لیلا مصطفایی: تمام سعی خود را کردم با برنامه راهبردی پیش بروم

مصاحبه با لیلا مصطفایی در خصوص اهمیت پیوستگی، برنامه راهبردی و تحلیل آزمون‌ها

لیلا مصطفایی: تمام سعی خود را کردم با برنامه راهبردی پیش بروم

سلام من لیلا مصطفائی‌ دانشمند هستم.

رتبه 73 منطقه 1، کنکور انسانی سال 1400 و دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تهران هستم.

یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت کنکور، شرکت در آزمون‌های معتبر و شبیه ساز کنکور می‌باشد. در سال کنکور برای انتخاب آزمون مناسب و شرکت در آن عوامل مختلفی را بررسی کردم از جمله داشتن برنامه راهبردی دقیق‌ و منظم. برنامه راهبردی باید هر درس و هر پایه را جداگانه و به شکل دقیق تقسیم بندی کند. در برنامه راهبردی باید برای هر درس، مشخص شود که کدام بخش، کدام مبحث و کدام صفحات مطالعه شوند. در این‌ حالت کاملا بخش‌های مختلف تفکیک و از گمراهی جلوگیری می‌شود. مهمترین مولفه در آزمون‌ها، مرور شدن مطالب است‌. مطالب پایه که پس از گذر زمان فراموش می‌شوند باید طبق برنامه‌ریزی درست مرور شوند.

 در سال کنکور، خصوصا ماه‌‌های پایانی تمام سعی خودم را کردم که مطابق با برنامه‌ راهبردی پیش بروم. هر هفته برنامه‌ریزی درسی خودم را طبق برنامه راهبردی می‌نوشتم و مطابق با آن به مطالعه می‌پرداختم و تست‌های آن بخش را انجام می‌دادم.

پیوستگی در عمل به برنامه راهبردی در افزایش درصد و تراز و در نتیجه پیشرفت بسیار کمک کننده است. برنامه ریزی طبق برنامه راهبردی باعث نتیجه بهتر می‌شود. همچنین در برنامه‌ راهبردی بخش‌های مختلف و خصوصا مباحث مهم‌ دروس، چندین بار مرور و تکرار و همین باعث تثبیت مطالب می‌شود‌.

در طول سال تحصیلی، دو بار در آزمون غیبت داشتم. اما، بلافاصله آن‌را جبران کردم. سعی می‌کردم در پردازش دوم شرکت کنم، اما اگر نمی‌توانستم، سوالات ‌را دانلود می‌کردم و طبق زمانبندی درست آنها را پاسخ می‌دادم و سپس تحلیل می‌کردم.همه آزمون‌هایی که شرکت می‌کردم؛ تک تک سوالاتشان را تحلیل و نکات مهم آنها را یادداشت می‌کردم. در آزمون‌های بعدی و به خصوص آزمون‌های ‌های جامع، نکات را مرور می‌کردم و این مورد بسیار در افزایش درصد و تراز و بهبود رتبه به من کمک کرد.

تحلیل خوب باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. به طور مثال دقیقا کلمات پاسخنامه تشریحی را ننویسیم، بلکه به زبان ساده خودمان باید تحلیل کنیم. تحلیل آزمون بهتر است در روز آزمون انجام شود و به روزهای دیگر‌ محول نکنیم.  علاوه بر سوالات غلط و نزده آزمون، سواات صحیح خود را نیز تحلیل کنیم و پاسخنامه تشریحی آنها را دقیق مطالعه کنیم (چون احتمال دارد روشی که با آن به پاسخ درست رسیده ام روش صحیحی نباشد یا بسیار زمانبر باشد یا حتی امکان دارد پاسخ را به شکل شانسی انتخاب کرده‌ باشیم). قبل از هر آزمون (خصوصا آزمون‌های جامع) تحلیل‌های قبلی خود را دقیق مرور کنیم و نکاتشان را دوباره مطالعه کنیم. بهتر است دفتر جداگانه‌ای برای تحلیل آزمون داشته باشیم و در بخش ابتدایی تحلیل هر درس، نام فصل، درس و مبحث مربوطه را یادداشت کنیم.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)

و همچنین میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید.

Menu