گفت‌و‌گو با احمد ریوندی؛ قهرمان تاب‌آوری پایه یازدهم تجربی

لان هدفم کسب معدل بالای 19.50 است و در آینده این است که طوری کتاب درسی را بخوانم که برای نیم سال دوم و امتحانات نهایی فقط یک مرور نیم سال اول را داشته باشم.

گفت‌و‌گو با احمد ریوندی؛ قهرمان تاب‌آوری پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: احمد ریوندی 

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: رودهن- تهران

میانگین تراز : 5870

سال‌های حضور در کانون: سال نهم، دهم و یازدهم

چند آزمون شرکت کرده است: 76 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم انسانی 

شغل و تحصیلات پدر: کارگر - سیکل

مصاحبه‌گر: مهرداد بختیاری 

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

الان هدفم کسب معدل بالای 19.50 است و در آینده این است که طوری کتاب درسی را بخوانم که برای نیم سال دوم و امتحانات ‌نهایی فقط یک مرور نیم سال اول را داشته باشم.

 

در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

کتاب‌آبی و سه‌سطحی را همیشه استفاده می‌کنم اما با تعداد تست کمتری در دوران امتحانات و در درس فیزیک و ریاضی کتاب پرتکرار را نیز تهیه کردم. 

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله بسیار راضی هستم و تقریبا در همه دروس از این نمونه سوالات استفاده می‌کنم.

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

مطالعه خوب و رفع نقاط ضعف به صورت کامل در خصوص مباحث نیم سال اول و در نیم سال دوم فقط بصورت تستی  مطالعه کنم .سعی دارم هم معدل یازدهم را بالا بگیرم و هم در نیم سال دوم دروس عمومی را که در سال دهم کمتر به آن پرداخته‌ام به صورت تستی  کار کنم و تراز را به بالای 6000 برسانم

 

روش شما برای جمع‌بندی دروس نیم سال اول چیست؟

طبق روش آقای قلم‌چی ابتدا 1 امتحان و یا آزمون در هر درس می‌دهم و سپس شروع به تصحیح آن می‌کنم. فقط مباحثی که غلط زدم و یا پاسخ نداده‌ام را مطالعه کامل می‌کنم.روش بازیابی را در هر درس انجام می‌دهم.

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه‌راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

برنامه‌راهبردی و امتحانات نیم سال اول تا الان و آزمون 1 دی تقریبا با هم منطبق بودند و فقط در دوران امتحانات تعداد تست‌های کتاب آبی و سه‌سطحی را کمتر کرده‌ام اما برنامه‌راهبردی را همیشه با برنامه مطالعاتی خودم منطبق کرده‌ام.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر دلیلی برای غیبت ندارم و اینکه در بدترین شرایط و یا بیماری، آنلاین می‌شود آزمون داد. اگر هدفمان پیشرفت باشد و می‌خواهیم  بصورت دقیق نقاط ضعف و قوت خودمان را پیدا کنیم نباید در هیچ آزمونی غیبت کنیم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

در سوال قبلی شاید پاسخ این سوال را دادم برای شناخت نقاط ضعف و قوت و همچنین برای بدست آوردن راه‌های موفقیت هر آزمون یک موقعیت بسیار عالی‌ست و نباید غیبت کرد و این موقعیت را از دست داد و اینکه در طول 2 هفته مطالعه بسیاری برای آزمون جمعه انجام می‌دهم و لحظه شماری می‌کنم تا آزمون بدهم ادامه این کار در طول سال باعث مطالعه منظم و بیشتر می‌شود.

 

آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری شرکت می‌کنید؟ الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله. باعث می‌شود متوجه شوم  در آزمون بعدی چگونه سوال می‌دهند و تیپ سوالات و جاهای مهم را متوجه شوم و در هفته دوم سراغ آن‌ها بروم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله.استرس آزمون جمعه را کم می‌کند و  اشتباهات روز جمعه  با دادن آزمون مشابه پارسال در روز پنج شنبه  به حداقل می‌رسد.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

