استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (7)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاض

استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (7)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوند. خواندن این گزارش‌ها را به یک یک شما توصیه می‌کنیم.



استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (7)

دنیا دیانتی‌پور ، رتبه۸ تجربی منطقه 3، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

در هفته تورق سریع چند آزمون کار کرده و تحلیل کردم. البته من در دوران جمع‌بندی کنکورهای سال‌های قبل را با روش دو روز ‌یک‌بار کار کرده بودم و در هفته تورق سریع به همان کنکور‌ها برگشتم و مجدد آزمون می‌زدم و مرور می‌کردم. روشم این‌گونه بود که اول تحلیل را از روی پاسخنامه می‌خواندم، روی نکاتی که هنگام پاسخ‌دادن به سوالات به آن توجه کرده بودم، تاکید می‌کردم و در مباحثی که اشکال داشتم به کتاب درسی برمی‌گشتم. البته من هم عمومی‌ها را می‌خواندم و هم دروس اختصاصی را ولی امسال کنکوری‌ها زمان بیشتری برای دروس اختصاصی دارند.

با توجه به این‌که امسال زمان بیشتری برای دروس اختصاصی در اختیار کنکوری‌ها است، پیشنهاد می‌کنم تمرکز خود را روی زیست و شیمی بگذارند. اوایل دوران جمع‌بندی آزمون جامع کار کردن مفید است ولی در هفته آخر بهتر است آن‌چه خوانده شده و قسمت‌هایی که امکان دارد فراموش شود، بیشتر مرور کنند.



نسرین بهادری ، رتبه 375 انسانی منطقه 2، دانشجوی آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگيان

در هفته آخر نباید مطلب جدیدی خوانده می‌شود. کار من برای هفته آخر تورق سریع، مرور حاشیه نویسی‌ها، نکته ها، پاسخنامه نشان دار شده، در حدی که متوجه شوم، بود. برای درس‌هایی مثل ادبیات مرور لغات انجام دادم. یا تست‌هایی که قبلا کار کرده بودم و نکته‌دار بودند، را دوباره خواندم. من در ماه آخر چیز جدیدی نخواندم و کلا مرور داشتم. برنامه‌ریزی کرده بودم که روز آخر هیچ چیزی نخوانم ولی یک برنامه پیش آمد که نتوانستم روز قبل آن درس بخوانم و به ناچار روز قبل کنکور تا ظهر کمی درس خواندم. به نظر من درس خواندن در روز آخر کمی استرس ایجاد می‌شود ولی بهتر است به خاطر آرامش دست به کتاب نزنند و آرامش داشته باشند و وسایل کنکور را آماده کنند.

برای کنکور با خودم گردو، شکلات و آب برده بودم. تغذیه بزرگی هم مثل کیک نبرده بودم تا زمان‌بر نباشد. پیشنهاد می‌کنم در خوردن آب تعادل داشته باشند تا دچار مشکل نشوند. همین که تعدادی گردو و کشمش و... برای حفظ انرژی همراه‌شان باشد کافی است.



ابوالفضل صمدزاده، رتبه 165 ریاضی منطقه 3، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر 

در هفته آخر طبق حرف‌ها و توصیه‌های مشاورم پیش رفتم. من خلاصه‌نویسی داشتم ولی چون جامع نبود، ترجیح دادم از درسنامه‌های کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کنم و آن‌ها را خواندم. همچنین تست می‌زدم و با کرنومتر زمان می‌گرفتم. قبل از آن هم آزمون‌های سه روز یکبار را با سوالات کنکور کار کرده بودم.

تا ظهر روز قبل از کنکور مطالعه درس‌های سبک را در برنامه‌ام داشتم و عصر هم با خانواده به پارک رفتیم. به کنکوری‌ها توصیه می‌کنم نهایت تلاش خود را بکنند ولی روز آخر به خودشان فشار نیاورند، چون فرسایشی می‌شود و نتیجه معکوس در پی خواهد داشت. پس بهتر است استراحت کنند. 

روز کنکور مثل خیلی‌ها، من هم استرس شدید داشتم و خوابم مختل شده بود و کمبود خواب هم داشتم و این خود باعث تشدید استرس من شد و عملا داشتم خود را می‌باختم که صحبت با مادرم به من آرامش داد. همچنین به خودم صحبت‌های استادانم را یادآوری کردم و آن‌ها را در ذهنم مرور کردم و اینگونه آرامش لازم را کسب کرده و به حوزه رفتم. در هنگام ورود به حوزه همه چیز عادی بود و در جلسه هم همه چیز تحت کنترلم بود. البته اشتهایم کور شده بود و نتوانستم چیزی بخورم، ولی وقتی وسط کنکور استرسم ریخت، کیک و آب‌میوه خوردم. 

فکر می‌کنم قبل از آزمون استرس زیاد است و ذهن درگیر این است که شاید اتفاق‌های مختلفی بیفتد ولی وقتی شروع می‌کنید و به سوالات جواب می‌دهید، سد استرس می‌شکند و می‌توانید خودتان را مدیریت کنید و می‌بینید کنکور هم یک آزمون عادی است و قرار نیست اتفاق غیرمترقبه ای برای شما بیفتد. به این مورد توجه کنید برخی موارد دست شما نیست، مثل مکان آزمون، پس نمی‌توانید کاری بکنید. در این مورد استرس هم یک امر باطل است و بهتر است دانش‌آموز به این موارد فکر نکند و تلاش کند استرس خود را کاهش دهد.



Menu