فاطمه قدرتی: تمام تلاشم را می‌کردم که به برنامه پایبند باشم

گفتگو با فاطمه قدرتی، پشتیبان ویژه کانون، در خصوص اهمیت پایبندی به برنامه راهبردی و تحلیل آزمون‌ها

فاطمه قدرتی: تمام تلاشم را می‌کردم که به برنامه پایبند باشم

سلام من فاطمه قدرتی هستم 

رتبه 128 منطقه 2 كنكور ریاضی سال 1400

دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 

از اواخر سال یازدهم، مطالعه پیوسته خود را برای آزمون سراسری شروع کردم. در آزمون های قلم چی شرکت کردم و مطالعه ام بر مبنای برنامه راهبردی بود. با توجه به اینکه آزمون ها هر دو هفته یک بار برگزار می شد، یک بازه زمانی مناسب بود که هم بتوانم بعد از دو هفته با آزمون دادن آن را تحلیل کنم و عملکرد خودم را در این دو هفته مشاهده کنم و هم بتوانم با تعداد دفعات بیشتری درس ها را مرور کنم و اگر زمانی از برنامه راهبردی عقب ماندم، ناامید نشوم و بدانم که فرصت جبران آن را دارم؛ با این حال تمام تلاشم را می کردم که به برنامه پایبند باشم و این پایبندی باعث شد در مدت های زمانی به هم نزدیک هر بار درس ها را مرور کنم و آن ها را بهتر و عمیق تر یاد بگیرم.

یکی دیگر از ویژگی های مهم برنامه راهبردی، تقسیم مناسب مباحث در آزمون ها بود. برای مثال اگر در آزمون یک هفته مبحث حسابان دوازدهم تابع بود، از ریاضیات پایه هم مبحث تابع در آن آزمون می آمد که منجر به این می شد که بتوان تست های ترکیبی کار کرد و به جای تمرکز در یک پایه بتوان همزمان در دو یا سه پایه تمرکز کرد. همچنین مباحثی که از آنها تست بیشتری در کنکور می آمد و به اصطلاح مهم تر بودند، بیشتر در آزمون ها مرور می شدند.

با توجه به اینکه موسسه کانون بسیار شناخته شده است و هر ساله تعداد دانش آموزان زیادی در آن شرکت می کنند و نتیجه می گیرند، موجب این شد که برنامه هایم را طبق برنامه راهبردی پیش ببرم و بعد از چند ماهی که به این شیوه ادامه دادم و ویژگی های مثبت آن را دیدم و از آن نتیجه گرفتم باعث شد که به آن تکیه کنم.

در تمام سال سعی می کردم که در همه آزمون ها شرکت کنم ولی پیش آمد که در چند آزمون نتوانم شرکت کنم. برای پر کردن این خلأ در جمعه هایی که آزمون ها برگزار نمی شد، در خانه آزمون ها را از سایت دانلود می کردم و پاسخ می دادم و آن ها را تحلیل می کردم که بتوانم عقب ماندنم را جبران کنم.

در کنار برنامه راهبردی که در طی هفته بود، در آخر هفته ها بعد از آزمون های قلم چی، آن را به دقت تحلیل می کردم؛ یعنی بدون در نظر گرفتن زمان، سوال به سوال جلو می رفتم و ابتدا سعی می کردم آن را پاسخ دهم و بعد برگه پاسخ نامه آزمونم را بررسی می کردم که ببینم پاسخ آن سوال را داده ام یا نه، اگر داده بودم پاسخ نامه قلم چی را بررسی می کردم و در صورت داشتن نکته مهم آن را در دفتر تحلیلم می نوشتم و بعد به سوال بعدی می رفتم و اگر سوال را پاسخ نداده بودم و یا اشتباه پاسخ داده بودم آن مبحث را یادداشت می کردم که در آزمون های بعد از آنها تست بیشتری بزنم و رفع اشکال کنم و آن تست را هم در دفترم می نوشتم.

پیوستگی در تحلیل آزمون ها سبب شد که در مرور زمان اشکالاتم را رفع کنم و همچنین نکاتی که در آزمون ها بود را یادداشت کنم و یاد بگیرم و از آنها استفاده کنم و علاوه بر آن مرور بیشتری بر درس ها داشتم که نتیجه آن تثبیت بهتر درس ها در ذهنم بود.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

Menu