گفت وگو با سید علیرضا حسینی؛قبولی دندان پزشکی علوم پزشکی کرمان

طبق برنامه کانون به مرور دروس دهم و یازدهم پرداختم ولی در آخر کمی خودم را جلوتر از برنامه بردم تا بتوانم دقیقا بعد از اتمام پروژه دوران طلایی نوروز به جمع بندی و حل آزمون‌های جامع سال‌های گذشته به صور

گفت وگو با سید علیرضا حسینی؛قبولی دندان پزشکی علوم پزشکی کرمان

نام و نام خانوادگی : سید علیرضا حسینی 

رتبه کنکور 1402 : 943 ( سهمیه منطقه 3 ) 

رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان 

تراز کنکور : 11462

تراز سوابق تحصیلی : 7941 

نام شهر و استان :یزد 

میانگین تراز : 6606 

سال‌های حضور در کانون : 1 سال ( دوازدهم ) 

در چند آزمون شرکت کرده اید؟ 16

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار،لیسانس الهیات 

شغل و تحصیلات پدر : آزاد، سیکل 

درصد دروس در کنکور 1402 : 

زیست شناسی : 78.52

 فیزیک : 63.24 

شیمی : 58.10 

ریاضی : 34.45

زمین شناسی : 37.78

مصاحبه‌گر : آرش فتحعلی 


 اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

در ابتدای مسیر و شروع اولین آزمون تراز 5800 را کسب کردم تا در آخرین آزمون ترازم را به 6700 افزایش دادم که همین نشان دهنده پستی و بلندی مسیر بود و در واقع با تلاش های پی در پی توانستم این مسیر را به بهترین شکل ممکن طی کنم.


مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

از نظر من مهم ترین عامل تلاش کردن مداوم بود.

من در طول مدتی که برای کنکور آماده می شدم به صورت مداوم و با تعداد زیاد تست می زدم ، در تمام آزمون ها شرکت کردم و در هیچکدام غیبت نکردم و بعد از هر آزمون نتایج را بررسی می کردم و با دیدن رشد ترازم نسبت به آزمون قبل انگیزه می گرفتم.


برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

برنامه ی اصلی من تست زدن و آزمون دادن بود.

در واقع از روش بازیابی استفاده کردم یعنی با کمک آزمون دادن مشکلاتم را پیدا کردم و طبق آن فقط به مطالعه مطالبی پرداختم که در آنها کمی ضعف داشتم و سپس دوباره با تست زدن و آزمون دادن با انواع سوالات آشنا شدم و آمادگی لازم را کسب کردم.


منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟

در وهله اول آزمون های قلم چی برای همان سال تحصیلی ام را میزدم و سپس به صورت‌ مبحثی مشکلاتم را شناسایی میکردم و به حل آن‌ها می پرداختم.


شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

در واقع من دوران جمع بندی ام را یک ماه زودتر از دیگر دانش آموزان شروع کردم و تا کنورم حدود 80 الی 90 تا آزمون جامع حل کردم و با سوالات بیشتر آشنا شدم و آمادگی بیشتری کسب کردم.


از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟

دقیقا بعد از اتمام دوران نوروز این دوره را شروع کردم.

من برای جمع بندی تمامی کنکور های سراسری از سال 97 به بعد را زدم و سپس تست هایی از آزمون های موثق سال های قبل زدم و اینگونه خودم را به آگاهی لازم از نوع سوالات رساندم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

در واقع پیوستگی در آزمون ها باعث می‌شد من از برنامه راهبری عقب نیوفتم و بتوانم تشخیص بدهم که در طول بازه دو هفته ای که درس می‌خواندم چقدر یادگیری داشتم و بازدهی ام چگونه بود همجنین در کدام قسمت ها ضعف داشتم تا آنها را رفع کنم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله اجرا می کردم.