من در سال نهم که از طریق دوستی که در بسیج مسجد در کانون عضو بود به کانون و آقای بختیاری معرفی شدم و بعد از شرکت در چند آزمو ن به صورت بورسیه ثبت نام شدم. لازم به ذکر است من در آزمون ورودی تیزهوشان نیز پذیرفته شدم اما به د لیل مشکل مالی نتوانستم در مدرسه تیزهوشان درس بخوانم. روزی که به کانون آمدم در بین دانش آموزان کلاس نهم که 34نفر بودیم دانش آموز متوسط رو به پایین بودم با شرکت در آزمون‌ها و اهدای کتاب‌های کانون و برنامه‌راهبردی در سال دهم در نیم سال دوم شاگرد اول کلاس شدم. همه معلم‌ها و هم کلاسی‌های من و اولیای آن‌ها از من سوال می‌کنند که معلم خصوصی دارید و یا چقدر هزینه کردید و کدام کلاس می‌روید که اینقدر پیشرفت داشتید....وقتی به آنها می‌گویم من هیچ هزینه‌ای نکردم و فقط در کانون آزمون می‌دهم متوجه نمی‌شوند و من هم توضیحات بیشتری نمی‌دهم و نتیجه کانونی بودن من این شده که در سال یازدهم با اختلاف زیاد نسبت به همه دانش آموزان سال یازدهم تجربی مدرسه ابن سینا شاگرد اول هستم و اینجا باید بگویم اصلا ناراحت نیستم که چرا به مدرسه تیزهوشان نرفتم چون راه رسیدن به هدف اصلی را در کانون پیدا کردم و این مهم است.

 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

اکثر دروس مدرسه عقب‌تر است. خودم در آن درس‌ها توسط کتاب کانون و فیلم‌های 5 دقیقه‌ای کانون و دیگر آموزش‌های رایگان در سایت‌ها شروع به خواندن و پیش بردن آن درس می‌کنم و سپس با تست‌های کتاب‌آبی و سه‌سطحی و آزمون‌های آنلاین صفحه شخصی، تا قبل از آزمون روز جمعه کاملا بودجه‌بندی را مطالعه کرده و پوشش  می‌دهم. در دروسی که درس مدرسه به بودجه بندی رسیده است و یا جلوتر است به کتاب‌آبی مراجعه می‌کنم و نکاتی که در مدرسه گفته نشده را در تست‌ها و تحلیل تست‌ها متوجه می‎‌شوم.

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس شیمی.از طریق کتاب درسی و فیلم‌های کوتاه آموزشی و تست به روش بازیابی مشکلاتم را حل می کنم و زمانی که تست‌ها را صحیح می‌کنم تازه یاد می‌گیرم.

 

دفتر برنامه‌ریزی دارید؟

بله. به گفته خود شما (آقای بختیاری) دفتر برنامه‌ریزی شناسنامه آموزشی من است.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

بله سال گذشته در حوزه دوازدهمی‌ها آقای بختیاری این روش را توضیح دادند و من از سایت کانون و از پشتیبان پیگیر و متوجه شدم مفهوم و علت به کار‌گیری این روش به چه شکلی است. در آزمون‌های منزل و سپس در آزمون‌های روز جمعه انجام دادم و خیلی به من کمک می‌کرد. 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا سراغ سوالاتی که در آزمون اشتباه زدم و یا حتی سوالاتی که به آن‌ها پاسخ نداده‌ام،  می‌روم. یعنی در دفترچه‌ی سوال، سوالاتی که مهم است و  نشان‌دار کردم را، تحلیل می‌کنم با مطالبی که خودم یادگرفتم، این مطالب را ادغام و سپس با کتاب درسی  و آدرسی که در پاسخ نامه تشریحی داده شده است در صفحات هایلایت می‌کنم و در انتها سراغ تست‌هایی‌که درست زدم، می‌روم و مجدد به آن‌ها پاسخ کامل و تشریحی می‌دهم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

کارنامه روز آزمون ( تعداد درست‌ها و هدف‌گذاری چند از 10 و سوالات ساده و دشوار ) و کارنامه  اشتباهات.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

ابتدا مدیر کانون شهر رودهن و سپس پدر و مادرم خیلی در موفقیت من تاثیر داشتند. آنها در این 2 سال و اندی خیلی علاقه‌مند به تراز و پیشرفت من شده‌اند و پیگیرانه به من انرژی داده و آقای بختیاری که هر جمعه اولین نفری است که تراز من را به من اطلاع می‌دهد.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله بعد از آزمون تا دریافت کارنامه چندین بار سراغ کارنامه را می‌گیرند. آن‌ها متوجه تراز نیستند اما می‌دانند اگر بالا برود بهتر است و من اکثرا پیشرفت داشته‌ام تا‌کنون با افت شدید مواجه نشدم.

گفت‌و‌گو با احمد ریوندی؛ قهرمان تاب‌آوری پایه یازدهم تجربی


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

مجله را کاغذی می‌خوانم از سایت فیلم‌های کوتاه و پیشرفت پلکانی و قسمت برتر‌های آزمون را به صورت همیشگی بازدید دارم.

 

و سخن آخر...

 در نمایشگاه کتاب از طریق کد تخفیف کتابم‌هایم را انتخاب کردم و همیشه نمایندگی منابع کانون بدون هزینه در اختیار من قرار داده است که همین‌جا از آقای بختیاری و آقای قلم‌چی و همه کسانی که من را حمایت کردند. تشکر می‌کنم.

Menu