گفت‌وگو محمدرضا باقرآبادی عضو باشگاه پانصدتایی‌ها یازدهم انسانی

آزمون‌های کانون در فاصله زمانی مشخص و نسبتا کوتاه انجام می‌شوند و این موضوع باعث شده‌است هیچوقت از برنامه جدا نشویم و بتوانم درس‌های خود را به موقع و با حجم کم مطالعه کنیم. در واقع نظم دهی آزمون‌ها به

گفت‌وگو محمدرضا باقرآبادی عضو باشگاه پانصدتایی‌ها یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: محمدرضا باقرآبادی

پایه: یازدهم انسانی

استان و شهر: کرمانشاه- اسلام آباد غرب

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال (دهم و یازدهم)

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، کارشناسی

میانگین تراز: ۶۶۵۴

معدل: ۲۰

مصاحبه‌گر: الهام یافته

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آزمون‌های کانون در فاصله زمانی مشخص و نسبتا کوتاه انجام می‌شوند و این موضوع باعث شده‌است هیچوقت از برنامه جدا نشویم و بتوانم درس‌های خود را به موقع و با حجم کم مطالعه کنیم. در واقع نظم دهی آزمون‌ها به برنامه‌ی درسی مهم‌ترین دلیل من برای شرکت در تمام آزمون‌ها بوده است.

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

مطالعه‌ی کتاب‌های درسی در اولویت اول و سپس شخصی‌سازی برنامه راهبردی آزمون در کنار برنامه‌ی مدرسه و در نهایت تقویت آموخته‌ها با استفاده از پاسخ به تست‌های کتاب‌های سه‌سطحی و آبی.

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

من نمی‌خواستم هیچ کدام از آزمون‌ها را از دست بدهم حتی اگر آمادگی کامل برای آن را نداشتم زیرا خود فرآیند شرکت در آزمون هم به تنهایی می‌تواند مفید باشد بنابراین نباید هیچ آزمونی را از دست داد.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه نتیجه‌ای برای شما داشت؟

پیشرفت در یادگیری و تثبیت در آموخته‌ها به شکلی که معدل من در نیم سال تحصیلی اول ۲۰ شد و همزمان با رشد تراز در آزمون‌ها هم به همراه داشت.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

در هر آزمون تنها حجم کمی بر مطالب قبلی اضافه می‌شود تا یک پروژه کامل شود بنابراین هر مبحث چند بار تکرار می‌شود و این تکرار دلیلی برای تثبیت آموخته‌هاست.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در این آزمون‌ها باعث شده که من در امتحانات و مدرسه موفق‌تر عمل کنم و روش‌های مطالعه صحیح را یاد بگیرم که در نهایت عامل رشد و پیشرفت تحصیلی من شده است.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله ، زمانی را برای یادگیری و زمانی دیگر را برای تست و دوره اختصاص می‌دهم تا همزمان به بودجه بندی آزمون و برنامه امتحانات مدرسه برسم.

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها هستند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟

تاریخ و جغرافیا ، تسلط کامل به کتاب درسی به صورت خط به خط و حل تست‌های مختلف به صورت زمان‌دار و تحلیل سوالات بعد آزمون ، یافتن نکات جدید و یادداشت سوالات مهم آزمون در دفتر خودآموزی.

 

روش مطالعه یک درس تخصصی را که در آن چالش داشته‌اید را بنویسید؟

روش درس تخصصی ریاضی: اول حل مثال‌های کتاب درسی سپس سوالات مشابه و هم سطح با آن‌ها سپس مشاهده‌ی فیلم‌های آموزشی کانون و در نهایت تثبیت آموخته‌ها با استفاده از کتاب‌های تست آبی و سه سطحی.

 

دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفترچه کمکی به شما می‌کند؟

بله ، استفاده از دفتر برنامه‌ریزی باعث شد که بتوانم به طور صحیح هم برای مدرسه و هم برای بودجه‌بندی آزمون درست برنامه‌ریزی کنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را روز آزمون انجام می‌دهم و سوالاتی که به آنها پاسخ اشتباه داده‌ام و یا نزده‌ام یا وقت زیادی گرفته است را بررسی و تحلیل و تمرین می‌کنم و علت اشتباه پاسخ دادن به سوالات را پیدا می‌کنم و در کتاب خودآموزی می‌نویسم که بعدا دوباره مرور کنم و با تحلیل همه سوالات ، نکات بسیار مهم آن‌ها را پیدا و یادداشت می‌کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده حامی من هستند و با فراهم کردن شرایط بسیار عالی برای درس خواندن و آرامش و انگیزه‌ای که به من می‌دهند نقش بسیار مهمی در پیشرفت من داشته‌اند.

 

سال گذشته برای امتحان‌های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه‌ای گرفتید؟

مطالعه کتاب‌های درسی و مرور و مطالعه مطالب و حل کردن انواع نمونه سوال که نتیجه‌ی بسیار خوبی برای من داشت. یاد گرفتم که علاوه بر روش‌های مطالعه قبلی ، با توجه به نهایی برگزار شدن امتحانات، تعداد نمونه سوالاتی که برای هر درس حل کردم را چندین برابر کنم تا معلوماتم بیش از پیش تثبیت گردد.

 

برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله از کتاب‌های سه‌سطحی استفاده و سوالات امتحانی را نیز از سایت کانون دانلود می‌کنم.

 

برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

مرور مطالب سال گذشته و امسال و همچنین پیش‌خوانی مطالب سال آینده.

 

آیا از سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله ، تقریبا هر روز به سایت کانون مراجعه و بیشتر به قسمت‌های مقطع من و ویدیو‌های آموزشی مراجعه می‌کنم.

 

کدام کارنامه‌های سایت کانون بیشتر استفاده می‌کنید؟

کارنامه‌ی اصلی و مهم‌تر از همه از کارنامه‌ی اشتباهات استفاده می‌کنم تا دوباره همان اشتباه را در سوال‌های مشابه در آزمون‌های بعدی تکرار نکنم.

 گفت‌وگو محمدرضا باقرآبادی عضو باشگاه پانصدتایی‌ها یازدهم انسانی

 

Menu