استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (5)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاض

استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (5)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوند. خواندن این گزارش‌ها را به یک یک شما توصیه می‌کنیم.



استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (5)

ستاره کرد، رتبه 21 تجربی منطقه 3، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران

من از نزدیک‌ با ایام عید شروع به درست کردن یک دفترچه مشابه کتاب خودآموزی کردم که در واقع دفترچه اشتباهات من بود و در آن نکات مهم را یادداشت می‌کردم.یا اگر فرمولی یادم می‌رفت در آن می‌نوشتم. در زمان‌هایی که حوصله مطالعه نداشتم آن را می‌خواندم و نکات را مرور می‌کردم. در هفته آخر هم علاوه بر آن، روی کتاب درسی و فعالیت‌های آن تمرکز کردم. برای مثال قسمت‌هایی که فکر می‌کردم اگر از آن‌ سوال طرح شود دچار شک یا اضطراب می‌شوم را می‌خواندم.

تاکید اصلی من در هفته آخر بر کتاب درسی‌ام بود. چون منابع دیگر حجم زیادی داشتند و از طرفی می‌دانستم منبع اصلی طرح سوال هم کتاب درسی است. در هفته تورق سریع ساعت مطالعه‌ام کاهش پیدا کرده بود و به دلیل فشار روانی که داشتم ترجیح می‌دادم بجای تمرکز روی ساعت مطالعه فقط برنامه‌ای که برای هر روز داشتم را اجرا کنم.

به کنکوری‌‌های امسال توصیه می‌کنم آرامش داشته باشند، خانواده من کمی نگران بودند ولی من می‌گفتم روال باید عادی باشد، مثل تمام جمعه‌هایی که آزمون کانون داشتم این هم یک آزمون است‌.


معصومه پورنیان ، رتبه 393 انسانی منطقه 2، دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگيان

هر روز از ساعت 8 تا 12 کنکورهای سال‌های قبل را کار می‌کردم و جواب‌ها را بررسی می‌کردم. هفته آخر دو آزمون اختصاصی کار کردم و کتاب درسی خواندم. تست‌های پراکنده می‌زدم تا نکته‌ای از ذهنم پاک نشود. از مباحث حفظی نت برداری کرده بودم و آنها را مرور کردم. هفته آخر روزانه 9-8ساعت درس می‌خواندم حتی اگر دوره و مرور بود و کم‌تر سراغ عروض و قافیه رفتم.

روز قبل از کنکور خیلی زیاد درس نخواندم و تا ساعت 14 درس خواندن را تمام کرده و کار دیگری نکردم. سعی کردم روز قبل کنکور آرامش خودم را حفظ کنم.

من در کتابخانه درس می‌خواندم و روز کنکور هم فکر می‌کردم حوزه مانند کتابخانه آرام خواهد بود ولی اینگونه نبود و دوباره تمرکز من برهم خورد و تا بتوانم مجدد به دروس عمومی برگردم زمان از دست دادم. بار دوم بعد از توزیع دفترچه دوم و با ترک حوزه توسط برخی دانش‌آموزان و ایجاد همهمه، تمرکز من برهم خورد. با این 2مورد برخلاف انتظارم برای جامعه شناسی وقت کم آوردم ولی توانستم مدیریت خوبی داشته باشم. از طرفی اشتباه کردم و برای ریاضی وقت زیادی گذاشتم و نباید این کار را می‌کردم. به دوستان توصیه می‌کنم انرژی خود را بین دفترچه‌ها تقسیم کنند. آب و خوراکی را تقسیم کنند تا برای همه درس‌‌ها انرژی داشته باشند. برای روان‌شناسی طبق سال‌های قبل پیش بینی کرده بودم 10-7دقیقه وقتم را بگیرد ولی دیدم سخت‌تر از آن چیزی است که فرض کرده بودم و این زمان به 15دقیقه رسید. پس باید تقسیم بندی داشته باشند تا در مواجه با سادگی و دشواری درس‌ها، زمان را مدیریت کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.


محمدرضا محمدی گل‌تپه، رتبه 167 ریاضی منطقه 3، دانشجوی مهندسی هوافضا دانشگاه شريف

در هفته آخر سوالات کنکورهای سال‌های قبل را حل می‌کردم. در هفته منتهی به کنکور قسمت‌هایی که اشکال داشتم، اشتباه محاسباتی بود و یا سوال نکته دار بود، مرور ‌کردم. البته از قبل این سوالات را در یک دفترچه یادداشت کرده بودم. آن‌ها را در هفته آخر مجدد حل کرده و دوباره از کتاب زرد می‌خواندم و سوالات مشابه آن را حل می‌کردم. اگر دوباره اشتباه می‌زدم سوال مشابه آن را حل می‌کردم. با این روش تورق سریع را تمام کردم. به نظرم در روز آخر کار جالبی نبود بخواهم اختصاصی بخوانم. مفیدترین کارم حل سوالات و مرور نکات سوالاتی بود که نکته‌دار بودند و من قبلا نتوانسته بودم به آن‌ها پاسخ بدهم. درسنامه کوتاه کتاب زرد را مرور کردم و نتیجه دلخواه خودم را گرفتم.

من ترازم در سه آزمون پایانی پیشرفت کرده بود و به 6200 رسیدم در آزمون‌های جامع به بالای 6400 هم رسیدم که باعث شد اعتماد به نفسم بیشتر شود و در جلسه کنکور نتیجه مثبت داشت. ولی حتی اگر تراز پایین باشد نباید ناامید شد بلکه باید روی نکاتی که باعث افت تراز شده تمرکز کرد.



Menu