چندین روش را اجرا می کردم اولین مورد طبقه بندی سوالات بود برای مثال وقتی یک سوال را به درستی و کامل نمی‌توانستم حل کنم روی آن سوال نمی‌ماندم و از آن عبور می کردم و یا وقتی برای یک آزمون 30 دقیقه زمان داشتم خودم را مجبور می کردم که در 25 دقیقه آن را به پایان برسانم در واقع خودم را محدود می کردم تا در یک زمان بندی مناسب به کارم خاتمه بدهم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

بیشتر از کارنامه اصلی استفاده می کردم و به بررسی اشتباهاتم می پرداختم و سپس کل آزمون را تحلیل می کردم .

مهم ترین دلیل من برای انتخاب این کارنامه این بود که به صورت کلی یک مرور طولانی مدت روی تمام سوالات آزمون داشتم و سوالاتی که نکته داشتند برایم تکرار می‌شدند که همین تکرار و تمرین باعث می‌شد آن‌ها را فراموش نکنم و در کنکور از آن‌ها استفاده کنم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید؟

بله طبق برنامه راهبردی درس می خواندم و برای آزمون ها آماده می شدم ولی علاوه بر آن خودم طبق آگاهی که از مقدار یادگیری ام از هر مبحث داشتم برنامه ریزی می کردم که کدام مباحث در اولویت هستند و کدام مباحث نیاز به خواندن درسنامه ندارند و طبق همین برنامه ریزی خودم به خواندن و جمع بندی مطالب میپرداختم و در آزمون ها شرکت می کردم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

سؤالات اشتباه برای من در اولویت بود ولی من تمامی سؤالات را بررسی می کردم و بعد از تحلیل آزمون اگر تعداد اشتباهاتم زیاد بود و یا سوالی را به طور کل اشتباه متوجه شده بودم آن را ار دفتر تحلیل آزمونم به صورت کامل یادداشت می کردم. ولی در غیر این صورت بعد از هر آزمون فقط نکات اصلی سؤالات گمراه کننده را یادداشت می کردم و قبل از هر آزمون دیگری ابتدا دفترم را مرور می کردم و سپس برای آزمون آماده می شدم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید؟ در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

درسنامه خوانی را قبل از دوران نوروز حدودا جمع بندی کرده بودم ولی اگر به صورت میانگین بگویم 80 درصد زمانم برای تست زدن بود و 20 درصد برای درسنامه خوانی بود که این نسبت با نزدیک شدن به کنکور تغییر می‌کرد یعنی زمان تست زدنم افزایش و زمان درسنامه خوانی ام کاهش می یافت.


اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

کنکور دی ماه باعث شد انگیزه بیشتری برای تلاش کردن بگیرم.

برای کنکور تیر ماه تمام مباحثی که به صورت ناقص خوانده بودم را کامل کردم و تست های زیادی از تمامی مطالب زدم و سطح آمادگی خودم را با آزمون های پیوسته ای که دادم سنجیدم و طبق آن به رفع ضعف های خودم پرداختم و در آخر به نتیجه مطلوبی رسیدم.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

طبق برنامه کانون به مرور دروس دهم و یازدهم پرداختم ولی در آخر کمی خودم را جلوتر از برنامه بردم تا بتوانم دقیقا بعد از اتمام پروژه دوران طلایی نوروز به جمع بندی و حل آزمون های جامع سال های گذشته به صورت کامل بپردازم تا خودم را محک بزنم و اشکالاتم را رفع کنم همچنین با انواع نکات در سوالات آشنا شوم.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

مهم ترین تصمیم من انگیزه داشتن و هدفمند بودن در طول مسیر بود.

طبق هدفم کاملا جدی تمام توانم را در بر گرفتم و به خواندن درست و کامل مطالب پرداختم و در آخر با کمک روش بازیابی تست زدم و اشکالاتم را در تمامی مباحث رفع کردم تا به نتیجه دلخواه رسیدم.


فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف کنید.

در واقع انتظار رتبه بهتری را داشتم و کنکورم را هم بسیار عالی داده بودم ولی چون ترمیم معدل نکرده بودم همین مسئله باعث پایین آمدن رتبه نهایی من شد و نتوانستم به نتیجه ای که برایش تلاش کرده بودم برسم هرچند که بازهم رتبه خوبی کسب کردم.



Menu