گفت و گو با امیرعلی سعیدی ،از پنجم دبستان تا تیزهوشان با کانون

مهم‎ ‎ترین‎ ‎و‎ ‎با‎ ‎ارزش‎ ‎ترین‎ ‎دستاورد‎ ‎من‎ ‎در‎ ‎سال‎ ‎های‎ ‎حضورم‎ ‎در‎ ‎کانون‎ ‎یادگیری‎ ‎نحوه‎ ‎مدیریت‎ ‎زمان‎، و اهمیت استمرار‎ ‎و‎ ‎پیوستگی‎ ‎است‎.‎

گفت و گو با امیرعلی سعیدی ،از پنجم دبستان تا تیزهوشان با کانون

نام و نام خانوادگی: امیرعلی سعیدی

مقطع و رشته: هفتم

نام شهر و استان: بندر کنگان،بوشهر

میانگین تراز:6170

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از کلاس پنجم به مدت سه سال

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار_ دیپلم تجربی 

شغل و تحصیلات پدر:کارمند پتروشیمی _مهندسی تکنولوژی تجهیزات حرارتی برودتی

مصاحبه گر : عیسی گلابی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟چه نتیجه ای کسب کردند؟

خواهرم در پایه ششم برای قبولی در مدرسه سمپاد به دنبال آزمون هایی جامع و هدف مند بود که به وسیله مدرسه با کانون آشنا شد و با توجه به کسب نتیجه مطلوب و پذیرفته شدن در آزمون ورودی مدارس سمپاد،من نیز تصمیم گرفتم در آزمون ها شرکت کنم.


 دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 

مهم ترین و با ارزش ترین دستاورد من در سال های حضورم در کانون یادگیری نحوه مدیریت زمان واهمیت استمرار و پیوستگی است.


دلیل پیوستگی شما با آزمون های کانون چه بود؟ 

من در طول مدت تحصیلم تا به امروز این را دریافتم که استمرار و پیوستگی در موضوعات گوناگون باعث پیشرفت وطی کردن مسیر شگفت انگیز موفقیت می شود به همین دلیل من تمام سعی و تلاشم را انجام دادم و کوشیدم تا درکانون نیز استمرار را دخیل بگردانم و از آزمون های کانون تمام بهره را ببرم و سعی می کنم درتمام آزمون ها شرکت کرده و غیبت نداشته باشم زیرا لازمه ی موفقیت استمرار و پیوستگی توام با تلاش است.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ 

اعضای خانواده من برای من در تمام زمینه ها همانند پشتیبان، مشاور و دوستی صمیمی ایفای نقش نموده اند.ایشان در تمام مراحل تحصیلی بنده همچون آموزگار و چراغی می باشند که تجربیاتشان روشن کننده مسیر موفیقت و تحصیل بنده می باشد .


 از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی،کارنامه اشباهات و کارنامه پنج نوع درس- از نظر من پیشرفت زمانی ممکن می شود که انسان متوجه اشتباهات شده و آنهارا اصلاح کند.کارنامه اشباهات این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا سوالات غلط و اشتباهات خود را چندین بار بررسی و  تحلیل کنیم و با اصلاح آنها نتیجه مطلوب تری درآزمون های پیش رو کسب کنیم. از کارنامه پنج نوع درس نیز برای یافتن نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کنم و بدین وسیله برای آزمون ها هدف گذاری صحیح انجام می دهم.


 کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ رروش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

ریاضی و ادبیات- روش مطالعه هر درس با دیگری تفاوت های زیادی دارد برای نمونه من در درس ریاضی با تکیه بر توصیه های دبیر این درس و حل سوالات زیاد از هر مبحث در آزمون ها تراز مورد قبولی کسب می کنم و برای ادبیات فارسی مطالعه کتاب درسی و جزوات دبیر را در برنامه ریزی ام قرار داده ام .


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله !قطعا همه دانش اموزان در دروسی نیاز به تلاش بیشتری دارند و من نیز برای مدت کوتاهی در درس ریاضی افت داشتم اما با تکیه بر کتاب های کمک درسی و حل مسائل و تست های فراوان ، موفق شدم در این درس به نتیجه دلخواه برسم و آن را به نقطه قوت تبدیل کنم.


تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

در روز جمعه بعد از آزمون سوالات را به سه دسته تقسیم می کنم:سوالاتی که صحیح زده ام،سوالات نزده و سوالات غلط . پس از بررسی سوالات غلط و نزده و یادداشت نکات مربوط در دفتر،به سراغ سوالات صحیح رفته و نکات مهم مربوط به آنهارا نیز یادداشت می کنم.


آیا برنامه مدرسه با برنامه آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد میکردید؟ 

در پایه های پنجم وششم تقریبا برنامه آزمون ها  بابرنامه مدرسه هماهنگی داشت و از این بابت مشکلی  نداشتم ولی امسال بودجه بندی برنامه مدرسه و کانون هماهنگی ندارند و من سعی می کنم با برنامه ریزی کامل وجامع به گونه ای که هیچ درس یا آزمونی را از دست ندهم، عمل کنم ولی مواقعی بوده که به دلیل حجم انبوه دروس مدرسه وقت مطالعه برا آزمون ها را نداشتم ولی تمام تلاشم را برای رفع این مشکل انجام داده ام و سعی کردم تا حد امکان خود را به بودجه بندی آزمون برسانم.


 در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟ 

از کتاب های تست هوش استفاده زیادی کردم و وقت بیشتری را برای این موضوع صرف کردم. در آزمون ها بیشتر روی دفترچه تیزهوشان تاکید داشتم.من در سال گذشته از تمام راهنمایی ها و مشاوره های دوستان و خانواده ام در این زمینه بهره گرفتم و با استفاده از تجربیات آنها و تلاش و ممارست خود در آزمون ورودی مدرسه سمپاد به نتیجه دلخواهم رسیدم.


 تلاش و سخت کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟ 

بنده تلاش و سخت کوشی را مهم ترین و اصلی ترین عامل موفقیت خود می دانم.بدون تلاش هیچ امری محقق نخواهد شد.

 

اگر در درسی نمره ی کامل نمیگرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟ 

قطعا در طول تحصیل هر شخص گاهی نتیجه مطلوب کسب نمی شود. پدر و مادر من با آگاهی بر این موضوع هرگاه در درسی افت داشته ام همواره پشتیبان من بوده اند و مانع از نا امید شدن من می شوند.


 از کتابهای پرتکرار چه زمانی استفاده می کردید؟

من برای آمادگی در امتحانات نوبت اول و دوم و کسب موفقیت در آنها به دلیل جامع بودن و وجود سوال های پر تکرار و مفید در کتاب های پرتکرار کانون، استفاده از این کتاب را نیز در برنامه ریزی خود گنجانده ام.


Menu