اهمیت برنامه راهبردی‌وتحلیل آزمون‌ها از زبان مهرشاد ایمانی نسب

مصاحبه با مهرشاد ایمانی نسب، پشتیبان ویژه کانون، در خصوص اهمیت برنامه راهبردی و تحلیل آزمون‌ها

اهمیت برنامه راهبردی‌وتحلیل آزمون‌ها از زبان مهرشاد ایمانی نسب

سلام من مهرشاد ایمانی نسب هستم 

رتبه 16 منطقه دو کنکور انسانی سال 1400 و دانشجوی رشته علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی تهران.

پایبندی به برنامه راهبردی برای من از هر چیزی واجب تر بود و برای هر آزمون به گونه ای برنامه ریزی می کردم که مباحث آن آزمون طی دو هفته خوانده شوند . پایبندی من به برنامه راهبردی باعث شد که من علاوه بر برنامه ریزی های کوتاه مدت ، یک برنامه ریزی بلند مدت و دورنمای کلی از مباحث داشته باشم .

به نظرم مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی آزمون های کانون این است که یک برنامه ریزی بلند مدت به دانش آموز می دهد و دانش آموز می تواند بر اساس آن ، برنامه ریزی های کوتاه مدت برای خودش داشته باشد. همچنین وجود ایستگاه های جبرانی در برنامه راهبردی که باعث مرور مباحث و یادگیری عمیق آنها می شود را نباید نادیده گرفت . 

دانش آموز برای اینکه مباحث را به صورت منظم و پیوسته پیش ببرد ، نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت دارد که برنامه راهبردی این کار را برای دانش آموز انجام می دهد و به مطالعه‌ی دانش آموز نظم می دهد. همچنین پیشروی مناسب برنامه راهبردی در مباحث باعث یادگیری عمیق مفاهیم و مرور آنها می شود. به همین خاطر است که باید به برنامه راهبردی تکیه کرد و همراه آن پیش رفت . 

من در سال کنکورم در هیچ آزمونی غیبت نداشتم و همه‌ی آزمون ها را شرکت کردم اما اگر اتفاق می افتاد که در آزمونی نتوانم شرکت کنم ، قطعاً خودم آن آزمون را در منزل حل می کردم و البته شرایط آزمون را هم در منزل رعایت می کردم . این امر باعث می شود که مطالعاتی که طی دو هفته برای آن آزمون داشتم تلف نشود و همچنین ارزیابی از عملکرد خود طی این دو هفته از طریق آزمون دادن داشته باشم .

به نظر من آزمون دادن بدون تحلیل کردن ، فرقی با آزمون ندادن ندارد ؛ چرا که اهمیت تحلیل آزمون اگر بیشتر از خود آزمون دادن نباشد ، قطعاً کمتر از آن هم نیست . پیوستگی من در تحلیل آزمون باعث شد که بعد از هر آزمونی ، بسیاری از نکات تستی و کنکوری را که مستقیماً در کتاب درسی یا حتی کتاب های کمک درسی به آنها اشاره ای نشده است را به صورت حاشیه نویسی یا خلاصه نویسی داشته باشم . 

اهمیت تحلیل آزمون از این جهت است که عملکرد ما را ارزیابی می کند و نقاط ضعف و قدرت مان را به ما نشان می دهد. همچنین باعث یادگیری یک سری نکات تستی و کنکوری می شود که شاید در کتاب درسی یا حتی کتاب های کمک درسی مستقیماً مورد اشاره قرار نگرفته است . تحلیل آزمون باید دقیق ، مفصل ، با جزئیات و با حوصله انجام شود . تحلیل آزمون ممکن است به اندازه‌ی خود آزمون وقت گیر باشد ولی نباید به این بهانه آن را کنار گذاشت. همچنین نکات جدیدی که از تحلیل آزمون استخراج می شود حتماً باید حاشیه نویسی یا خلاصه نویسی شود.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

 

Menu