حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-5

ابتدا با توجه به برنامه‌ی راهبردی مباحث خوانده نشده یا مباحثی که تسلط کمی در آن‌ها داشتم، یاد می‌گرفتم ...

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-5



حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-5

محمدعرفان زارع، رتبه‌ی 19 تجربی منطقه‌ی 2 از آبادهِ فارس، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

ابتدا با توجه به برنامه‌ی راهبردی مباحث خوانده نشده یا مباحثی که تسلط کمی در آن‌ها داشتم، یاد می‌گرفتم و بعد از آن تست‌زنی را انجام می‌دادم. کار من ابتدا از درس‌های دوازدهم شروع می‌شد و بعد به مرور مباحث پایه و تست‌زنی آن‌ها می‌رسید. در مرحله‌ی بعد، تست‌زنی از منبع دوم را شروع کرده و بعد از اتمام آن به سراغ آزمون زدن می‌رفتم. در ابتدا سعی می‌کردم که آزمون‌های تک‌درس کار کنم و در مرحله‌ی بعد به سراغ آزمون‌های جامع گذشته می‌رفتم و در نهایت در پنج‌شنبه‌ی قبل آزمون، مرور تمامی دروس را در برنامه‌ام داشتم. روزانه حدود 7 تا 8 ساعت مطالعه می‌کردم که از این میزان حدود 80درصد زمان را به تست زنی اختصاص می‌دادم. در کل هفته‌ی اول عمدتا صرف مطالعه و آموزش و یادگیری و هفته‌ی دوم صرف تست‌زدن و آزمون‌زدن می‌شد. شرکت در آزمون هدف‌گذاری در هفته‌ی اول باعث می‌شد نقاط ضعف هفته‌ی اول خودم را شناسایی کنم تا برنامه‌ی هفته‌ی دومم شفاف و واضح شود. آزمون مشابه پارسال هم باعث می‌شد که هم مباحث آزمون یک بار دوره و هم تمرینی برای مدیریت آزمون برای من باشد.

 

امیرمحمد صلاحی فیض‌آبادی، دانشجوی مهندسی برق شریف از تربت حیدریهِ خراسان رضوی

روزهای جمعه‌ی بعد از آزمون با استفاده از برنامه‌ی راهبردی برای دو هفته بعد و آزمون بعد برنامه‌ریزی می‌کردم. سعی می‌کردم برای هر درسی در طول دو هفته برنامه داشته باشم. مثلا درس فیزیک را در دو هفته پخش می‌کردم به‌طوری که بتوانم هم درس را بخوانم و هم بتوانم برای آن تعداد تست مناسبی کار کنم. در سال‌های دهم و یازدهم به‌طور متوسط روزانه 5 تا 6 ساعت درس می‌خواندم و در سال دوازدهم در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم همین حدود و در روزهای تعطیل میانگین ساعت مطالعه من به 8 تا 10 ساعت می‌رسید. برنامه کلی من و هدفم در بین هر آزمون این بود که هفته‌ی اول را به یادگیری و هفته‌ی دوم را به مرور و تست بیشتر اختصاص می‌دادم. مطالعه تشریحی من فقط 2 ماه مانده به امتحانات نهایی بود و بقیه زمان‌ها را در طول سال برای کار تستی اختصاص داده بودم. من در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردم. دلیل آن هم این بود که این آزمون‌ها منبع خوبی هستند تا بتوانم داشته‌های خودم را محک بزنم و با تیپ تست‌های بیشتری آشنا بشوم.

 

امین ساعی، رتبه‌ی 7 انسانی منطقه‌ی 2 از بنابِ آذربایجان شرقی، دانشجوی حقوق دانشگاه تهران

برنامه‌ی راهبردی کانون را برای خودم شخصی‌سازی می‌کردم به‌این‌صورت که هفته‌ی اول کتاب‌های درسی و درسنامه‌ها را مطالعه کرده و تست‌های آموزشی کار می‌کردم. در هفته‌ی دوم مدت زمان کمی را برای مرور دروس صرف کرده و اغلب تست‌های زیاد و چالشی کار می‌کردم تا به همه‌ی تیپ‌های مختلف تستی اشراف و تسلط پیدا کنم. به‌طور میانگین در روزهایی که مدرسه بودم 5 الی6 ساعت و در روزهای تعطیل حدودا 9 تا 10 ساعت مطالعه داشتم. از این میزان 70درصد زمانم برای تست‌زدن و مابقی برای مفهومی و تشریحی‌خواندن اختصاص داشت. آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال می‌تواند به عنوان یک بانک سوال و پاسخ‌ها باشد که باعث یادگیری بیشتر خواهد شد.


حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-2                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3                        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-4 

Menu