استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (1)

دانش‌آموزان برتر از استراتژی خود در هفته آخر و روز کنکور می‌گویند

استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (1)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوند. خواندن این گزارش‌ها را به یک یک شما توصیه می‌کنیم.



استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (1)


سعید ذکی ، رتبه 124 منطقه 3 ، دانشجوی داروسازي دانشگاه تهران

دو هفته قبل از کنکور وارد تورق سریع شدم و به صورت چشمی کتاب درسی را مرور می‌کردم. در مرور درس زیست‌شناسی به تصاویر کتاب دقت می‌کردم و نکات مهم را برای خودم یادآوری می‌کردم و به جای خواندن کل کتاب، اگر در یادآوری نکات مهم مشکل داشتم، برای آن قسمت کتاب درسی را مطالعه می‌کردم. در درس ریاضی هم مرور تیپ تست‌های نظام جدید مدنظرم بود و در واقع تمرکز اصلی خودم را روی همین سوالات گذاشتم.

 منبع من در تورق سریع آزمون‌های جمع‌بندی کانون بود چون نسبت به آزمون‌ها کامل‌تر بودند و بیشترین شباهت را به کنکور داشتند. من در هر سه این آزمون‌ها شرکت کردم و تحلیل آن‌ها را انجام دادم و نکات این آزمون‌ها را در هفته تورق سریع خواندم.




معصومه نورمحمدی ، رتبه 224 انسانی منطقه 2، دانشجوی آموزش زبان و ادبيات فارسی دانشگاه فرهنگيان

من قبلا قسمت‌های مهم کتاب درسی را نشان‌دار کرده بودم و در تورق سریع، آن قسمت‌ها را به ترتیب صفحه مرور کردم. برای درس ریاضی قواعد و فرمول‌ها را خواندم ولی چیزی حل نکردم. چون برای تورق فقط یک هفته داشتیم، بیشتر روی مرور کتاب درسی تمرکز کردم. با توجه به این‌که رشته من انسانی بود و بیشتر درس‌ها ماهیت حفظی دارند پس به نظرم مرور کارسازتر بود. من روز قبل کنکور قواعد عربی را مرور کردم و مابقی روز استراحت کردم.

اتفاق غیرمنتظره روز کنکور من در دفترچه دوم افتاد. این دفترچه سخت‌ترین دفترچه بود که در کنار آن برهم‌خوردن نظم حوزه، عدم تطابق صحیح زمان دفترچه 1 و 2 آرامشم را به‌هم زد و چند دقیقه اول را از دست دادم. در درس اول چند سوال را از دست دادم. ولی سریع سراغ تمام سوال‌های ساده تک تک درس‌ها رفتم و از همه درس‌ها، سوالات ساده را حل کردم تا چیزی از دست ندهم و بعد در زمان اضافه برگشتم و سوالات بیشتری از هر درس جواب دادم.



ثنا بابایان، رتبه 7 ریاضی منطقه 1، دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف 

من برای هفته آخر علاوه بر این‌که برای عمومی ها یک روز در میان کار می کردم، نکته‌هایی که برای هر درس اختصاصی نوشته بودم را هم دوباره می‌خواندم. همین برنامه را تا یک روز قبل کنکور داشته و روز قبل درس نخواندم. توصیه می‌کنم دانش‌آموزان به خود استرس ندهند، چون هر چه لازم بوده تا الان تلاش کرده‌اند و آرامش مهم‌تر است. 

در جلسه وقتی به سوالات حسابان و هندسه رسیدم، دیدم کل سوالات درس دشوار هستند، 5 دقیقه استراحت کردم، تغذیه خوردم و برگشتم، لازم است دانش‌آموزان این را بدانند که این سختی برای همه هست و فقط برای آن‌ها نیست و نباید بترسند. در همین چند دقیقه استراحت، زمان از دست نمی‌رود بلکه وقتی با آرامش بر می‌گردید و به سوالات با تمرکز پاسخ می‌دهید، برنده هستید. من هم همین کار را کردم و بعد از اندکی استراحت برگشتم و به سوالات پاسخ دادم. نظم دفترچه را رعایت کردم. مهم است که تا روز کنکور و در طول سال هر کاری انجام داده‌ایم، در جلسه هم همان را اجرا کنیم.


Menu