صبا عینی : برنامه کانون سال هاست که نتیجه بخش بوده.

صبا عینی رتبه برتر کنکور 1400 تجربی و پشتیبان و یژه کانون : برنامه کانون سال هاست که نتیجه بخش بوده و گروهی از اشخاص مطمئن برای ساخت این برنامه هم فکری کرده اند .

صبا عینی : برنامه کانون سال هاست که نتیجه بخش بوده.

سلام 

من صبا عینی هستم 

رتبه 53 منطقه 1 کنکور تجربی سال 1401 

و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران


داشتن برنامه استانداردی که بتوان به آن اعتماد کرد در سال کنکور بسیار اهمیت دارد . برنامه کانون سال هاست که نتیجه بخش بوده و گروهی از اشخاص مطمئن برای ساخت این برنامه هم فکری کرده اند . همین باعث شد بین همه برنامه های آزمون های مختلف من کانون را معیار و مرجع قرار دهم . مهمترین ویژگی برنامه راهبردی کانون داشتن ایستگاه های جبرانی و جمع بندی به شکل منظم است . این برنامه به روند دانش آموز نظم می دهد و دورنمای خوبی برای کل سال کنکور ایجاد می کند . برنامه راهبردی مثل یک قطاری است که واگن های آن به هم اتصال دارند . با غیبت در آزمون این واگن ها از هم جدا شده و کارایی سابق را ندارند . پیوستگی در پایبندی به برنامه راهبردی کانون باعث شد بتوانم درس ها را منظم مطالعه و چندین بار مرور کنم و فراموشی ام به حداقل برسد  .

من درس سال کنکور هیچ آزمونی را غیبت نکردم ممکن بود برای آزمونی به تسلط 100 درصدی نرسیده باشم اما همچنان ترجیح می دادم آزمون را شرکت کنم و این تسلط کم را با افزایش ساعت مطالعه برای آزمون های بعدی رفع کنم . همچنین شخصی سازی برنامه راهبردی نکته مهمی است . من با توجه به برنامه مدرسه و کلاس ها در بعضی بازه های سال از برنامه راهبردی جلوتر می خواندم مثلا اگر مبحث یک آزمون سخت بود به جای دو هفته شاید سه یا چهار هفته قبل مباحث آن آزمون را مطالعه می کردم .

همانطور که می دانیم آزمون دادن بدون تحلیل ثمره چندانی ندارد . با تحلیل آزمون است که می توان عصاره یک آزمون را گرفت و برای پیشرفت درسی گام نهاد . در تحلیل آزمون به نظرم مهمترین چیز ریشه یابی است . صرفا مشخص کردن سوال های غلط و نزده و حل کردن آن ها کافی نیست .

باید ریشه یابی کنیم دقیقا چرا این سوال را غلط زدیم چرا بی دقتی کردیم و بی دقتی ها را در دفترچه ای یادداشت کنیم . از این علت ها برای آزمون های بعدی استفاده کنیم و قبل هر آزمون بی دقتی ها و اشتباهات و دلایل آن ها را مرور کنیم تا مبادا دوباره تکرار شوند .  سوالات مهم و نکته دار را مشخص کنیم که بعدا هم برای مرور به آن ها مراجعه کنیم .

پیوستگی در تحلیل آزمون باعث خودشناسی می شود و خودشناسی اولین گام برای پیشرفت است . تا وقتی به طور دقیق مشکل را پیدا نکنیم و واکاوی نکنیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم همه اشکالات ما خود به خود حل شوند .




دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، 

از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

Menu