استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (10)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاض

استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (10)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوند. خواندن این گزارش‌ها را به یک یک شما توصیه می‌کنیم. 


استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (10)

یمنا شاکریان ، رتبه 184 منطقه 2، دانشجوی دندان‌پزشکی دانشگاه شیراز

برای دروس اختصاصی در هفته تورق سریع با روش‌های زیر عمل کردم: برای فیزیک و ریاضی فرمول‌خوانی کردم و خلاصه نویسی‌های خودم را مرور کردم. برای شیمی هم فرمول خواندم و کتاب را ورق زدم و قسمت‌های مهم را خواندم و برای زیست، مرور کتاب را انجام دادم. در هنگام تست‌زنی در طول سال برای زیست نکاتی از تست‌های غلط و تست‌های نزده، یادداشت کرده بودم که به همراه مرور کتاب، این نکات را هم خواندم. در دوران جمع‌بندی کنکورهای 10سال آخر را کار کرده بودم. قسمت‌هایی از این کنکورها که خیلی مشکل داشتم یا مهم‌ بودند و قسمت‌هایی که فکر می‌کردم یادم می‌رود، در روز قبل از کنکور تا حدود 3-2 بعدازظهر مرور کردم.

روز کنکور خیلی استرس داشتم و به خاطر آن عمومی‌ها (دفترچه 1) خوب نشد. بعد عمومی ها تمرکز کردم، نفس عمیق کشیدم و به خودم آرامش دادم و توانستم بازگردم تا اختصاصی‌ها را خراب نکنم و بتوانم خوب پاسخ بدهم. من روی زبان خیلی حساب کرده بودم ولی زمان کم آوردم و در حد انتظارم نشد اما در اختصاصی جبران کردم.  



شایان اسماعیلی ، رتبه 304 منطقه 2، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر 

در هفته آخر غیر از مرور روی عمومی‌ها، خلاصه‌نویسی‌هایی که خودم در طول سال نوشته بودم را مرور کردم. مثلا فرمول‌های درس فیزیک و واکنش‌های شیمی و فرمول‌های آن را که نوشته بودم، خواندم. در این هفته تست زیادی کار نکردم، مگر این‌که دوره و جمع‌بندی نیاز باشد و این‌که من روز آخر کلاً درس نخواندم. 

 سر جلسه کنکور راحت رفتم و هیچ مشکلی پیش نیامد. چون در طول ماه آخر خیلی آزمون کار کرده بودم و این آزمون ها را با زمان کار کرده بودم، هیچ استرسی نداشتم. در کنکور من برای خودم برنامه و زمان‌بندی داشتم و طبق آن پیش رفتم. به عبارتی می‌توانم بگویم من از قبل برای خودم جلسه را طراحی کرده بودم. همه تکنیک‌های مدیریت زمان را در منزل تمرین کرده و در جلسه فقط آن‌ها را اجرایی کردم که موفقیت‌آمیز هم بود. 



فائزه سادات شریفیان ، رتبه 65 منطقه 2، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

یک هفته قبل از کنکور مرحله تورق سریع است که در آن باید یک دانش آموز کنکوری بیشتر باید به فکر تثبیت آموخته‌ها و مرور کردن آنها باشد و سعی بر آن داشته باشد که خود را از همه عواملی که او را از خود ناامید می‌کند و استرس را افزوده می‌کند دوری کند. من هم تلاشم بر این بود از عواملی که باعث شوند احساس کنم در این مسیر کوتاهی کردم و بر این باشم که‌ در کنکور شانسی نخواهم داشت دوری کنم و سعی کنم تورق کامل کتاب را انجام بدهم.

سر جلسه کنکور خوشبختانه با مسئله خاصی مواجه نشدم چون بیشتر سوالات به گونه‌ای بودند که پیش‌بینی می‌کردم اما سوالات یکی از درس‌ها مثل زیست شناسی برایم کمی سخت تر از حد معمول بود ولی با خودم اینگونه فرض کردم که اگر پرسشی سخت باشد تنها برای من سخت نخواهد بود و خیلی از دانش آموزان سر جلسه هم مشابه من خواهند بود بنابراین دچار استرس نشدم.



Menu