گفت وگو با فاطمه رضوی نیا ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

گفت وگو با فاطمه رضوی نیا ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی برتر تجربی

گفت وگو با فاطمه رضوی نیا ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی فاطمه رضوی نیا

مقطع و رشته  یازدهم تجربی

نام شهر و استان خوزستان شهرستان بهبهان

میانگین تراز 5867

سال‌های حضور در کانون  3 سال

چند آزمون شرکت کرده است بین ۶۰ تا ۷۰ آزمون

شغل و تحصیلات مادر خانه دار/ پیش دانشگاهی

شغل و تحصیلات پدر کارمند شرکت خصوصی/ دیپلم مکانیک


مصاحبه‌گر : فاطمه صفری


  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

با توجه به نزدیک شدن به امتحانات نهایی و اهمیت بالای معدل سال یازدهم و تاثیر بسزایی که در کنکور دارد، بیشتر تمرکزم بر امتحانات نهایی و حل سوالات تشریحی خواهد بود و همه ی تلاشم را برای بالا بودن معدلم خواهم کرد.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

دوران طلایی نوروز فرصت مناسبی است که با دقت همه ی کارنامه های آزمون های گذشته را بررسی کنم و قطعا مرور اشتباهات آزمون های گذشته را در دستور کارم قرار خواهم داد.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته بعد از تعطیلی مدارس همه ی کارنامه های خود را از صفحه ی شخصی دانلود کردم و همه ی تمرکزم را روی سوالاتی که در آزمون ها جواب ندادم و اشتباهات در آزمون ها قرار دادم. با توجه به اینکه آزمون 7 فروردین مرور نیمسال اول بود توانستم اشتباهاتم را تا حدود زیادی جبران کنم.


  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله از کتاب نوروز استفاده می کردم، با توجه به تایم محدودی که در ایام نوروز برای مرور درس ها داشتم استفاده از کتاب نوروز باعث شد در وقتم صرفه جویی شود و بتوانم خیلی خوب درس هایم را جمع کنم و به بهترین شکل از این ایام استفاده کنم.


  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر من بدون غیبت بوده ام- نظر من این هست که حتی یک غیبت هم می تواند من را از روال برنامه ام دور کند و جبران آن برای من بسیار سخت و مشکل خواهد بود‌.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث انگیزه و پشتکار من می شود، من را برای پیشرفت در آزمون های بعدی کمک می کنم و باعث می شود من از هدف و برنامه ایی که دارم دور نشوم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، در آزمون های مشابه پارسال کار میکنم و بر اساس آن خودم را برای آزمون روز جمعه آماده می کنم، آزمون مشابه پارسال یک دید بسیار خوبی راجب آمادگی من برای آزمون جمعه به من می دهد و من مرور نهایی ام را براساس آن انجام می دهم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در آزمون ها در مدرسه نقش بسیار مثبتی برای من دارد و من آن را جدا از هم نمی بینم. یکی از دلایل اهمیت پیوستگی همین نتیجه ی مثبتی هست که از مدرسه میگیرم و برای من بسیار حائز اهمیت است.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله برنامه ی‌ من مطالبق برنامه ی راهبردی هست، در هفته ی اول سعی می کنم بیشتر خودم را به مباحث آزمون برسانم و در هفته ی دومی بیشتر روی جنبه ی تستی کار می کنم و خودم را برای آزمون آماده می کنم، اگر هماهنگ نباشد سعی می کنم به صورت خودخوان خودم را به بودجه بندی آزمون برسانم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقطه ی قوت من در درس زیست هست دلیل آن هم این است که در کتاب زیست متن درس بسیار مهم هست و من روی متن کتاب بسیار کار می کنم و در نهایت هم با تست زنی مطالب کتاب را در ذهن خودم تثبیت می کنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم و از آن استفاده می کنم، دفتر برنامه ریزی به من کمک می کند که از زمانم به درستی استفاده کنم و ساعت مطالعه ام را تنظیم کنم‌ و اتلاف وقت نداشته باشم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

من چه در زمانی که در منزل آزمون های شبیه ساز را کار می کنم و چه زمانی که در جلسه ی آزمون حضور دارم از تکنیک ضربدر منفی استفاده می کنم و مدیریت زمانم براساس این تکنیک است.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس زیست، من قبلا به متن کتاب زیست توجه کافی نداشتم در صورتی که اغلب مطالب را می شود به راحتی از روی متن کتاب زیست متوجه شد علاوه بر این نوشتن نکات هر فصل کمک زیادی به تثبیت یادگیری می کند و برای آزمون های حمع بندی که فرصت برای تکرار همه ی‌ تست ها نیست از این نکات استفاده می کنم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل را به صورت درس به درس انجام می دهم و همه ی سوالات حتی سوالاتی که به آن ها پاسخ درست داده ام را هم بررسی می کنم یا اگر نکته ی جدید یا مطالب تازه ایی در پاسخنامه باشد از آن استفاده کنم.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کارنامه ی اصلی و از کارنامه ی پنج نوع درس استفاده می کنم، کارنامه ی اصلی جهت اطلاع از درصد و تراز و سوالات درس و اشتباهم و از کارنامه ی پنج نوع درس جهت اطلاع از عملکردم در درس های مختلف.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

می‌توانم بگویم بعد از انگیزه ی شخصی و هدفدار بودن خودم، مهم ترین نقش مربوط به پدر و مادرم هست که در همه ی‌ زمینه ها به من انگیزه و روحیه می دهند و حامی و پشتوانه ی‌ من هستند‌.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

به عقیده ی من باید به همه ی دروس اهمیت داد و باید به درس های عمومی نیز به اندازه ی دروس تخصصی اهمیت داد و ارزش قائل شد چون تاثیر این دروس در کارنامه بسیار زیاد خواهد بود‌‌.


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله، از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می کنم و علاوه بر آن از کتاب های کانون مانند سه سطحی استفاده می کنم، کتاب سه سطحی منبع دوم بسیار مناسبی برای دروس مختلف هست.

Menu