حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-7

ساعت مطالعه من در فصول مختلف متفاوت بود اما حداقل در سال دوازدهم، روزانه میانگین 11 ساعت می‌خواندم...

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-7



حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-7

امیر اصانلو داستانی، رتبه‌ی 37 تجربی منطقه‌ی 2 از گرمسارِ سمنان، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

ساعت مطالعه من در فصول مختلف متفاوت بود اما حداقل در سال دوازدهم، روزانه میانگین 11 ساعت می‌خواندم. در برنامه‌ریزی و با توجه به برنامه‌ی راهبردی، به نقاط ضعفی که داشتم و میزان تسلط خودم در آن درس، توجه می‌کردم. در روزهای اول سعی می‌کردم درس‌ها را از روی کتاب و درسنامه کامل متوجه شوم و تست‌های ساده‌تر یا تست‌های مشابه کنکور را کار کرده و یاد می‌گرفتم. بعد سعی می‌کردم تا آخر هفته‌ی اول سایر تست‌ها را کار کنم تا تسلطم را افزایش بدهم. در هفته‌ی دوم هم مرور را با آزمون‌زدن برای افزایش تسلطم، انجام می‌دادم. آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال برای مرور و افزایش تسلط و همین‌طور افزایش شناخت بیشتر تیپ‌های سوالات به من کمک می‌کرد.

 

فاطمه رضایی، رتبه‌ی 22 انسانی منطقه‌ی 2 از فردیسِ البرز، دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

برای برنامه‌ریزی ابتدا بودجه‌بندی آزمون پیش رو را بررسی می‌کردم و سپس با نوشتن دروس و مباحث مختلف و تعداد تست‌هایی که برای هر درس نیاز دارم بزنم، آن‎ها را بر اساس اولویت‌های خودم در روزهای هفته پخش می‌کردم. به‌طور مثال دو درس محاسباتی ریاضی و اقتصاد یا دو درس حفظی مثل تاریخ و جغرافیا را در یک روز قرار نمی‌دادم. در سال دوازدهم در 6 ماه اول سال میانگین روزی 10 الی 12 ساعت درس می‌خواندم اما بعد از نوروز این ساعت مطالعه به روزی 12 تا 14 ساعت رسید. در 6 ماه اول سال سعی می‌کردم بیشتر دروس را به صورت تشریحی مطالعه کنم اما بعد از عید زمان بیشتری را به تست‌زنی اختصاص دادم. آزمون هدف‌گذاری به من کمک می‌کرد که تا متوجه شوم که دروس جدید را تا چه حد دقیق مطالعه کردم و در کدام قسمت‌ها ضعف دارم تا در آن‌ها را در هفته‌ی دوم جبران کنم. آزمون مشابه پارسال هم به من در مرور مطالب و شناخت ضعف‌ها قبل از آزمون اصلی کمک می‌کرد.


 آریا کهنبانی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر شریف از شهرقدسِ تهران، رتبه‌ی 20 ریاضی منطقه‌ی 3

من در سال دوازدهم به‌طور میانگین روزی 8 ساعت مطالعه داشتم؛ روزهایی که به مدرسه می‌رفتم روزی 5 تا 6 ساعت و در روزهای تعطیل 9 الی 11 ساعت درس می‌خواندم. به‌نظرم نکته‌ی اصلی که باعث موفقیت افراد می‌شود حفظ پیوستگی در طول زمان مطالعه است. در سال دوازدهم بیشتر زمانم را برای تست‌زنی اختصاص داده و تشریحی‌خواندن من تا عید، به صورت مقطعی و در زمان امتحانات مدرسه بود که البته بعد از عید و برای امتحانات حدود 30 تا 40درصد زمانم به تشریحی خواندن اختصاص یافت. در فاصله‌ی دو هفته که آزمون داشتم، هفته‌ی اول را بیشتر روی آموزش و درک مفاهیم کار می‌کردم (البته به همراه تست‌زدن) و هفته‌ی دوم را به مرور و افزایش سرعت تست‌زنی اختصاص می‌دادم.

 

عسل شهبازی، رتبه‌ی 34 انسانی منطقه‌ی 2 از بهبهانِ خوزستان، دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

برای 2 هفته بر اساس برنامه‌ی راهبردی برنامه‌ریزی می‌کردم. هفته‌ی اول را بیشتر به خواندن درس‌ها اختصاص داده بودم و هفته‌ی دوم هم به مرور و تست‌زنی بیشتر اختصاص داشت. در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم میانگین 5 ساعت و در روزهای تعطیل 9 ساعت درس می‌خواندم. امتحانات را هم جدی می‌گرفتم و ضمن تشریحی‌خواندن برای آنه‌ا، هم زمان تست هم کار می‌کردم که با این روش هم برای امتحانات و هم برای کنکور آماده باشم. شرکت در آزمون هدف‌گذاری باعث می‌شد که متوجه نقاط ضعفم بشوم و هفته‌ی دوم بیشتر روی آن‌ها کار کنم و آزمون مشابه پارسال هم باعث آمادگی بیشتر من برای آزمون اصلی می‌شد. آزمون‌های هدیه را هم که خودش یک آزمون جامع بود، شرکت می‌کردم.


حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-2                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-4                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-5                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-6                        

Menu