روش مطالعه قهرمان پیشرفت، امیررضا برخورداری، در زیست و شیمی

کلکسیون روش مطالعه قهرمان پیشرفت، امیررضا برخورداری ، در زیست و شیمی

روش مطالعه قهرمان پیشرفت، امیررضا برخورداری، در زیست و شیمی

استان و شهر: تهران

پایه و رشته: یازدهم تجربی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 4590

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6517

پیشرفت تراز : 1927


سلام... 

من امیررضا برخورداری هستم تراز برتر رشته تجربی 

در این مقاله میخواهم تجربیاتم را دردو درس شیمی و زیست شناسی که نقطه قوت من در ازمونهای قلمچی و دیگر ازمون ها بود با شما به اشتراک بگذارم. 

زمان و تایمی که برای هر درس میگذارم بستگی به مقدار ضریب آن در کنکور و ازمون های ازمایش و همچنین وضعیتم در آن درس دارد. 

درس شیمی هم با ضریب 9 دومین درس مهم و تاثیر گذار در کنکور است که اهمیت بسزایی به شخصه برای من دارد و خب علاقه ی زیادی هم به این درس دارم. 

به طور میانگین روزانه بین 3 تا 4 ساعت برای درس شیمی وقت می‌گذارم. 

من شیمی را به دو بخش استوکیومتری و حفظیات تقسیم میکنم که 40 درصد زمانم را روی بخش حفظیات و 60 درصد باقی مانده را روی بخش استوکیومتری می گذارم .البته این تایم ها زمانی که من اشکالی یا ضعفی در مطلبی داشتم تغییر میکنند. برای بخش حفظیات حتما مو به موی کتاب درسی را کامل می خوانم تا بتوانم ذهنیت طراحان سوالات تستی را مطابقت دهم و با توجه به متن کتاب به پاسخ صحیح برسم. نوع درس خواندن من هم با توجه به اینکه سوالات در چه سطحی هستند فرق می کند. اگر سوالات سطح آسان یا متوسطی داشته باشند، به دو روش تستی و تشریحی حل و هرکدام را دو بار تحلیل می کنم؛ اما اگر سوالی سطحش بالا و سخت باشد، از نقطه نظر تست بیشتر و راحت تر ان را درک و حل میکنم. 

درس زیست شناسی با توجه به اینکه بسیار فرار است سعی می کنم که هر روز در برنامه درسی خود جایگاه ویژه ای برایش قائل باشم و زمان زیادی صرف ان کنم. بیشتر زمان زیست خواندنم را به تست زنی می گذرانم چون در ازمون های تستی طرز تفکر طراح سوال مهم هست و هرچقدر تست بیشتری بزنم بهتر و سریع تر به جواب مورد نظر می رسم. تفاوتی که درس زیست شناسی با بقیه دروس دارد تعداد بالای شکل های ان است که اگر شکلی را به طور خوب و قابل قبولی تحلیل نمی کردم در 90 درصد از سوالات درمانده می ماندم. یک صفحه که اَشکال زیادی را شامل میشود، بیشتر از یک صفحه از متن کتاب تحلیل و نکته دارد. 

یادتان باشد سواد تست زدن خیلی مهم هستش درواقع نقطه قوت من در تست زنی سواد تستی من بوده است. سواد تست زنی همان توجه شما سر جلسه ازمون به سوالات سخت و اسان و زمان بر هستش که باید با تلاش و تست زنی بسیار ان را تقویت و بهبود بخشید که قطعا نتیجه ی شگرفی به شما می دهد.

Menu