 تعداد آزمون : بیش از 50آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد ، دیپلم


مصاحبه گر:مریم حضرتی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟

من سال دهم که بودم ، ازطریق مدرسه با آزمون های کانون آشنا شدم و از همان سال عضو کانون شدم و اکنون به مدت 3 سال است که به طور منظم در آزمون های کانون شرکت می کنم .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

حضور من در آزمون های کانون باعث شد که با تکنیک های تست زنی آشنا شوم و با تسلط بیشتری در آزمون اردیبهشت ماه شرکت کنم ، شرکت در آزمون ها باعث شد استرسم کمتر شود و مدیریت زمان را یاد گرفتم .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ 

بله برنامه من با برنامه راهبردی کانون ، همخوانی داشت ومنطبق با برنامه راهبردی ، برنامه ریزی روزانه ام را تنظیم می کردم . استفاده از برنامه راهبردی به من کمک کرد تا به تمام دوره ها برسم و از هیچ مبحثی عقب نمانم .


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

من بعد از اتمام آزمونم ، در همان روز جمعه ، از روی پاسخ نامه ، سوالات را کنترل می کنم و اولویت من بررسی سوالات درست می باشد ، بعد از ان سوالات غلط و اشتباهاتم را بررسی می کردم تا مجد در آزمون ها تکرار نکنم وسپس سوالات نزده ام را بررسی وتحلیل می کردم .


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید؟   

من در هر روز حدود  9 ساعت درس می خوانم و از این زمان ، حدود 60 درصد را به تست زنی اختصاص می دهم . با توجه به اینکه من فارغ التحصیل هستم و زمان بیشتری را دارم ، تعداد تست هایم را به مرور زمان افزایش می دهم .


از کدام کارنامه کانون بیشتر استفاده می کردید ؟

من بیشتر از کارنامه اصلی استفاده می کنم . این کارنامه بسیار کامل است و درصدها و تراز هر درس را بررسی می کنم و رتبه ام را در سطح کشوری تحلیل می کنم ، این کارنامه کمک زیادی به من کرده است و برایم خیلی کارآمد می باشد .


اولین تراز شما چند بود و الان به چه ترازی رسیده اید ؟

اولین تراز من حدود 5300 در مقطع دهم بود ،  اکنون میانگین ترازم حدد 6600 می باشد . در تمام آزمون ها اولویتم این بود که تمام سوالات را با دقت تحلیل کنم تا بتوانم اشتباهاتم را در هر آزمون کمتر کنم .

 

از کدام قسمت سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

من برای دریافت کارنامه ام از سایت کانون بیشتر استفاده می کنم ، و همچنین برای مشاهده فیلم های آموزشی به خصوص برای درس زیست از سایت کانون استفاده می کنم .


درسی بوده که شما با آن مشکل داشته باشید و با تغییر روش بتوانید شرایط را تغییر دهید ؟

بله من اوایل زیستم نسبتا ضعیف بود وخاطرم هست که برای این درس ، تمرکز وتوجه اصلی ام روی تست زدن بود . بعد از مدتی روشم را تغییر دادم و اول متن کتاب درسی را کامل خواندم و بعد از آن تست های مربوط به آن را حل می کردم .با این روش توانستم مشکلم را در این درس برطرف کنم .

 

توصیه ای به سایر دانش آموزان دارید ؟

بهترین توصیه ای که می توانم به دانش اوزان کنکوری داشته باشم این است که پیوستگی در آزمون ها را حفظ کنند و هدف شان از شرکت در آزمون ها یادگیری بیشتر باشد که بتوانند تا روز کنکور به آمادگی برسند .

Menu