گفتگو با سهیل گلستانی؛ پزشکی علوم پزشکی رفسنجان

از طریق مدرسه و به توصیه معلم هایم عضو کانون شدم .

گفتگو با سهیل گلستانی؛ پزشکی علوم پزشکی رفسنجان


نام و نام خانوادگی: سهیل گلستانی

رتبه منطقه سال 1402: ۲۷۸۷

رتبه کشوری سال 1402: ۶۱۳۸

رشته و دانشگاه قبولی: پزشکی علوم پزشکی رفسنجان

نام شهر و استان:کرمان 

میانگین تراز: ۶۱۹۴

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: دو سال کانونی بودم

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس . پرستار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم . آزاد(راننده)

درصدهای کنکور 1402: 

زیست ۶۷.۴۱    فیزیک ۶۳.۳۴    شیمی۳۴.۲۹     ریاضی ۱۱.۱۲       زمین ۴۶.۶۷

تراز کنکور :۹۷۹۸

تراز سوابق تحصیلی: ۸۸۰۱


مصاحبه کننده: عصمت شمسی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ 

از طریق مدرسه و به توصیه معلم هایم عضو کانون شدم .


نمره‌های امتحان نهایی چند شد؟

فارسی ۱۹/  عربی ۱۹.۷۵ / دینی۱۵.5/  زبان 17.5 / زیست ۱۹.۲۵ / فیزیک ۱۹.۷۵ / شیمی ۱۹.۲۵ / 

ریاضی ۱۸.۲۵ / سلامت و بهداشت ۱۴ / هویت اجتماعی ۱۳.۲۵


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهم ترین دستاوردمن نتیجه کنکوربود که توانستم با کمک کانون و البته تلاش خودم پزشکی قبول شوم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

در آزمون های دو هفته یکبار غیبت نداشتم به نظر من به هر علت باید در آزمون شرکت کرد و من شرکت می کردم حتی اگه مطمئن بودم آزمون را خراب می کنم و به بودجه بندی نرسیده بودم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

.پیوستگی ناخودآگاه باعث درس خواندن بیشتر و در نهایت نتیجه بهتر می‌شود.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟

گاهی اوقات در آزمون هدفگذاری شرکتم می کردم انگیزه من مروری بر آنچه بود که یک هفته خوانده بودم بود و من هر زمان که در این آزمون شرکت می کردم خیلی راحت تر برای هفته بعد می توانستم برنامه ریزی کنم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

در اکثر مواقع  آزمون مشابه پارسال را شرکت می کردم من با این آزمون برای آزمون اصلی آماده  می شدم و رفع اشکال می کردم به این صورت که نقاط ضعفم را در هر درس پیدا می کردم و تا آزمون اصلی به مرور آن بخش از کتاب می پرداختم و تست بیشتری می زدم تا اشکالاتم را رفع کنم .


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

من به صورت زیر از کارنامه های مختلف استفاده می کردم.

کارنامه اصلی.مرور کلی کارنامه اشتباهات. مرور کلی برای جمع بندی پنج نوع درس.الویت بندی درس ها نمودار دروس. پیشرفت یا پسرفت در درس


آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

 به طور ساده می توان گفت که اول تست بعد رفع اشکال با کتاب درسی یا کتاب کمک درسی به این روش بازیابی می گویند و من با این بسیار کار کرده ام .

من ازپشتیبانم یادگرفته ام.


روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟

تقسیم بندی دروس و تست ها برای دو هفته و روز های آخر هفته دوم جمع بندی و رفع اشکال نهایی می کردم .


1روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

من تحلیل را به این صورت که نزده و غلط را با فیلم تحلیل آزمون نگاه می کردم و برخی از سوالات درست(مانند موردی ها) را با مرور تحلیل کرده و نکات را در دفتری یادداشت می کردم تا در مواقعی که به مرور کلی و نزدیک آزمون های جامع از آن ها استفاده می کردم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

دفعات زیادی افت داشتم ولی حداکثر یک روز اوضاع روحیم بد بود و بعد با حمایت خانواده هفته را شروع می‌کردم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 

در بیشتر آزمون ها درس فیزیک نقطه قوت من بود که به دلیل آموزش قوی و تست فراوان و تحلیل آن در این درس قوی شده بودم و آن را به درستی درک می کردم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در درس زیست اوایل ضعیف بودم  اما در اواخر سال در زیست هم قوی شدم من بیشتر کتاب درسی را خواندم که حفظ کنم و تست های بیشتری کار کردم و نکات را در دفتری جداگانه می‌نوشتم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

در سال دوازدهم اوایل به سختی ۵ ساعت کم کم افزایش یافت و از اسفند به بعد  بالای ۱۱ و ۱۲ ساعت رسید ساعت تست و تشریحی متغیر است زیرا در یک روز دروس مختلفی خوانده میشود و نمی توان تعداد خاصی مشخص کرد.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

حقیقتا سال یازدهم با دقت بیشتری دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کردم و کم کم برنامه ریزی برای دروس رااز سال ۱۱ شروع  و بهتر بگویم آموختم که چگونه برنامه ریزی کنم برای درس هایم به نظر من موثر ترین کمک دفتربرنامه ریزی برای من منظم درس خواندن را یادگرفتن بود.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتاب های جمع بندی ، برای جمع بندی درزمان کنکور و سه سطحی زیست ، برای محک خود و دریافت نکات کلیدی و مهم استفاده می کردم.


اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

 بله  زیرا در دی کتاب های دوازدهم کامل تدریس نشده بود و خیلی برای کنکور دی وقت نمی‌گذاشتم بعد از اعلام درصد های دی (که از پیش بینی ام بد تر بود)جدی تر درس خواندم.


کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

تقریبا همه دروس مرا غافلگیر کردند  زیست که نتوانستم دفترچه را ۳ دور بزنم-فیزیک که به نسبت پیش بینی ام سخت تر بود-شیمی که محاسباتش بسیار من را اذیت کرد و ریاضی که می توان گفت همه را غافلگیر کرد.


اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

روی سوالاتی که محاسبات سنگین تری داشتند و با یک بار حل نمی شدند را رد می کردم و روی آن گیر نمی کردم از سال های قبل و زودتر  کنکوری می خواندم و فقط برای امتحانات نمی خواندم.


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

استفاده از گوشی برای من  متغیربود  برای مدیریت این مسئله فقط باید گوشی را از خود دور کرد.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

 برای دروس پایه اول فهمیدن و دوم تست زیاد و تکرار خواندن مباحثی که بلد نبودم و استفاده از تست های ترکیبی بسیار برای مطالعه و مرور دروس دهم و یازدهم به من کمک کرد.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

امید به آینده تلاش+توکل+امید= پیروزی


Menu