استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (9)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاض

استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (9)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوند. خواندن این گزارش‌ها را به یک یک شما توصیه می‌کنیم. 


استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (9)

امیرحسین قاسمی گل افشانی ، رتبه 73 تجربی منطقه 2، دانشجوی پزشکي دانشگاه شهید بهشتی

در هفته آخر درس‌های حفظی را مرور کردم، به کلیات اهمیت دادم و البته فرمول‌ها را هم مرور کردم. تست‌های سخت اصلاً نزدم و فقط تست‌های استاندارد در این هفته کار کردم.

سوال‌های خوب و مهم آزمون‌های جامع وکنکورهای سال‌های قبل را در درس زیست از قبل می‌شناختم که در حد مرور آن‌ها را مطالعه کردم. حل سوالات خیلی جزئی را هم انجام دادم. در کل هفته آخر بیشتر مطالب حفظی و مروری بود و فقط از خود کتاب درسی خواندم که به نظرم بهتر است. صبح روز قبل کنکور هم قسمت‌های حفظی فیزیک را مرور کردم. 

در جلسه کنکور احتمال دارد سوالاتی ببینید که حتی اگر زیاد هم خوانده باشید دچار چالش ‌شوید. گاهی پیش می‌آید بعضی دانش‌آموزان روی چنین سوالی می‌مانند. این موضوع برای من پیش آمد ولی من آن سوال را رد کردم و در نظر گرفتم که اگر وقت باشد، دوباره به آن برگردم.

همچنین آن روز عینکم را در منزل جا گذاشته بودم. البته خیلی مشکل نبود ولی خانواده به دستم رساندند. 

برخی دانش‌آموزان از جمله خود من دوست دارند سوالات درسی که نقطه قوت آن‌ها است، دشوارتر باشد تا تراز بالایی بدهد و روی آن تراز و درصد حساب می‌کنند. اگر در چنین شرایطی دیدند سوالات آن درس راحت و ساده است، نگران از دست دادن تراز در جلسه آزمون نباشند و فقط به سوالات با تمرکز پاسخ دهند تا در درس‌های دیگر جبران کنند.



نرگس زالی ، رتبه 614 انسانی منطقه 2، دانشجوی آموزش ازبان عربی دانشگاه فرهنگيان

برای هفته آخر در حد 3-2روز اول هفته درس‌های حفظی را خواندم و خلاصه نویسی‌ها و نشان‌دارها را با تورق سریع، مرور و در ذهنم بازیابی کردم. بقیه روزها را شبیه سازی کنکور و تحلیل سوالات کنکور را انجام دادم. روز قبل از کنکور نکاتی که از کنکورهای سال های قبل یادداشت کرده بودم، تا ظهر مرور کردم و شب زودتر خوابیدم.

چالش من در جلسه کنکور درس اقتصاد بود که سخت‌تر از سال‌های قبل بود و مورد انتظار من نبود ولی من آرامشم را حفظ کردم و فقط آن‌هایی که بلد بودم را پاسخ دادم. برای ریاضی زمان کم آوردم ولی از قبل برنامه‌ریزی کرده بودم و به سراغ سوالاتی که سوالاتی می‌توانم در حد 30 ثانیه جواب می توانم بدهم تا به جواب برسم، رفتم و برای آن‌ها وقت گذاشتم و توانستم 40درصد بزنم.

توصیه می‌کنم در زمان انتظار تا توزیع دفترچه‌ها برای حفظ آرامش به نتیجه کنکور یا سوالات اصلا فکر نکنند و به چیزهای دیگر فکر کنند. من خودم به تفریحات تابستان فکر کردم و باعث آرامش من شد و من فکر می‌کنم این آرامش برای شروع پاسخگویی مهم است.



علیرضا باباخانی ، رتبه 131 تجربی منطقه 3، دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران

برای درس زیست به پیشنهاد بقیه در این هفته کتاب‌ درسی و شکل‌های کتاب را مرور کردم. البته نگاه چشمی هم به قسمت‌هایی که جزئیات آن یادم رفته بود، انداختم تا یادآوری شوند. برای بقیه درس‌ها هم به همین روش مرور انجام دادم. 

در کل برای فیزیک و ریاضی در هفته آخر کار زیادی نکردم. برای فیزیک مرور فرمول‌ها را داشتم تا اگر فراموش شده باشد، تمرین کنم تا یادآوری شود و برای ریاضی چون قبلاً زیاد کار کرده بودم، نیازی به مرور نداشتم. برای شیمی تمرکزم روی حفظیات و بخش‌هایی بود که همیشه سوال دارند. مثل فصل 2 شیمی دوازدهم که معمولا 3-2 سوال در کنکور دارد و آن‌ها را مرور کردم. 

درجلسه کنکور استرس زیادی نداشتم. با چند تا از دوستانم با هم در حوزه بودیم و با دوستان صحبت کردیم و این باعث شد حال و هوایم عوض شود. توصیه می‌کنم در جلسه کنکور آرامش داشته باشند و به عبارتی دست و پای خود را گم نکنند. در هنگام پاسخگویی و بعد از پایان دفترچه دوم، انرژی من تمام شد که سریع شکلات خوردم و بهتر شد، به همین دلیل تاکید دارم کنکوری‌ها حتماً همراه خود تغذیه داشته باشند. 



Menu