حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3

با توجه به برنامه‌ی راهبردی آزمون پیش رو، بر اساس نقاط قوت و ضعفم مسیری دو هفته‌ای برای خودم طراحی می‌کردم...

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3



حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-3

محمدصادق برزگر، رتبه‌ی 8 تجربی منطقه‌ی 3 از میبدِ یزد، دانشجوی پزشکی تهران

با توجه به برنامه‌ی راهبردی آزمون پیش رو، بر اساس نقاط قوت و ضعفم مسیری دو هفته‌ای برای خودم طراحی می‌کردم و آن را به بخش‌های کوچک در هر روز تقسیم می‌کردم. ساعت درس‌خواندن وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است نه خود هدف؛ هدف تسلط بر مطالب است. در روزهایی که به مدرسه نمی‌رفتم حدود 11 ساعت و در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم حدود 4 تا 6 ساعت درس می‌خواندم. مهم‌تر از ساعت مطالعه این است که فرد برنامه و تلاش داشته باشد. من برای تشریحی‌خواندن با شیوه‌ای متفاوت روی سوالات امتحانات نهایی پارسال وقت گذاشتم. تشریحی‌خواندن را به صورت مقطعی دنبال می‌کردم و هر چه به امتحانات نهایی نزدیک‌تر می‌شدم، این زمان بیشتر می‌شد. در فاصله دو هفته روی 2 آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال دید ویژه‌ای داشتم. آزمون هدف‌گذاری برای کار بیشتر روی نمونه سوال بیشتر و یادگیری مطالب و آزمون مشابه پارسال هم برای شبیه‌سازی با آزمون اصلی کارساز بود.

 

امیرحسین زندی، دانشجوی مهندسی عمران شریف از گرمسارِ سمنان، رتبه‌ی 633 منطقه‌ی 2

برای برنامه‌ریزی ابتدا سراغ برنامه‌ی راهبردی می‌رفتم تا متوجه شوم که برای آزمون بعد بودجه‌بندی چیست. سپس سراغ تحلیل آزمون می‌رفتم و بعد آن با توجه به نقاط ضعف موجود (مباحث ضعیف یا در حد متوسط) شروع به برنامه‌ریزی می‌کردم. غیر از برنامه‌ریزی و در نظرگرفتن زمان برای مطالعه بودجه‌بندی آزمون بعد، زمان‌هایی را در طول هفته برای جبران عقب‌ماندگی‌ها هم مشخص می‌کردم. مورد دیگری که در برنامه لحاظ می‌کردم، اختصاص زمانی در طول هفته برای استراحت و تفریح بود که از افت کیفیت مطالعه جلوگیری کند. کف مطالعه من در هر روز 8 ساعت بود که حدود 20 تا 30درصد آن را به تشریحی‌خواندن و مابقی زمان را به تست‌زدن اختصاص می‌دادم. برنامه‌ی کلی دو هفته من به این صورت بود که در هفته‌ی اول مطالعه درس‌ها و حل تست‌های آموزشی و سبک و در هفته‌ی دوم را به حل تست‌های متوسط و سخت اختصاص می‌دادم. در فاصله‌ی دو هفته حتما در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردم چون این دو آزمون باعث شناخت نقاط قوت و ضعف من می‌شد و باعث می‌شد برای آزمون آماده‌تر بشوم.

 

نیلوفر طالبی، رتبه‌ی 6 انسانی منطقه‌ی 2 از قزوین، دانشجوی روان‌شناسی دانشگاه تهران

من طبق برنامه‌ی راهبردی کانون برای خودم برنامه‌ریزی می‌کردم. درس‌های دوازدهم را طبق برنامه‌ی مدرسه در طی روزهای هفته می‌خواندم که هم برای آزمون و هم برای مدرسه آماده باشم. دروس پایه را بیشتر در آخر هفته‌ها مطالعه کرده و تست می‌زدم و بخشی از برنامه را هم در طول هفته پخش می‌کردم. دروسی مثل عربی و تست آرایه را به‌شکل روتین تمرین می‌کردم و روزانه برای ریاضی تست می‌زدم. در سال دوازدهم به‌طور میانگین روزی 6 ساعت درس می‌خواندم ولی در آخر هفته‌ها به 7 تا 8 ساعت هم می‌رسید. در سال دوازدهم 30درصد زمانم را به تشریحی‌خواندن و 70درصد را هم به تست‌زدن اختصاص داده بودم. البته در دروسی مثل تاریخ ادبیات مطالعه مستمر متن کتاب را در برنامه‌ام داشتم. مجموع دو آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال کمک قابل توجهی برای آمادگی آزمون اصلی بود و در صورت تحلیل دقیق آن‌ها، پیشرفت زیادی در آزمون اصلی حاصل می‌کرد.


حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-1        

حمید آقالوئی: برترهای کنکور 1402 چگونه برنامه‌ریزی می‌کردند؟-2                        

            

Menu