رشد 3 درصدی حضور بورسیه‌ها در آزمون 6 بهمن نسبت به آزمون قبل

مشارکت 77 درصدی دانش‌آموزان بورسیه نمایندگی‌ها در آزمون روز جمعه 6 بهمن 1402، از رشد 3 درصدی نسبت به آزمون 22 دی‌ماه حکایت دارد.

رشد 3 درصدی حضور بورسیه‌ها در آزمون 6 بهمن نسبت به آزمون قبل

مشارکت ۷۷ درصدی دانش‌آموزان بورسیه نمایندگی‌ها در آزمون روز جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲، از رشد ۳ درصدی نسبت به آزمون ۲۲ دی‌ماه حکایت دارد. 


تازه‌گل آقچه‌لی مسئول بورسیه درباره حضور دانش‌آموزان در این آزمون اعلام کرد: 


- از ۴۰۵ نمایندگی در شهرها، بورسیه‌های ۱۱۷ نمایندگی حضور بالای ۸۰ درصد در آزمون داشتند.

- در همین حال دانش‌آموزان ۱۱ استان‌ بوشهر، خراسان شمالی، اصفهان، گیلان، خوزستان، کردستان، مرکزی، قم، آذربایجان‌ غربی، کرمانشاه و مازندران درصد مشارکت بالاتری نسبت به غیربورسیه‌ این استان‌‌ها داشتند.

- در استان‌های ایلام و آذربایجان شرقی نیز به ترتیب با ۸۴ و ۸۱ درصد، میزان حضور دانش‌آموزان بورسیه و غیربورسیه‌ این استان‌ها با هم برابر بود.

- در شهرهای خوی، آمل، میاندوآب (دختر)، سنندج، سبزوار، اراک (پسر)، اصفهان (دختر)، اسفراین، اردبیل (پسر)، ساری، دهدشت، بجنورد۲، قوچان، کرمانشاه و بابل با آمار بیش از ۲۰۰ بورسیه، بالای ۹۰ درصد دانش‌آموزان حضور داشتند؛ گفتنی است در میان نمایندگی‌های با آمار بیشتر از ۱۰۰ بورسیه، ۹۸ درصد از ۱۲۰ دانش‌آموز اسلام‌آباد غرب با حضور در این آزمون، رکورد بالایی داشتند.

- طبق آمار، ۵۳ درصد از ۳۸,۸۹۹ دانش‌آموز بورسیه روستایی نیز در آزمون روز جمعه حضور یافتند و همه ۱۲۷ بورسیه روستایی مهاباد۲ با مشارکت خود، رکورددار این آزمون بودند؛ در آمل، سبزوار، ساری، اسفراین و بندپی شرقی که بیش از ۱۰۰ بورسیه روستایی دارند، مشارکت بالای ۹۰ درصد دانش‌آموزان در این آزمون را شاهد بودیم.

منبع :

Menu