گفت و گو با آوا ناظمیان فرد قهرمان پیوستگی از بندر کنگان

پدرم نقش خیلی مهمی در پیشرفت تحصیلی من داشته است و همیشه همراه من بوده است.

گفت و گو با آوا ناظمیان فرد قهرمان پیوستگی از بندر کنگان

نام و نام خانوادگی: آوا ناظمیان فرد 

پایه: نهم 

میانگین تراز : 6065

سال حضور در کانون : ۳سال

نام شهر و استان: بندر کنگان ، استان بوشهر 

شغل و تحصیلات پدر: کارمند بانک-فوق لیسانس 

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-فوق دیپلم 


مصاحبه گر: عیسی گلابی


در دوران امتحانات از کدام کتاب های کانون استفاده می کردید؟

ابتدا کتاب درسی را کامل و با جزئیات مطالعه می کردم و بعد از کتاب سوالات پر تکرار کانون استفاده می کردم بعد که به آن درس مسلط شدم تست های کتاب آبی را حل می کردم . برای بالابردن آمادگی خود در آزمون های کانون نیز از کتاب سه سطحی استفاده می‌کردم. 


آیا در آزمون های کانون غیبت داشته اید؟ 

خیر ،برخی اوقات که وقت هم نداشتم سعی می‌کردم حداقل یک درس را پاسخ دهم ، برخی اوقات که حضوری نمی‌توانستم بروم آنلاین سر ساعت هشت شروع به آزمون دادن می کردم. 


از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ 

خیر ،اتفاقا هر آزمونی که شرکت می کردم خیلی برای آزمون بعدی ذوق داشتم که ترازم  بالاتر برود و واقعا امسال نتیجه اش را گرفتم . اول سال ترازم خیلی خوب نبود اما وقتی دو ،سه آزمون گذشت ترازم هر آزمون بالاتر می رفت و من خیلی خوشحال می شدم و وقتی کارنامه ام را می دیدم تمام خستگی هایم از بین می رفت و برای آزمون بعدی تلاشم را چندین برابر می کردم. 


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید ؟

جمعه ها  که صبح آزمون میدادم بعد از آزمون استراحت می کردم ، و عصر آزمون شروع به تحلیل آزمون می کردم و اشتباهاتم را در کتاب خودآموز می نوشتم و روی آن ها بیشتر تمرکز می کردم که در آزمون بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنم. 


نقش آموزشی خانواده ،بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بوده؟

پدرم نقش خیلی مهمی در پیشرفت تحصیلی من داشته و همیشه کارنامه های کانون مرا بررسی و مرا تشویق می کرد و همیشه بر دروس من نظارت داشته است. 


آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟

بله من از سال هفتم که کانونی شدم هر ساله از کتاب نوروز استفاده می کردم و در دوران نوروز هم مانند بقیه روز های دوران مدرسه ساعت هفت صبح شروع به خواندن می کردم و کتاب نوروز کمک زیادی به من می کرد تا درس هایم را مرور کنم و یک ویژگی خیلی خوب که داشت این بود که تمامی کتاب ها را در یک کتاب جا داده بود و برای جمع‌بندی یک منبع بسیار عالی بود.  


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله معمولا روزانه چندین بار به سایت کانون مراجعه می کنم.قسمت مقالات و سخنان آقای قلم چی کمک زیادی در برنامه ریزی های من کردند و قسمت گفتگو با قبولی های تیزهوشان سالهای گذشته و رتبه های برتر کنکور برای ادامه این راه خیلی به من انگیزه می دهند.


آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده کردید؟

در دوران امتحانات سعی می‌کردم نمونه سوالات متعددی را حل کنم و بیشتر از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کردم.


نقاط قوت شما در کدام درس ها هستند؟

نقاط قوت من در درس علوم هست . من مطالعه خود را اول از کتاب آغاز می کردم و تمام نکات  کتاب و نکاتی را که معلم گفته بود میخواندم و بعد سراغ کتاب پرتکرار و بعد از آن به کمک کتاب آبی تست می زدم.  همچنین با شرکت در کلاسهای علوم کانون با تدریس استاد دری شرکت می کردم و این کلاسها واقعا به من کمک کرد تا درس علوم را کامل یاد بگیرم  و برای آزمون تیزهوشان آمادگی مطلوب داشته باشم.

در درس ریاضی هم مانند درس علوم از ابتدای سال در کلاس های ریاضی کانون با تدریس استاد حیدری شرکت می کردم و تمام نکات را در زمان امتحانات مرور می کردم که خیلی به پیشرفتم کمک کرد .

کتاب ها و کلاسهای کانون باعث شد که نقاط ضعفم به نقاط قوتم تبدیل شود. 


برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

من هر سال به کمک کتاب تابستان مروری بر پایه قبل داشتم و همچنین سعی می کنم دروس اختصاصی سال دهم را پیش خوانی کنم و مانند سالهای گذشته در آزمونهای تابستان قلم چی شرکت خواهم کرد.


در پایان جا دارد از پدر و مادرم که همواره پشتیبان من هستند تشکر و قدردانی کنم. همچنین از همه معلمان عزیزم و نیز مجموعه قلم چی که زمینه پیشرفت تحصیلی ما دانش آموزان را فراهم می کنند کمال تشکر دارم.



Menu