گفت وگو با مرضیه پاکدل یازدهم تجربی قهرمان پیشرفت از قم

دفتربرنامه ریزی دارم و اول از همه برنامه‌ی خود را به طور منظم روی آن می‌نویسم و کلا درس خواندن من منظم شده و اینکه بعد از دو هفته می‌دانم که چقدر وکدام درس را خوانده ام.

گفت وگو با مرضیه پاکدل یازدهم تجربی قهرمان پیشرفت از قم

نام و نام خانوادگی: مرضیه پاکدل 

مقطع و رشته: یازدهم تجربی 

نام شهر و استان: قم 

میانگین تراز: 5700

سال‌های حضور در کانون:  یک سال (امسال که یازدهم هستم )

چند آزمون شرکت کرده است: 9 مرحله آزمون اصلی و 1 مرحله آزمون هدیه

شغل و تحصیلات مادر: بازنشسته فرهنگی - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: تاکسیرانی – فوق دیپلم 

 

 

  1. چگونه با کانون آشناشدید؟ 

با معرفی اقوام و دوستانی که الان عضو کانون هستن با کانون و برنامه های کانون آشناشدم .

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

برای امتحانات نیمسال اول بیشتر تمرکز و برنامه من روی کتاب های درسی بوده و تمرین حل می کردم برای اینکه در امتحانات نتیجه خوبی بگیرم بعد از امتحان به سراغ کتاب های تست می رفتم و از تست زدن مبحث آزمون به سراغ آزمون های کانون می رفتم و آنها را حل می کردم و نکات مهم آن را یادداشت می کردم و در آخر مجدد مرور می کردم .

 

  1. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

از کتاب آبی زیست شناسی یازدهم استفاده کردم و برای آزمون ها و نکات آن هر چهاردرس تخصصی از کتاب سه سطحی استفاده می کردم .

 

  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله مخصوصا برای امتحانات تشریحی استفاده می کردم و خیلی هم راضی بودم .

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

برای نیمسال دوم چون امتحانات نهایی است سعی می کنم بیشتر روی کتاب درسی تسلط پیدا کنم و برای درس های تخصصی هم طوری درس بخوانم که جمع بندی کامل و مفیدی داشته باشم .

 

  1. رو ش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

برای جمع بندی نیمسال اول تست های ضریب دار و استباه زده شده را دوباره مرور می کنم و قطعا همه ی کتاب ها را مرور کردم و از نمونه سوالات موجود در سایت هم استفاده کردم که کمک زیادی به من کردند و جمع بندی خوبی داشتم .

 

  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

من سعی می کردم با برنامه راهبردی پیش بروم چون با برنامه ی مدرسه تضاد زیادی نداشت راحت تر توانستم به آزمون ها برسم وبرای آزمون های کانون هم بخوانم و جمع بندی کنم .

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر غیبت نداشتم – چون توصیه پشتیبانم این بود که در همه ی آزمون ها شرکت کنم چون همین هم باعث می شود که برای آزمون های بعد هم آماده شوم من هم به این توصیه عمل کردم و نتیجه ی آن را در خودم دیدم که برای هر آزمون در طول هفته تلاش می کنم و ساعت مطالعه را افزایش می دهم .

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

استمرار در آزمون ها باعث می شود که بعد هر آزمون برای آزمون بعدی تلاش زیادی کنم و تراز آزمون بعدی از تراز آزمون قبلی بیشتر شود و چون آزمون ها کارنامه کشوری دارد ومرا با دوستان و رقبا می سنجد  این پیوستگی برروی درس های مدرسه نیز تاثیر مثبتی داشته و باعث پیشرفت درسی من شده اشت .

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 انگیزه‌تان چه بود؟  فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله – اولین اگیزه من این است که برای آزمون اصلی آمادگی لازم را داشته باشم و با تیپ سوالات آزمون آشنا شوم و آزمون را بهتر بتوانم شرکت کنم و تراز بالایی بگیرم – بله بسیارروی انگیزه ی درس خواندن من تاثیر داشته و اینکه می توانستم از ذهن طراح سوال ها با خبر شوم که چه نوع سوالاتی مدنظر دارند.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

همین که در آزمون ها شرکت می کنم باعث می شود که برای آزمون های کانون با ریزنکات را بخوانم و مطالب بیشتری برای آزمون های مدرسه در ذهن داشته باشم که بتوانم امتحان های مدرسه را به خوبی حل کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله طبق برنامه راهبردی درس می خوانم – من اول از همه ، درس ها را تقسیم بندی می کنم و ابتدا به آموزش و یادگیری می پردازم و بعد از آن شروع می کنم تمرین حل می کنم و بعد تست های مختلفی را می زنم و روز آخر به جمع بندی و مرور و زدن سوالات قبل آزمون می پردازم تا آمادگی لازم را برای فردا کسب کنم .

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس شیمی و بعد از آن درس فیزیک نقاط قوت من هستند – برای درس شیمی که اول از همه دبیرهای خیلی خوبی دارم و کلیپ های آموزشی نگاه می کنم و به طور روتین روزانه حداکثر 5 تست حل و بررسی می کنم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دارم – اول از همه برنامه ی خود را به طور منظم روی آن می نویسم و کلا درس خواندن من منظم شده و اینکه بعد از دو هفته می دانم که چه تعداد سوال حل کردم و چه ساعت هایی درس خواندم به من مدیریت زمان یاد داد و منظم شدم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

من سعی می کنم برای هر درس همان تمایم را اختصاص داده شده را صرف کنم که همین هم باعث می شود سرعت تست زدن من بیشتر شود و به طور میانگین در روز 1.30 تا 2 ساعت برای درس هایم وقت بگزارم و این تایم را بیشتر نمی کنم چون هم وقتم گرفته می شود و هم سرعت تست زنی مرا می کاهد.

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس فیزیک – من سال دهم خیلی با این درس مشکل داشتم اما امسال که یازدهم هستم فهمیدم که درس فیزیک مانند درس ریاضی تست محور است یعنی در درس باید تست های مختلف و زیادی بزنم تا  آن درس برایم قابل فهم شود .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را عصر همان روز آزمون انجام می دهم و پاسخ های اشتباه و نزده ها را بررسی می کنم و نکات آنها را یادداشت می کنم و یاد می گیرم و سپس یک بار دیگر از خودم آزمون می گیرم تا ببینم مشکلم حل شده یا نه . بعد بقیه سوالات را بررسی و یادداشت می کنم .

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کارنامه اصلی کانون استفاده می کنم –چون درصد و تراز هر درس مشخص است و تعداد نزده و استباهاتم نیز مشخص است و با دیدن همه اینها در یک نگاه تلاشم را برای آزمون بعد بیشتر می کنم که نتیجه خوبی بگیرم .

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم خیلی سعی می کنند که برایم فضای درس خواندن را مهیا کنند و از لحاظ روحیه خیلی من را حمایت می کنند و اینکه از لحاظ مالی هم خیلی مرا حمایت می کنند و در کلاس درسی و آزمون کانون ثبت نامم کردند.

 

  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله مادرم نگاه می کنند – خودم سعی می کنم اول از همه برنامه ی درسی را چک کنم و یک برنامه ای را بچینم که بهتر از برنامه ی قبل باشد و تمرین و تکرار بیشتری داشته باشم و اینکه خانواده در این شرایط مرا بیشتر تشویق می کنند تا بیشتر تلاش کنم .

 

  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله – من گفتگوی برتر های کنکور را می خوانم و از روش های درس خواندن آنها استفاده می کنم .

Menu