علی درفکی: تحلیل آزمون، سنگ بنای پیشرفت دانش‌آموز کنکوری است

مصاحبه با علی درفکی، پشتیبان ویژه کانون، در خصوص اهمیت توجه به برنامه راهبردی، پیوستگی و تحلیل آزمون‌ها

علی درفکی: تحلیل آزمون، سنگ بنای پیشرفت دانش‌آموز کنکوری است

سلام

من علی درفکی هستم 

رتبه ۴۶۵ منطقه ۲ کنکور سراسری رشته تجربی سال ۱۳۹۸ و رتبه ۳۶۰ کنکور منحصرا زبان همان سال

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز

از آنجایی که مسیر کنکور بخصوص در سال دوازدهم مسیر بسیار سخت و پرحجمی است، کوچکترین اشتباه در محاسبه نحوه پیشروی منجر به اتلاف تایم می‌شود. من در سال کنکور سعی می‌کردم با رعایت پیشروی برنامه راهبردی سرعت پیشرویم را حفظ کنم و این موضوع برای من دو فایده داشت؛ اولی این بود که از بابت ایستگاه‌های جمع‌بندی، مرور و همچنین اتمام مطالب در تایم‌های مشخص‌شده اطمینان خاطر داشتم. دومی این بود که می‌توانستم در یک رقابت واقعی با رقبای هم‌تراز خود شرکت کنم و علاوه بر سرعت پیشروی کیفیت پیشروی خود را نیز بسنجم.

مهمترین ویژگی برنامه راهبردی کانون ارائه یک نقشه راه یک‌ ساله از مهر تا کنکور است؛ در این برنامه ایستگاه‌های جبرانی، تاریخ و تعداد مرور گنجانده شده که امکان برنامه‌ریزی تحصیلی بلند مدت و همچنین پای‌بندی به آن را افزایش می‌دهد. همچنین امکان شخصی سازی و تعیین استراتژی را نیز برای داوطلبانی که به هرعلت نتوانسته اند تابحال با برنامه راهبردی پیشروی کنند فراهم می‌کند.

از نظر من برنامه راهبردی کامل‌ترین راهنمای نحوه مطالعه و مرور در سال تحصیلی است و امکان رقابت واقعی را نیز در آزمون‌ها ایجاد می‌کند.

من در سال کنکور به طور کامل با آزمون‌ها و برنامه راهبردی پیشروی کردم و خداروشکر در آزمون‌ها غیبت نداشتم. اما در سال‌های قبل اگر غیبتی داشتم تلاش می‌کردم برنامه‌ام را فشرده‌تر کنم تا به بودجه‌بندی عقب افتاده برسم.

تحلیل آزمون، سنگ بنای پیشرفت دانش‌آموز کنکوری است و پیوستگی در این کار، باعث استمرار پیشرفت دانش‌آموز می‌شود. من با تحلیل آزمون به مرور و در طول سال تسلطم بر درس‌ها بیشتر شد، نقاط ضعفم برطرف و نقاط قوتم تثبیت شد. از نظر من تحلیل آزمون درست و مناسب بر دو اساس ارزیابی می‌شود؛ اولی پیدا کردن تمام ایرادات آموزشی و نقص‌های علمی و رفع آن‌ها و دومی رفع ایرادات مطالعاتی. من همیشه پس از آزمون، آزمون را بطور کامل تحلیل می‌کردم تا اولاً تمام نکات و مطالب درسی را یاد بگیرم و همه تست‌ها را بلد باشم و دوماً این موضوع را بررسی می‌کردم که نکاتی که در آزمون بلد نبودم از کجا منشاء گرفته بودند؛ میزان مطالعه‌ام کم بود، منبع مطالعاتی‌ام غیراستاندارد بود، بی‌دقتی کرده بودم یا .....

با رفع این عامل بطور خودبخود هر آزمون نکات کمتری بود که من قبلا ندیده باشم و یاد نگرفته باشم!


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

Menu