گفت و گو با همایون زحمتکش ملاسرایی قهرمان پیوستگی از بندرکنگان

دستاورد من از شرکت در آزمون‌های قلم چی روش صحیح مطالعه و مدیریت زمان بود

گفت و گو با همایون زحمتکش ملاسرایی قهرمان پیوستگی از بندرکنگان

نام و نام خانوادگی : همایون زحمتکش ملا سرایی

 مقطع و رشته : هفتم 

نام شهر و استان: بندر کنگان ، استان بوشهر 

میانگین تراز: 6235 

سال‌های حضور در کانون : یک سال 

تعداد آزمون: 24 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر:خانه‌دار ، دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم


مصاحبه گر: عیسی گلابی


 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد ؟

خواهرم در آزمون های کانون شرکت می‌کرد . همچنین سال گذشته یعنی پایه ششم هم تعدادی از دوستانم که در آزمونها شرکت می کردند و در آزمون تیزهوشان قبول شدند و رضایت کامل داشتند باعث شد که وارد مجموعه قلم چی شوم.


در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده می‌کنید؟ 

ابتدا روی کتاب درسی مسلط می‌شدم ، در کنار آنها به ترتیب سوالات پرتکرار ، کتاب‌های آبی و در انتها کتاب سه سطحی را انجام می‌دادم.با توجه به اینکه در طول سال با برنامه مطالعه می کردم تسلط نسبی به همه کتابها داشتم و با بازیابی تسلط خودم را کاملتر می کردم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

دستاورد من از شرکت در آزمون‌های قلم چی روش صحیح مطالعه و مدیریت زمان بود. چون بعضی مواقع جزییات و نکاتی که در کتاب درسی بود و از نظر من مهم نبود راحت از کنارش عبور می‌کردم ولی وقتی به سراغ کتاب‌های تست می‌رفتم متوجه می‌شدم که بعضی از نکات مهم کتاب درسی را دقت نکردم. همچنین شرکت در آزمونها به من یاد داد که چگونه مدیریت زمان هم در زمان مطالعه و هم در زمان آزمون داشته باشم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشته‌اید؟

خیر - حتی اگر به دلایلی نمی توانستم به صورت حضوری در آزمون شرکت کنم حتما به صورت آنلاین شرکت می‌کردم و آزمون را از دست نمی دادم.چون معتقد بودم که پیوستگی شرط موفقیت هست.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

مادرم همیشه همراه من هست و همیشه مثل یک دوست صمیمی من را راهنمایی می‌کند و با همدیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم و پدرم هم همیشه از تجربیات آگاهانه خودش من را در مسیر زندگی راهنمایی می‌کند.


 تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا بعد از اینکه کارنامه آزمون مشخص می‌شد با در دست داشتن دفترچه سوال و دانلود دفترچه پاسخ سوال‌ها را بررسی می‌کردم و اشتباهات خودم را در کتاب خودآموز می‌نوشتم و سعی می‌کردم که روی نقاط ضعف خودم کار کنم که دوباره این اشتباهات تکرار نشود با توجه به اینکه در هر آزمون مطالب چندین بار تمرین و تکرار می‌شد می توانستم نقاط ضعف خودم را تقویت می‌کردم. 


مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه ریزی می کنید؟

بله - با توجه به حجم درس روزانه تمام تلاش خودم را می کردم که بین برنامه راهبردی کانون و برنامه مدرسه تعادل ایجاد کنم و زمانی را برای تست از کتاب آبی اختصاص می دادم ولی در سه روز آخر هفته با جدیت تمام تمرکز اصلی روی کتاب آبی و سه سطحی بود.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

گاهی اوقات در آزمون های هدف گذاری و به صورت مداوم در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می کردم زیرا این آزمونها بسیار نزدیک به آزمون اصلی هست. 


آیا برنامه مدرسه با برنامه آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کرد؟ 

در نیم سال  اول بله هماهنگ بودیم ولی در نیم سال دوم خیر . در خیلی از دروس عقب بودیم و این باعث می‌شد که به بعضی از سوالات آزمون پاسخ ندهم و به تعداد غلط‌ها در آزمون اضافه می‌شد.


اگر به بودجه‌بندی آزمون نمی‌رسیدید؟ چگونه جبران می‌کردید؟

بعضی وقت‌ها با توجه به برخی از مسائل پیش آمده در مدرسه که باعث می شد به بودجه‌بندی نرسم همیشه سعی می کردم با پیش خوانی این عدم هماهنگی را جبران کنم و برای این کار از درسنامه کتاب آبی استفاده می‌کردم.


در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟ 

من از فروردین ۱۴۰۲ تصمیم گرفتم در آزمون تیزهوشان شرکت کنم و با برنامه‌ریزی مادرم توانستم که موفق شوم.استفاده از کتاب های هوش کانون ، کلاس های هوش و آزمون های شبیه سازی از جمله کارهای من در سال ششم بود. روزانه بین 2 تا 3 ساعت به تکالیف مدرسه می‌رسیدم . ولی به طور جدی برای آزمون ورودی تیزهوشان شروع به یادگیری کتاب‌های مختلف تیزهوشان کردم بعد از اتمام کتاب‌ها شروع کردم به تست زدن. بعد از امتحانات روزانه سه آزمون ۱۲۰ تایی با زمان‌بندی مشخص می‌زدم.


تلاش و سخت گوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است ؟

خیلی زیاد قطعاً هیچ تلاشی بی‌نتیجه نیست همیشه تلاش کردم که به هدف خودم نزدیک‌تر شوم.


آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کند؟چگونه؟ 

بله - مادرم همیشه همراه و دوستم بوده و هست ، پدرم نیز به دلیل شرایط کاری که از ما دور هستند همیشه من را راهنمایی می‌کنند و مسیر زندگی را با صبوری به من می‌آموزند. 


اگر در درسی نمره کامل نمی‌گرفتید واکنش پدر و مادرتان چه بود؟

همیشه به من می‌گفتند که دقت کن ببین کجای کارت اشتباه بوده است و تلاش کن که در آزمون بعدی این اشتباهات را تکرار نکنی.


هدف شما از اینکه دوست داشتی در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟

هر چقدر علم و آگاهی خودم را بیشتر کنم قطعاً یک قدم به هدفم نزدیک‌تر می‌شوم.


آیا مجله آزمون را مطالعه می کنید؟ کدام بخش از مجله آزمون برای شما جالب بود؟ 

بله - قسمت‌هایی که دانش آموزان از نحوه کار و برنامه‌ریزی و موفقیت‌های خودشان صحبت می‌کردند و  نیز مقالات آقای قلم چی خیلی برایم مفید بود . 


دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله. نقاشی با مداد رنگی ، زبان و شطرنج 


از کدام یک از معلم‌های خودتان می‌خواهید تشکر کنید ؟معلم چه درسی هستند ؟دلیل تشکر شما چیست؟ 

همه معلمان در موفقیت من نقش داشته اند و از همه آنها بسیار ممنون هستم به ویژه خانم زاهدی بزرگوار مدرس پایه ششم ، آقای دکتر حیدری و آقای الوندی مدرس تیزهوشان ، همچنین از کادر مدرسه علامه حلی هم کمال تشکر را دارم همیشه موفق و پیروز باشند . در پایان از آقای گلابی مدیریت کانون قلم چی در شهرستان کنگان کمال تشکر را دارم که از هیچ کمکی دریغ نمی کنند و همیشه فعال و پرتلاش هستند.

Menu