حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-6

معمولا بر اساس بودجه‌بندی برنامه‌ی راهبردی، هفته‌ی اول را به مطالعه دروس پایه و هفته‌ی دوم را به مطالعه‌ی...

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-6



حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-6

صدرا جلال جباری، رتبه‌ی 31 تجربی منطقه‌ی 1 از تبریز، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

معمولا بر اساس بودجه‌بندی برنامه‌ی راهبردی، هفته‌ی اول را به مطالعه دروس پایه و هفته‌ی دوم را به مطالعه‌ی دروس سال دوازدهم اختصاص می‌دادم. هدف اصلی من با این برنامه رسیدن به کل برنامه‌ی آزمون بود. ساعت مطالعه‌ام تا نوروز حدود 8 ساعت بود که بعد از آن نزدیک به 10 ساعت رسید. معمولا هم در هر هفته 2 تا 3 پارت 1.5 ساعتِ برای مطالعه دروس عمومی هم اختصاص می‌دادم. نحوه مطالعه‌ی من در دروس اختصاصی به این‌صورت بود که ابتدا در دروس زیست و شیمی متن کتاب درسی را بررسی کرده و سپس درسنامه را می‌خواندم و در نهایت (60 تا 70درصد از زمان) را به تست‌زنی اختصاص می‌دادم اما در ریاضی و فیزیک  بعد خواندن درسنامه یا جزوه سراغ تست رفته و نزدیک به آزمون یک مرور سریع روی حفظیات کتاب درسی هم می‌کردم. 

 

علیرضا عباسی زاهد، دانشجوی ریاضیات و کاربردهای شریف از چابکسرِ گیلان

در دو هفته پیش رو برای هر آزمون طبق برنامه‌ی راهبردی، برای هر هفته مطالعه یکی از پایه‌ها را انتخاب می‌کردم؛ برای پایه‌ای که تسلط کم‌تری در آن داشتم، هفته‌ی اول و پایه‌ای که تسلط بیشتری بر روی آن داشتم، هفته‌ی دوم را برای مطالعه آن در نظر می‌گرفتم. همیشه هم قبل از آزمون و در روز پنجشنبه برای آمادگی بیشتر و رفع ایرادات و نقص‌های خودم آزمون مشابه پارسال را کار می‌کردم. ساعت مطالعه من از تابستان و از مرداد ماه، میانگین 7 تا 8 ساعت تا بهمن ماه بود و از بهمن میانگین روزی 9 تا 10 ساعت مطالعه داشتم و در هنگام مطالعه هم‌زمان کار تشریحی و تستی را انجام می‌دادم. آزمون‌های مشابه پارسال را کار می‌کردم که باعث می‌شد ایرادات و نقص‌های خودم را پیدا کنم و تا جای ممکن آن‌ها را تا آزمون اصلی برطرف کنم.

 

مهسا خلیلی، رتبه‌ی 13 انسانی منطقه‌ی 1 از تبریز، دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

حداقل روزی 10 ساعت درس می‌خواندم که در ماه‌های آخر به 12 ساعت هم رسیده بود. در دروس اختصاصی بیشتر بر تست‌زنی تمرکز داشتم و با آزمون‌های مبحثی مباحث را بازیابی می‌کردم. از نیم‌سال دوم به‌طور جدی دروس عمومی را مطالعه کردم که مطالعه تشریحی من از این بازه به بعد به 40درصد از کل زمانم رسید. در هفته‌ی اول سعی می‌کردم مباحث را بر اساس برنامه‌ی راهبردی و بودجه‌بندی آن بخوانم و هفته‌ی دوم را به آزمون و بازیابی مطالب اختصاص بدهم. چهارشنبه و پنجشنبه‌های قبل آزمون، از خودم آزمون می‌گرفتم تا مدیریت زمان را هم تمرین کرده باشم. آزمون هدف‌گذاری باعث می‌شد که دید بهتری نسبت به آزمون اصلی پیدا کنم و مسیر فکری طراح را متوجه شوم. از طرفی من علاوه بر آزمون مشابه پارسال، آزمون‌های سالهای قبل‌تر را هم کار می‌کردم تا با تعداد سوال بیشتری بر اساس بودجه بندی آزمون آشنا شوم.

 

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-2                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-4                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-5                        

Menu